DTM - MARTIN GYŐZELMET ARATOTT A NÜRBURGRINGEN

dtm-nurburgring-2015-maxime-martin-bmw-team-rmg-bmw-m4-dtm.jpg

Maxime Martin nyerte a szombati Német Túraautó bajnoki futamot a Nürburgringen. A futamot egy rajtbaleset után piros zászlóval is meg kellett állítani, a dobogóra még Edoardo Mortara és Pascal Wehrlein fért fel. Ekström egy kis csapatmunkának köszönhetően összekaparhatott egy pontocskát.

A rajtot nagyon jól elkapó Pascal Wehrlein már elsőként fordulhatott volna az 1-es kanyarban, de Maxime Martinnek más véleménye volt: agresszíven betette a német mellé az autót, és nagyon rövidet fékezve átvette az első helyet. A két autó össze is ért, aminek következtében Wehrlein lecsúszott az ívről, és még ketten (Spengler, Farfus) elmentek mellette. Lucas Auer igen rosszul helyezkedett a pole-ból rajtolva az első métereken, és egészen a 7. helyig esett vissza. Nála azonban sokkal rosszabbul járt Jamie Green, akit a nagy keveredésben többször is meglöktek, amikor pedig Tom Blomqvist előtt elfogyott a hely, a fiatal brit megpöckölte honfitársa Audiját, ami ezáltal megpördült, és Green balszerencséjére a hátulról érkező Molina telibe találta az autóját. Ennek következtében mindketten feladni kényszerültek a versenyt, ami Greennek fájhatott igazán, mert így lassan végleg lemondhat a bajnoki címbe vetett álmáról. 

cp03gj2wcaahvne.jpg

A balesetet követően megszakították a futamot, Pascal Wehrleinpedig ezt érezte megfelelő alkalomnak arra, hogy kifejtse véleményét még az első kanyarban történtekről Martinnek. Mikor a mezőny megállt a rajtrácson, a német odament a BMW belgájához, és megcsapkodta autója ablakát, majd pár perccel később még hátrébbról is mutogatott neki. A futam aztán nagyjából tíz perc szünet után folytatódhatott. 

Sokáig nem történt semmi érdemleges a pályán, az élen Martin egy viszonylag komoly előnyt épített ki Spengler előtt, akit Mortara és Wehrlein támadott keményen. Az olasz végül elszánta magát az előzésre, és az 1-es kanyarban bevetődött a BMW pilótája mellé. Mint utóbb kiderült, ez láncreakciót indított el, ugyanis összeért a két fél, és míg Mortara Audija teljesen sértetlenül megúszta az esetet, Spengler autóján a splitter megsérült, ami egy defektet okozott neki. A lassuló kanadai így önhibáján kívül feltartotta a teljes üldözőbolyt, ami hatalmas csaták kialakulásához vezetett. Először Maximilian Götz érte utol a kanadait, ő még simán le tudott menni mellette, de a mögötte jövők komoly csatába keveredtek. Többek között Paffett, Rockenfeller, Wickens, Wittmann, és Auer "ölte" egymást a pontszerző helyekért, amiből a legrosszabbul a tavalyi bajnok Marco Wittmann jött ki: a BMW pilótáját szinte minden körülötte lévő versenyző megelőzte. Miután Spengler kikerült a képből, Rockenfeller lendült támadásba Götz ellen, az újonc német azonban nem hagyta magát, és nagyszerűen védekezve megtartotta 4. helyét, amelyet ezután már senki se fenyegetett, így pályafutása eddigi legjobb DTM eredményét érte el a korábban a Blancpain GT sorozatban versenyző pilóta. Gary Paffett és Robert Wickens is nagy futamot futott, mindketten a mezőny sűrűjéből zárkóztak fel, és előbbi egészen az 5., utóbbi egy, az utolsó körökben végrehajtott manőverrel Rockenfeller ellen a 8. helyig jutott.

Mattias Ekström összességében csendes versenyt futott. A rajtnál okosan elkerülte a kalamajkát, de utána önerőből nem tudott előzni, így csak márkatársának, Rockenfellernek köszönheti azt az egy pontot, amit szerzett. Ez nem jelent sok jót számára a bajnokság szempontjából, hiszen Wehrlein bejött harmadiknak, így tovább növelte az előnyét, ami már 28 pontra duzzadt. 

Az első futamot Martin simán nyerte, a második helyen beérkező Mortara pedig végig nyomás alatt volt Wehrlein támadásai miatt, de állta a sarat, így pedig megelőzte Ekström-öt a tabellán, és immáron ő a német első számú kihívója a bajnoki címért. 

A hétvége holnap folytatódik a második futamra való kvalifikálással, valamint délután magával a versennyel.

Az első futam végeredménye:

Poz. Versenyző Autó Győztes idő / hátrány
1 Maxime Martin BMW 48'17.036
2 Edoardo Mortara Audi 2.543
3 Pascal Wehrlein Mercedes 2.955
4 Gary Paffett Mercedes 14.227
5 Maximilian Gotz Mercedes 15.293
6 Lucas Auer Mercedes 16.750
7 Marco Wittmann BMW 17.349
8 Robert Wickens Mercedes 20.620
9 Antonio Felix da Costa BMW 22.189
10 Mattias Ekstrom Audi 23.857
11 Mike Rockenfeller Audi 24.398
12 Paul di Resta Mercedes 25.032
13 Timo Glock BMW 25.383
14 Adrien Tambay Audi 25.756
15 Christian Vietoris Mercedes 26.413
16 Nico Muller Audi 27.142
17 Dani Juncadella Mercedes 27.724
18 Augusto Farfus BMW 1'00.378
19 Bruno Spengler BMW 7 kör
DNF Timo Scheider Audi  
DNF Tom Blomqvist BMW  
DNF Jamie Green Audi  
DNF Miguel Molina Audi  
DNS Martin Tomczyk BMW

 

Fotó: motorsport.com, Twitter. Táblázat: motorsport.com.

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr887836956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása