FORMULA E - DI GRASSI NYERTE A FLÚGOS FUTAMOT MALAJZIÁBAN!

ctmli9bwsaasvkx.jpg

Az Abt pilótája, Lucas Di Grassi nyerte a hihetetlenül izgalmas putrajayai futamot, míg a 33 körös futam drámahegyekkel tartotta izgalomban a nézőket! Sam Bird a 14. helyről rajtolva lett második a DS Virgin Racing autójával, míg az Andretti újonca, Robin Frijns dobogóra állt sérült futóművel!

Közép-európai idő szerint reggel 7-kor rajtolt el a Putrajaya ePrix, ám már a rajtprocedúránál gondok támadtak, ugyanis Stephane Sarrazin a rajtrácson ragadt a Venturival, ami óriási csapás volt a franciának, hiszen a második helyről indulhatott volna, az e.dams-os Sebastien Buemi mellől, így végül 17 autó indulhatott el a rajtrácsról, egy pedig a bokszból.

A rajt is eléggé mozgalmasra sikeredett, ugyanis miután kitolták a rajtrácsról Sarrazin autóját, nagyon gyorsan elengedték a mezőnyt. Az elejében nem történt változás, maradt a Buemi - Sarrazin - Da Costa - Prost sorrend, azonban a háttérben volt némi nézeteltérés, Jean-Éric Vergne ütközött Nick Heidfelddel az 1-es kanyarban, a DS Virgin Racing franciája számára pedig ekkor véget ért a futam, ugyanis eltört a jobb első felfüggesztése.

A hatodik körben pedig máris pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis a NEXTEV TCR britje, Oliver Turvey nekiment a TecPro falnak, így számára véget ért a verseny, ami azért volt kár a brit számára, mert a FanBoost-szavazást ő nyerte meg, azonban kiesése miatt már nem volt lehetősége élni a plusz kW-okkal. Turvey később elmondta, hogy a gázpedál szerkezetével volt a baj.

A hetedik kör végén állhatott ki a mezőny elől a biztonsági autó. Nemsokára pedig Nico Prost megelőzte Antonio Félix Da Costát és átvette a harmadik helyét, majd a francia rövid időn belül utolérte Loic Duvalt is, azonban honfitársával már nem tudott mit kezdeni.

Az izgalmak pedig a 15. körben indultak be igazán, amikor az e.dams pilótája, Sebastien Buemi lelassult vezető helyről, holott nem sokkal korábban még két másodperccel vezette a versenyt. Nicolas Prost is műszaki hiba miatt idejekorán ejtette meg autócseréjét, majd a svájci versenyző is beevickélt a depóba, kinél szoftvergondok voltak. Két körrel később a Duval - Da Costa - Di Grassi trió is kijött, ám a Dragonnál nagyon sokáig szöszmötöltek, így Duval mellett elment a két vetélytárs. Azonban Da Costa és Di Grassi is csak Prost mögé térhettek vissza a 2-3. helyre, miután a korai kiállással a francia pilóta a hármas elé vágott.

Di Grassi azonban nagyon jól takarékoskodott az energiával, a verseny utolsó harmadában 10 %-kal volt több neki belőle, mint Prostnak, kinek előnye szempillantás alatt eltűnt, és a 24. körben megtörtént a helycsere, és Lucas Di Grassi az Abt autójával az élre tört! Majd Da Costa is megelőzte az e.dams franciáját, azonban az első kanyar levágása után a portugál autója is megkotlott, és ahogy volt az Bueminél, a Team Aguri gépe is újraindult. A 28. körben pedig már a dobogóról szövögetett vágyaitól is megváltott Prost, miután D'Ambrosio és Frijns is elmentek mellette.

Az utolsó körökben pedig már egyre biztosabb volt Lucas Di Grassi győzelme, a brazil mögött ekkor a két dragonos tette teljessé a TOP 3-at, azonban a maláj dráma még nem ért véget. A 29. körben megállt Loic Duval autója, Bird és Frijns két oldalról akarták megkerülni a franciát, ám a holland nekikoccant a betonfalnak a jobb hátsó kerekével, melynek következtében beszorult a lelassuló Dragon mögé, ráadásul még a futóműve is elállítódott. A véghajrában pedig Nicolas Prost és Jerome D'Ambrosio is falnak mentek, miközben Buemi autója újra megállt, majd újra elindult.

ctmr85pw4aartaa.jpg

A győzelem pedig végül Lucas Di Grassié lett, aki az egész futam során mindig jókor volt jó helyen, és eközben a világbajnoki pontversenyben is előrelépett az első pozícióba. A dobogó második, valamint harmadik fokára a virgines Sam Bird és az újonc andrettis, Robin Frijns állhattak fel. A bokszból indulva, heroikus küzdelem után a negyedik helyre zárkózott fel a Venturi franciája, Stephane Sarrazin, majd a mahindrás Bruno Senna és az aguris Antonio Félix Da Costa zártak az 5-6. helyeken. Daniel Abt a 7. lett az Abt istálló autójával, megelőzve a káoszból jól kijövő Nelson Piquet Jr.-t, kinek 8. helye révén a NEXTEV TCR megint a semmiből szerzett pontokat. A másik Mahindrával Heidfeld lett a 9., végül pedig az e.dams a Nico Prost által szerzett egyetlen pontocskán vigasztalódhatott.

Folytatás december 19-én Punta del Estében!

A maláj ePrix végeredménye:

ctml2gzu8ai2w0e.png

Fotó: AutoRacing Live, Twitter

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/8056782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása