Az Abt pilótája, Lucas Di Grassi nyerte a hihetetlenül izgalmas putrajayai futamot, míg a 33 körös futam drámahegyekkel tartotta izgalomban a nézőket! Sam Bird a 14. helyről rajtolva lett második a DS Virgin Racing autójával, míg az Andretti újonca, Robin Frijns dobogóra állt sérült futóművel!
Közép-európai idő szerint reggel 7-kor rajtolt el a Putrajaya ePrix, ám már a rajtprocedúránál gondok támadtak, ugyanis Stephane Sarrazin a rajtrácson ragadt a Venturival, ami óriási csapás volt a franciának, hiszen a második helyről indulhatott volna, az e.dams-os Sebastien Buemi mellől, így végül 17 autó indulhatott el a rajtrácsról, egy pedig a bokszból.
WATCH @NickHeidfeld & @JeanEricVergne make contact into Turn 1 #PutrajayaePrix https://t.co/7zopdSp7MP
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
A rajt is eléggé mozgalmasra sikeredett, ugyanis miután kitolták a rajtrácsról Sarrazin autóját, nagyon gyorsan elengedték a mezőnyt. Az elejében nem történt változás, maradt a Buemi - Sarrazin - Da Costa - Prost sorrend, azonban a háttérben volt némi nézeteltérés, Jean-Éric Vergne ütközött Nick Heidfelddel az 1-es kanyarban, a DS Virgin Racing franciája számára pedig ekkor véget ért a futam, ugyanis eltört a jobb első felfüggesztése.
WATCH @OliverTurvey go into the wall at Turn 5 to bring out the Qualcomm Safety Car #PutrajayaePrix https://t.co/p94Tah1qJS
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
A hatodik körben pedig máris pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis a NEXTEV TCR britje, Oliver Turvey nekiment a TecPro falnak, így számára véget ért a verseny, ami azért volt kár a brit számára, mert a FanBoost-szavazást ő nyerte meg, azonban kiesése miatt már nem volt lehetősége élni a plusz kW-okkal. Turvey később elmondta, hogy a gázpedál szerkezetével volt a baj.
WATCH @nico_prost overtake @afelixdacosta for third place #PutrajayaePrix https://t.co/RGS0jgQgu1
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
A hetedik kör végén állhatott ki a mezőny elől a biztonsági autó. Nemsokára pedig Nico Prost megelőzte Antonio Félix Da Costát és átvette a harmadik helyét, majd a francia rövid időn belül utolérte Loic Duvalt is, azonban honfitársával már nem tudott mit kezdeni.
WATCH how @Sebastien_buemi lost the lead of the #PutrajayaePrix https://t.co/Iv8EDVWtXY
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
Az izgalmak pedig a 15. körben indultak be igazán, amikor az e.dams pilótája, Sebastien Buemi lelassult vezető helyről, holott nem sokkal korábban még két másodperccel vezette a versenyt. Nicolas Prost is műszaki hiba miatt idejekorán ejtette meg autócseréjét, majd a svájci versenyző is beevickélt a depóba, kinél szoftvergondok voltak. Két körrel később a Duval - Da Costa - Di Grassi trió is kijött, ám a Dragonnál nagyon sokáig szöszmötöltek, így Duval mellett elment a két vetélytárs. Azonban Da Costa és Di Grassi is csak Prost mögé térhettek vissza a 2-3. helyre, miután a korai kiállással a francia pilóta a hármas elé vágott.
WATCH @LucasdiGrassi take the lead of the #PutrajayaePrix https://t.co/uKNHBYNFTR
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
Di Grassi azonban nagyon jól takarékoskodott az energiával, a verseny utolsó harmadában 10 %-kal volt több neki belőle, mint Prostnak, kinek előnye szempillantás alatt eltűnt, és a 24. körben megtörtént a helycsere, és Lucas Di Grassi az Abt autójával az élre tört! Majd Da Costa is megelőzte az e.dams franciáját, azonban az első kanyar levágása után a portugál autója is megkotlott, és ahogy volt az Bueminél, a Team Aguri gépe is újraindult. A 28. körben pedig már a dobogóról szövögetett vágyaitól is megváltott Prost, miután D'Ambrosio és Frijns is elmentek mellette.
WATCH @RFrijns & @sambirdracing go wheel-to-wheel with an ailing @loicduval #PutrajayaePrix https://t.co/bxkrLfYSep
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. november 7.
Az utolsó körökben pedig már egyre biztosabb volt Lucas Di Grassi győzelme, a brazil mögött ekkor a két dragonos tette teljessé a TOP 3-at, azonban a maláj dráma még nem ért véget. A 29. körben megállt Loic Duval autója, Bird és Frijns két oldalról akarták megkerülni a franciát, ám a holland nekikoccant a betonfalnak a jobb hátsó kerekével, melynek következtében beszorult a lelassuló Dragon mögé, ráadásul még a futóműve is elállítódott. A véghajrában pedig Nicolas Prost és Jerome D'Ambrosio is falnak mentek, miközben Buemi autója újra megállt, majd újra elindult.
A győzelem pedig végül Lucas Di Grassié lett, aki az egész futam során mindig jókor volt jó helyen, és eközben a világbajnoki pontversenyben is előrelépett az első pozícióba. A dobogó második, valamint harmadik fokára a virgines Sam Bird és az újonc andrettis, Robin Frijns állhattak fel. A bokszból indulva, heroikus küzdelem után a negyedik helyre zárkózott fel a Venturi franciája, Stephane Sarrazin, majd a mahindrás Bruno Senna és az aguris Antonio Félix Da Costa zártak az 5-6. helyeken. Daniel Abt a 7. lett az Abt istálló autójával, megelőzve a káoszból jól kijövő Nelson Piquet Jr.-t, kinek 8. helye révén a NEXTEV TCR megint a semmiből szerzett pontokat. A másik Mahindrával Heidfeld lett a 9., végül pedig az e.dams a Nico Prost által szerzett egyetlen pontocskán vigasztalódhatott.
Folytatás december 19-én Punta del Estében!
A maláj ePrix végeredménye:
Fotó: AutoRacing Live, Twitter
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal