Az Autosport jelentései szerint az FIA tegnapi genfi gyűlésén számos dologban történt megegyezés, mint például a szezon közben fejlesztésekben, a régi motorokat illetően és az alternatív erőforrás is téma volt.
Csütörtökön az FIA képviselői, valamint a Renault, a Honda, a Ferrari és a Mercedes kvartettje ültek egy asztalhoz Genfben. Az ülésen pedig egyhangúan megszavazták azt, hogy ne szigorodjanak tovább a regulák.
Ez azt jelenti, hogy továbbra is 32 zseton fog a motorgyártók rendelkezésére állni, mindemellett az alsó-felső forgattyúsház, a szelepvezérlés, a generátor, a főtengely, a turbófeltöltő és a légszelep nyitott marad fejlesztésileg, mivel eddig ezek a területek korlátozva voltak. Ez a döntés pedig a Honda és a Renault számára kedvező, mivel tudjuk jól, hogy mekkora a franciák és a japánok lemaradása.
Az iménti tény pedig nem készteti majd arra a gyártókat, hogy kapkodva, 4,5 hónap alatt előálljanak a problémamentes specifikációval, mivel, ha valamivel netalántán gond akad, azt szezon közben lehet orvosolni.
Az Autosport értesülései szerint az a szabály is a múlté, mely leírja, hogy a beszállítók nem adhatnak el régebbi erőforrásokat partnereiknek.
Ugyanakkor a javaslatokat még el kell fogadnia a Forma-1 Bizottságának is, ám kicsi az esély arra, hogy ne, fognak zöld utat adni azoknak. Utána már csak a Motorsport Világtanács végső beleegyezése szükségeltetik, melyre decemberben kerülhet sor.
A fent nevezett brit portál arra is fényt derített, hogy az alternatív motoroknak semmi esélyük nincs arra, hogy a Forma-1-ben szerepeljenek. Az ötletgazda Bernie Ecclestone volt még korábban, ám a csapatok nem támogatták a brit üzletember koncepcióját.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.