
Az elmúlt években a pályaelhagyások visszaszorítása rendre napirendi ponton van a Nemzetközi Automobil Szövetségnél. Úgy néz ki, hogy a kanyarkijáratok kiszélesítésére egy újfajta kerékvető jelenti a megoldást.
A Forma-1-ben az elmúlt időszakban a pályaelhagyások is megoldandó gondok közé tartozott, illetve annak enyhe szankcionálása. Ennek megakadályozására egy forradalmi újítás jelenthet a megoldást, amely egy olyan kerékvetőben rejlik, melyet Aragóniában már teszteltek, és most a barcelonai 9-es kanyarban is bevetésre kerül.
Ez az elem a megszokottnál kétszer olyan széles, és folyamatosan süllyed az aszfalt szintjéhez viszonyítva. Az eredeti kerékvető pereme 2,5 centiméterrel, míg a másiké 5 centiméterrel mélyebb az aszfaltszintnél, amely a pályaelhagyás esetén azt eredményezné, hogy a pilóta alól egyszer csak "elfogyna a talaj".
Charlie Whiting pedig pozitívan nyilatkozott erről az újfajta elemről, érzése szerint ez hatásos lesz, legalábbis a terv szerint.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal