
A Porsche #17-es egysége Timo Bernharddal, Brendon Hartley-val és Mark Webberrel a holnapi hatórás futamon Bahreinben az első rajtkockából nyerheti meg világbajnoki címet.
Ezen a hétvégén rendezik a szezonzárót az Endurance Világbajnokságban, melynek helyszínéül a Bahrein International Circuit szolgál.
A kvalifikáción a #17-es Porsche 919 Hybriddel a Bernhard - Hartley duó gördülhetett ki a pályára. Hartley annak ellenére ment egy 1:39.802-es időt, hogy a 11-es kanyarban erősen túlkormányzott volt az autó, azonban szerencsére Bernhard is hiba nélküli teljesítményt nyújtott, és a német 1:39.670-et ment, a világbajnoki pontverseny vezető egység 1:39.736-os átlagidővel szerezte meg az első rajtkockát Bahreinben, szóval holnap a Webber - Hartley - Bernhard triónak könnyű dolga lesz a világbajnoki cím megnyerését illetően, melyhez már egy 4. hely is elég lenne.
A Porsche LMP1-es csapatának másik egysége Romain Dumas-val és Marc Liebbel egy 1:40.1-es átlagidőt tudott összepakolni, mely a második helyre volt elég, tehát a manufaktúrák idei bajnokának a sivatagban is meglett az első rajtsor.
Kiélezett volt a küzdelem a harmadik rajtkockáért a két Audi R18 e-tron quattro között, végül a bajnoki címre még esélyes #7-es egység zárt előrébb Fässlerrel és Lottererrel, mindössze egy tizeddel megelőzve a márkatársakat, Duvalt és Jarvist.
Ahogy azt az idei évben megszokhattuk, a Toyotának ezúttal is csak a harmadik sor jutott, a címvédő #1-es egység zárt előrébb azon belül, három tizedet verve a #2-esre.
Az LMP2-eseknél a #36-os Signatech-Alpine bizonyult a leggyorsabbnak Tom Dillmann-nal és Paul-Loup Chatinnal, mindannak ellenére, hogy utóbbinak a kelleténél szélesebbre sikeredett az utolsó kanyar kijárata. A #47-es KCMG-Oreca csak 69 ezreddel kapott ki. A kategória harmadik helye a #26-os G-Drive Ligier birtokába került.
A GTE Pro kategóriában kettős győzelmet aratott az AF Corse Ferrari. A pole a Bruni - Vilander duóé lett 1:58.347-tel, mögöttük mindössze 33 ezredre szakadt le a Rigon - Calado kettős. A harmadik hely a #95-ös Aston Martiné lett. A GTE Am-ban pedig a következő sorrend alakult ki a legjobb háromban: Aston #98, Ferrari #50, Ferrari #72.
A hatórás bahreini futam közép-európai idő szerint szombaton 13:00-tól startol.
FRISSÍTÉS:
- Az LMP2-es kategóriában a #47-es KCMG-Oreca büntetést, mivel az egység nem tartotta tiszteletben a pályahatárokat, a versenyigazgatóság törölte Nick Tandy 1:49.210-es körét, így a rajtrácson visszaestek a másodikból a harmadik rajtkockába.
- A GTE Pro-ban pedig a #71-es Ferrarit visszasorolták a kategóriában a rajtrács végére, ugyanúgy a pályahatárokra vonatkozó szabályok megszegése miatt, az FIA törölte Calado gyors körét (1:58.740).
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal