F1 - ELŐZETES: 2015 OROSZ NAGYDÍJ

27445_3.jpg

A Száguldó Cirkusz mezőnye a hétvégén az oroszországi Sochiba látogat, ahol másodszor rendeznek majd nagydíjat. 

A majd' 6 kilométeres aszfaltcsík először tavaly rendezhetett Forma-1-es futamot, az idei lesz tehát a második versenyhétvége a Hermann Tilke által tervezett versenypályán. 

 1443697619810.png

A pályán összesen 18 kanyar található, melyből 12 jobbos, 6 pedig balos forduló. A téli olimpiára tervezett "Olimpiai falu" területén fekvő pálya viszonylag egy vonalban fekszik, tengerszint feletti magassága nagyjából 21-23 méter. 

A Sochi Autodrom fő csapásvonalai:

Kanyar Elemzés
2.: Az autók eme kanyar előtt érik el a legnagyobb sebességet a pályán (ebben a DRS is a pilóták segítségére van), és mivel a 2-es egy lassabb, majdnem derékszöget bezáró forduló, ez a hely a legalkalmasabb egy manőver végrehajtására. Ugyanakkor az előző pilótának jól kell helyezkednie, mert a 3-as kanyarban könnyen vissza lehet támadni.
3.: A pályán található leghosszabb kanyar, itt nagyon fontos a megfelelő tapadás ahhoz, hogy a versenyző magabiztosan száguldhasson át az egyébként igen gyors átlagsebességű fordulón.
10.: A pálya közepén található derékszögű jobbos, ahonnan elengedhetetlen a jó kigyorsítás, utána ugyanis a pálya második leghosszabb egyenese következik, ahol ráadásul a DRS is használható lesz, tehát mind előzéshez, mind védekezéshez szükséges egy jó kigyorsítás. 
13.: Jó előzési pont, a féktáv azonban trükkös, mivel kanyarodás közben kell taposni a féket, az út ugyanis nem teljesen egyenes. Valószínűleg sok hibát, elfékezést láthatunk majd a pálya ezen pontján a hétvége során.
17-18: Az utolsó két kanyar mindegyike derékszögű jobbos, melyek ránézésre egyszerűnek tűnnek, de valójában egyáltalán nem azok. Fontos a mechanikai tapadás ezen a részen, anélkül ugyanis az autó egyszerre lehet túlkormányzott ás alulkormányzott is, amit a versenyzőnek nagyon nehéz kezelnie, gyakorlatilag lehetetlen a hibátlan kanyarodás.

 

Az FIA két DRS zónát jelölt ki a pályán: 

Mérési pontok Aktiválási pontok
Első DRS zóna 138 méterrel az 1-es kanyar előtt 1-es kanyart követően
Második DRS zóna 10-es kanyar féktávján 230 méterrel a 10-es kanyar után

 

A pályán végrehajtott módosítások:

  • Tavaly óta egyedül a bokszutca bejáratán változtattak a szervezők, mivel azt a versenyzők túl szűknek találták. A versenyzők melletti jobb oldali falat idén már szalagkorlát helyettesíti.

 

Az Orosz nagydíjon az FIA versenybíráinak dolgát Derek Daly segíti majd negyedik sportbíróként. A volt ír Forma-1-es versenyző 49 nagydíjhétvégén vett részt a Williams csapatával. A Száguldó Cirkusz elhagyása után az amerikai Champ Car-ban folytatta pályafutását, ahonnan 1990-ben vonult vissza. A most 58 éves Daly azóta szakkommentátorként dolgozik, valamint a Daly Academy üzemeltetésével foglalkozik. 

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 14 órakor): Fernando Alonso (Mclaren), Romain Grosjean (Lotus), Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Carlos Sainz (Toro Rosso).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órakor): Paul Hembery (Pirelli), Monisha Kaltenborn (Sauber), James Key (Toro Rosso), Graeme Lowdon (Manor), Paul Monaghan (Red Bull), Rob Smedley (Williams).

Gumik: A Pirelli a két héttel ezelőtt Japánban bevetett két legkeményebb keverék után most a két legpuhább változatot viszi el Oroszországba. Ezzel a tavalyi nagydíjhoz képest eggyel lágyabb kombináció áll majd a csapatok rendelkezésére (a változtatás mögött valószínűleg a tavalyi futam el nem kopó gumik miatti unalmas alakulása áll).

Egy kör a Sochi Autodrom versenypályán:

 

Pályainformációk:

Pálya neve - Sochi Autodrom
Versenyhétvége időpontja - Október 9-11.
Pályahossz - 5,848 km = 5848 m
Versenykörök száma - 53
Versenytáv - 309,754 km
Első futam - 2014
Körrekord - 1:40.896: V. Bottas (Williams, 2014)
2014-es győztes: L. Hamilton, Mercedes

Esélylatolgató:

 
image12_img_640_medium.jpg

Az orosz pálya vonalvezetése nagyon hasonlít a szingapúriéhoz, ahol a konstruktőri listát hatalmas előnnyel vezető Mercedes csúnyán kikapott üldözőitől. A németek vezetősége pontosan emiatt egyelőre fenntartásokkal kezeli esélyeiket a hétvégét illetően. Az éjszakai futamon való szenvedés pontos okát azóta sem tudtuk meg, de könnyen elképzelhető, hogy a magas hőmérséklet kavarta meg az alakulatot (akárcsak a szezon elején Malajziában, csak akkor nem ilyen drámaian). Az mindenesetre kizárható, hogy a guminyomással kapcsolatos változtatások miatt szenvedett azon a bizonyos hétvégén a Brackley-ben gyárazó csapat, hiszen az előző versenyhétvégén visszatértek az élre, és ahogy azt már nem kevésszer tették tavaly és idén: újabb kettős győzelmet arattak. Ráadásul Oroszországban a hőmérséklet is az ő kezükre játszhat, hiszen enyhén szólva sem lesz forróság, ami segíthetne a Ferrarin. A Renault motoros autóktól, köztük tehát a Red Bulltól pedig nem várhatunk sokat ezen a helyszínen, itt ugyanis az egyenes szakaszok miatt fontos a kimagasló motorerő, ami a franciáknál egyelőre hiányzik.

Az Orosz nagydíj győztesei az elmúlt év(ek)ben:

2014 Lewis Hamilton Mercedes

 

 

Program:

2015. október 9., péntek
09:00 - 10:30 Első szabadedzés (M4 Sport)
13.00 - 14.30 Második szabadedzés (M4 Sport)

2015. október 10., szombat
11:00 - 12:00 Harmadik szabadedzés (M4 Sport)
14:00 - 15:00 Időmérő edzés (M4 Sport)

2015. október 11., vasárnap
13:00 -          Futam (M4 Sport)

Ismétlések időpontjai:

  • 2. szabadedzés: péntek 0:30 (M4 Sport)
  • időmérő edzés: szombat 21:15 (M4 Sport)
  • futam: vasárnap 21:00 (M4 Sport)

 

A nézők az elmúlt három évben már szokásossá vált Szujó Zoltán - Wéber Gábor párost hallgathatják majd a közvetítések alatt.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

Fotó: Formula1.com

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr357942690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása