A Honda már rajta van az ügyön, hogy megtalálja azt a hiányzó 160 lóerőt, ami tetemes lemaradást jelent a wokingi istálló számára.
A McLaren-Honda 2015-ös szezonja már a téli tesztek kezdetén veszett fejsze nyele volt, noha a wokingi istálló és a japán motorgyártó még bízott abban, hogy lesz ez jobb is, de a szezon első pár futama után kinyílt a szakemberek csipája, és ráébredtek arra, hogy ez egy, az idei évben behozhatatlan lemaradás.
A japán gyártó fejlesztgette a harmatgyenge Honda-motort, a legutolsó specifikáció Szocsiban debütált az első edzésen. A McLaren szerint a friss verziójú erőforrás 20 lóerővel volt izmosabb, mint elődje, ami nagyon sokat jelent. Amennyiben optimalizálják és különböző szoftveres frissítésekkel is felfegyverzik a motort, ez a szám jóval magasabb is lehet.
És akkor itt az ok arra, hogy a japánok miért tartanak ki a jelenleg konstrukció mellett, és miért nem akarnak új erőforrást építeni jövőre.
A Honda motorsport igazgatója, Yasuhisa Arai elárulta, hogy a teszten főleg a belső égésű motor produkált nagyon jó eredményeként, ám a nagy hátrány miatt a pályán ez nem fog látszani.
A jelenlegi regulák szerint az erőforrások akár 160 többletlóerőt is leadhatnak az egyenesekben, az ERS rendszer segítségével, és a Hondánál pedig itt van a legnagyobb bibi, miután vannak olyan pályák, ahol az egyeneseket az MP4-30-asok enélkül a pluszteljesítmény nélkül abszolválják. Arai elmondta, hogy ezen problémán gőzerővel dolgoznak, de hogy mikor és mennyit fognak javulni ezen a területen, nem lehet előre megjósolni.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.