A Száguldó Cirkusz mezőnye a hétvégén az oroszországi Sochiba látogat, ahol másodszor rendeznek majd nagydíjat.
A majd' 6 kilométeres aszfaltcsík először tavaly rendezhetett Forma-1-es futamot, az idei lesz tehát a második versenyhétvége a Hermann Tilke által tervezett versenypályán.
A pályán összesen 18 kanyar található, melyből 12 jobbos, 6 pedig balos forduló. A téli olimpiára tervezett "Olimpiai falu" területén fekvő pálya viszonylag egy vonalban fekszik, tengerszint feletti magassága nagyjából 21-23 méter.
A Sochi Autodrom fő csapásvonalai:
Kanyar | Elemzés |
2.: | Az autók eme kanyar előtt érik el a legnagyobb sebességet a pályán (ebben a DRS is a pilóták segítségére van), és mivel a 2-es egy lassabb, majdnem derékszöget bezáró forduló, ez a hely a legalkalmasabb egy manőver végrehajtására. Ugyanakkor az előző pilótának jól kell helyezkednie, mert a 3-as kanyarban könnyen vissza lehet támadni. |
3.: | A pályán található leghosszabb kanyar, itt nagyon fontos a megfelelő tapadás ahhoz, hogy a versenyző magabiztosan száguldhasson át az egyébként igen gyors átlagsebességű fordulón. |
10.: | A pálya közepén található derékszögű jobbos, ahonnan elengedhetetlen a jó kigyorsítás, utána ugyanis a pálya második leghosszabb egyenese következik, ahol ráadásul a DRS is használható lesz, tehát mind előzéshez, mind védekezéshez szükséges egy jó kigyorsítás. |
13.: | Jó előzési pont, a féktáv azonban trükkös, mivel kanyarodás közben kell taposni a féket, az út ugyanis nem teljesen egyenes. Valószínűleg sok hibát, elfékezést láthatunk majd a pálya ezen pontján a hétvége során. |
17-18: | Az utolsó két kanyar mindegyike derékszögű jobbos, melyek ránézésre egyszerűnek tűnnek, de valójában egyáltalán nem azok. Fontos a mechanikai tapadás ezen a részen, anélkül ugyanis az autó egyszerre lehet túlkormányzott ás alulkormányzott is, amit a versenyzőnek nagyon nehéz kezelnie, gyakorlatilag lehetetlen a hibátlan kanyarodás. |
Az FIA két DRS zónát jelölt ki a pályán:
Mérési pontok | Aktiválási pontok | |
Első DRS zóna | 138 méterrel az 1-es kanyar előtt | 1-es kanyart követően |
Második DRS zóna | 10-es kanyar féktávján | 230 méterrel a 10-es kanyar után |
A pályán végrehajtott módosítások:
- Tavaly óta egyedül a bokszutca bejáratán változtattak a szervezők, mivel azt a versenyzők túl szűknek találták. A versenyzők melletti jobb oldali falat idén már szalagkorlát helyettesíti.
Az Orosz nagydíjon az FIA versenybíráinak dolgát Derek Daly segíti majd negyedik sportbíróként. A volt ír Forma-1-es versenyző 49 nagydíjhétvégén vett részt a Williams csapatával. A Száguldó Cirkusz elhagyása után az amerikai Champ Car-ban folytatta pályafutását, ahonnan 1990-ben vonult vissza. A most 58 éves Daly azóta szakkommentátorként dolgozik, valamint a Daly Academy üzemeltetésével foglalkozik.
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 14 órakor): Fernando Alonso (Mclaren), Romain Grosjean (Lotus), Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Carlos Sainz (Toro Rosso).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órakor): Paul Hembery (Pirelli), Monisha Kaltenborn (Sauber), James Key (Toro Rosso), Graeme Lowdon (Manor), Paul Monaghan (Red Bull), Rob Smedley (Williams).
Gumik: A Pirelli a két héttel ezelőtt Japánban bevetett két legkeményebb keverék után most a két legpuhább változatot viszi el Oroszországba. Ezzel a tavalyi nagydíjhoz képest eggyel lágyabb kombináció áll majd a csapatok rendelkezésére (a változtatás mögött valószínűleg a tavalyi futam el nem kopó gumik miatti unalmas alakulása áll).
Egy kör a Sochi Autodrom versenypályán:
Pályainformációk:
Pálya neve - Sochi Autodrom
Versenyhétvége időpontja - Október 9-11.
Pályahossz - 5,848 km = 5848 m
Versenykörök száma - 53
Versenytáv - 309,754 km
Első futam - 2014
Körrekord - 1:40.896: V. Bottas (Williams, 2014)
2014-es győztes: L. Hamilton, Mercedes
Esélylatolgató:
Az orosz pálya vonalvezetése nagyon hasonlít a szingapúriéhoz, ahol a konstruktőri listát hatalmas előnnyel vezető Mercedes csúnyán kikapott üldözőitől. A németek vezetősége pontosan emiatt egyelőre fenntartásokkal kezeli esélyeiket a hétvégét illetően. Az éjszakai futamon való szenvedés pontos okát azóta sem tudtuk meg, de könnyen elképzelhető, hogy a magas hőmérséklet kavarta meg az alakulatot (akárcsak a szezon elején Malajziában, csak akkor nem ilyen drámaian). Az mindenesetre kizárható, hogy a guminyomással kapcsolatos változtatások miatt szenvedett azon a bizonyos hétvégén a Brackley-ben gyárazó csapat, hiszen az előző versenyhétvégén visszatértek az élre, és ahogy azt már nem kevésszer tették tavaly és idén: újabb kettős győzelmet arattak. Ráadásul Oroszországban a hőmérséklet is az ő kezükre játszhat, hiszen enyhén szólva sem lesz forróság, ami segíthetne a Ferrarin. A Renault motoros autóktól, köztük tehát a Red Bulltól pedig nem várhatunk sokat ezen a helyszínen, itt ugyanis az egyenes szakaszok miatt fontos a kimagasló motorerő, ami a franciáknál egyelőre hiányzik.
Az Orosz nagydíj győztesei az elmúlt év(ek)ben:
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes |
Program:
2015. október 9., péntek
09:00 - 10:30 Első szabadedzés (M4 Sport)
13.00 - 14.30 Második szabadedzés (M4 Sport)
2015. október 10., szombat
11:00 - 12:00 Harmadik szabadedzés (M4 Sport)
14:00 - 15:00 Időmérő edzés (M4 Sport)
2015. október 11., vasárnap
13:00 - Futam (M4 Sport)
Ismétlések időpontjai:
- 2. szabadedzés: péntek 0:30 (M4 Sport)
- időmérő edzés: szombat 21:15 (M4 Sport)
- futam: vasárnap 21:00 (M4 Sport)
A nézők az elmúlt három évben már szokásossá vált Szujó Zoltán - Wéber Gábor párost hallgathatják majd a közvetítések alatt.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Fotó: Formula1.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.