F1 - SZÜKSÉG LENNE FÜGGETLEN MOTORGYÁRTÓKRA?

f1-italian-gp-2008-max-mosley-fia-president.jpg

Egyre többen, köztük a korábbi FIA elnök is úgy gondolja, független motorgyártók nélkül a nagy gyártók veszik majd át az uralmat a királykategóriában.

Nemrég Bernie Ecclestone, most a volt FIA elnök, Max Mosley is kiemelte: a Forma-1-nek hosszútávon sdzüksége lesz minimum egy független motorgyártóra, mert különben a gyári alakulatok átveszik az irányítást a "fedélzeten". Egyes vélemények szerint ez már meg is történt, aminek jó példája a Red Bull jelenlegi helyzete. Az energiaitalosok csapatának és kisebb alakulatuknak, a Toro Rosso-nak egyelőre ugyanis nincs érvényes motorpartneri szerződése a jövő évre, mégpedig azért, mert mind a Mercedes, mind a Ferrari visszautasította annak lehetőségét, hogy erőforrásokat bocsájtsanak a részükre. 

Max Mosley is erről beszélt, mármint hogy a nagyobb gyártók így önkényesen alakíthatják dolgaikat, ami a Forma-1 egészére is nagy hatással van, melyet a mostani példa is mutat. A korábbi FIA elnök rámutatott, a Red Bull a másik két gyártó önfejűsége miatt került veszélybe. Mosley szerint az F1 erőssége mindig is az volt, hogy voltak független motorgyártók, mint például a Mecachrome vagy nemrég a Cosworth, így a nagyobb gyárak, mint például a Renault vagy a Ferrari nem tudták irányításuk alatt tartani a sportot. Az új 6 hengeres motorformula bevezetésével azonban az utolsó ilyen független erőforrásgyártó cég, a Cosworth is kivonult a száguldó cirkuszból, így jelenleg a brit szakember szerint a négy nagy gyártó: a Renault, a Honda, a Mercedes és a Ferrari tartják kézben a Forma-1-et, és nem a sport vezetősége vagy az FIA.

A brit szakember mindig is próbálkozott a költségcsökkentések bevezetésével, de akkor többek Bernie Ecclestone is leszavazta őt, most viszont már mindketten egyetértenek, hogy lejjebb kellene vinni az új hajtóegységek árát, melyek több kisebb csapatnak is megfizethetetlennek bizonyulnak. Erre a megoldás pont egy független gyártó beszállása lehetne, ami olcsóbb motorokat ajánlhatna partnereinek. A Cosworth egyébként tavaly nem zárkózott el a visszatérés ötletétől, de egyelőre a túlságosan bonyolult erőforrások távol tartják őket annak meglépésétől.

Mosley abban is egyetértett Ecclestone-nal, hogy a mai Forma-1 túlságosan a mérnökök főszerepét élvezi, amin az ő régi ötlete, a költségsapka bevezetése segíthetne. Így ugyanis nem a leggazdagabb, hanem a legokosabb szakemberek lennének a csúcson. Elmondása szerint egy független gyártó beszállása, valamint a régóta emlegetett költségsapka bevezetése "gyökeres változásokat hozna".

Fotó: motorsport.com

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr857991297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása