Korábban úgy tűnt, minden tiszta azzal kapcsolatban, mit akar a Renault a Forma-1-ben elképzelt jövőjében, de a Red Bull újabb gondolkodásra kényszerítette őket.
Már jó ideje halljuk azt, hogy a Renault gyári csapatként is részt akar venni a királykategóriában, nem pedig csak motorszállítóként, ahogyan azt most is teszi. Nyílt titok, hogy a francia gyár a Lotus F1-es csapatát szeretné felvásárolni, erről már a szándéknyilatkozatot is aláírták. Viszont az a bizonyos nyilatkozat óta eltelt nagyjából két hónap, és még mindig semmi előrehaladás nem történt az ügyben, csak annyi, hogy pár renault-os szakember elkezdte a munkát a Lotus enstone-i székhelyén. Ez akár komolyabb utalás is lehetne arra, hogy az aktuális hírek szerint az alig két hét múlva esedékes évadzáró Abu-Dhabi nagydíjon aláírják a végeleges szerződést az arany-feketékkel, de könnyen lehet, hogy ez még mindig csak előszimatolás, és a francia cég szakemberei csak körbenéznek leendő csapatuk gyárában. Egy biztos: még bármi megtörténhet. Ezt bizonyítja az is, hogy a Lotus mérnöki gárdája amellett, hogy készül az új Renault motor beépítésére az autójukba, azért még a jelenleg használt Mercedes motorok köré is terveznek egy B-koncepciót, ha a franciák mégsem vásárolnák fel Gerard Lopez alakulatát.
A Renault-ot azonban egy új, váratlan kérdés elé állította jelenlegi partnerük, a Red Bull. Mint ismeretes, a bikások versenyképes erőforrást akartak szerezni maguknak, ezért fel akarták bontani a Renault-val kötött szerződésüket, de miután a Mercedes és a Ferrari is lepattintotta őket, most újra a Renault-nál próbálkoznak, hátha sikerül folytatni az együttműködést legalább egy átmeneti szezon erejéig. Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója a Motorsport.com-nak elárulta, a márka számára nézve többé már nem lát sok pozitívumot a Red Bull-lal való együttműködésben, ezért nyilván alaposan át kell beszélniük a vezetőséggel azt, folytathatják-e 2016-ban a partnerséget az osztrák csapattal. A legfrissebb hírek szerint a folytatás nem lehetetlen, de ha megtörténik, akkor a Red Bull kénytelen lesz más nevet adni a motorjainak, tehát "név nélküli" erőforrást biztosítana csak a Renault, így ugyanis nem kritizálhatná cégüket a Red Bull. Abiteboul elmondta, őt, vagy a munkacsoportját, amelyet vezet, elláthatják kritikákkal az osztrákok, de a márkát nem, ez cseppet sincs helyén, ezért könnyen elképzelhető, hogy a név nélküli motorok jelentik majd a kompromisszumos megoldást.
Az meg már más kérdés, hogy mindez (az esetleges együtt maradás) a Toro Rosso-ra is vonatkozna-e. Korábbi hírek szerint a faenzai istálló nagyon szívesen elfogadná a Ferrari által ajánlott 2015-ös erőforrásokat is, hiszen számukra az is komoly előrelépést jelentene, de persze ehhez a Red Bull tulajdonosának, Dietrich Mateschitz-nak is lesz egy-két szava, aki kiemelte, mindkét csapata ugyanazt az erőforrást fogja használni jövőre.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.