DTM - MOLINA SIMÁN NYERT, A KÖZÉPMEZŐNYBEN ÖLDÖKLŐ CSATÁT VÍVTAK A BAJNOKI RIVÁLISOK

cp5ywhfwiaahlg0.jpg

Miguel Molina először nyert a Német Túraautó bajnokságban ma délután, miután a második nürburgringi futamon őt intette le először a kockás zászló. Paul di Resta visszatért a dobogóra, Bruno Spengler is felállhatott a pódiumra, de közöttük már az első körökben eldőlt a verseny. Az izgalmakat a középmezőnyben küzdő bajnoki esélyesek csatái hozták. 

Molina a pole-ból jól eljött, de mögötte teljes káosz alakult ki a rajt után. A 3. helyről jövő Jamie Green beragadt a rajtnál, így az esélye, hogy esetleg visszahúzhatja magát a bajnoki küzdelembe, rögtön szerte foszlottak. Az első csiki-csuki rész után Molina, Blomqvist, Di Resta, Spengler sorrendben fordultak a felek, az első négyes mögött azonban folytak a lökdösődések, melynek köszönhetően többen egyből fel kellett, hogy adják a versenyt. Timo Scheider Robert Wickens-szel, Gary Paffett pedig Marco Wittmann-nal akadt össze. A sok törmelék miatt be kellett hívni a biztonsági autót is. 

Miután az SC kiállt a mezőny elöl, folytatódhatott a száguldás. A bajnoki éllovas Pascal Wehrlein a rajt utáni lökdösődésből jól jött ki, és már a 6. helyen autózott, ráadásul egy szép kifékezéssel Augusto Farfust is maga mögé kényszerítette. Az előzésnek köszönhetően a Wehrlein mögött érkező márkatársak is levadászhatták Farfust: Daniel Juncadella és Maximilian Götz nem is tétlenkedtek, és ők is elmentek a brazilnak. Közben Mattias Ekström is már a 11. helyen haladt a 17. helyről rajtolva, de a pontszerző zónába nem tudott bekerülni.

Aztán jöttek a kötelező boxkiállások. Wehrlein csapata elrontotta a német kerékcseréjét, és többen is átugrották, de szerencséjére Ekström-nél sem dolgoztak hibátlanul, így sokat nem veszített riválisával szemben. Wehrlein szabályosan ráförmedt csapatára a rádión az elrontott kiállás után, de aztán a futam végén elnézést kért tőlük.

Ezután a 20 esztendős németnek újra meg kellett előznie Augusto Farfus BMW-jét, és nem is habozott, egy gyönyörű manőverrel a hátsó sikán külső ívén lehagyta ellenfelét. Ekström közben Timo Glock-ot lépte át, és ezzel egy ideig a pontzónában találta magát. 

cp6gl8kw8aawm2j.jpg

Ilyen, és ehhez hasonló kemény csaták mentek a középmezőnyben, főszerepben
a bajnoki riválisokkal

A bajnoki csata nagyjából a futam felénél hihetetlenül kiéleződött, mindenki támadott mindenkit, Wehrlein és Ekström pedig ugyan nem egymással, a lehető legtöbb pont megszerzése érdekében hatalmasat küzdöttek. Mindkettejüknek jól jött azonban, amikor Timo Glock megpöckölte a tumultusban a harmadik bajnokesélyest, Edoardo Mortara-t, aki ennek köszönhetően megforgott, majd feladta a futamot (Glock-ot később áthajtásos büntetéssel sújtották tettéért). Kettejük közül azonban ebből csak Wehrlein tudott profitálni. A Mercedes németje nagy segítséget kapott márkatársaitól is, Daniel Juncadella és Max Götz ugyanis fantasztikus csapatjátékosként a futam vége fele elengedték őt, ráadásul utóbbi még hátvédet is játszott az őt támadni akaró Rockenfeller előtt. Wehrlein ezzel az 5. helyen végzett, és kihozta a helyzetből a maximumot.

 

Ekström Glock lehagyása után az a Dani Juncadella után eredt, aki pár kör után már nem bírta tartani Rockenfellert. A spanyol viszont (nyilván ezzel is márkatársát segítve) a hátralévő körök alatt maga mögött tudta tartani a tapasztalt svéd versenyzőt, ráadásul csatájuk során Martin Tomczyk mindkettejük mellett el tudott menni, így az Audi svédje egyetlen pontot sem szerzett. 

Miguel Molina simán nyerte tehát első DTM futamát, Paul di Resta pedig visszatérése óta először állhatott fel a dobogóra. Velük együtt a harmadikként beérő Bruno Spengler, valamint a negyedik helyen befutó Tom Blomqvist csendes versenyt futottak, egyedül akkor kerültek csak kisebb párharcba, amikor a futam elején Di Resta és Spengler megelőzte az újonc britet.

cp6x--pwwaaxywn.jpg

Paul Di Resta 2010 óta először állhatott dobogóra DTM versenyen

Az utolsó versenyhétvégére érkezve Wehrlein előnye tovább nőtt, miután egyik riválisa sem szerzett pontot. Ez azt jelenti, hogy már a hockenheimi első futamon bajnok lehet, és ehhez akkor sem kell a 4. helynél előrébb végeznie, ha Ekström vagy Mortara megnyerné a futamot. 

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr97843792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása