Maxime Martin nyerte a szombati Német Túraautó bajnoki futamot a Nürburgringen. A futamot egy rajtbaleset után piros zászlóval is meg kellett állítani, a dobogóra még Edoardo Mortara és Pascal Wehrlein fért fel. Ekström egy kis csapatmunkának köszönhetően összekaparhatott egy pontocskát.
A rajtot nagyon jól elkapó Pascal Wehrlein már elsőként fordulhatott volna az 1-es kanyarban, de Maxime Martinnek más véleménye volt: agresszíven betette a német mellé az autót, és nagyon rövidet fékezve átvette az első helyet. A két autó össze is ért, aminek következtében Wehrlein lecsúszott az ívről, és még ketten (Spengler, Farfus) elmentek mellette. Lucas Auer igen rosszul helyezkedett a pole-ból rajtolva az első métereken, és egészen a 7. helyig esett vissza. Nála azonban sokkal rosszabbul járt Jamie Green, akit a nagy keveredésben többször is meglöktek, amikor pedig Tom Blomqvist előtt elfogyott a hely, a fiatal brit megpöckölte honfitársa Audiját, ami ezáltal megpördült, és Green balszerencséjére a hátulról érkező Molina telibe találta az autóját. Ennek következtében mindketten feladni kényszerültek a versenyt, ami Greennek fájhatott igazán, mert így lassan végleg lemondhat a bajnoki címbe vetett álmáról.
A balesetet követően megszakították a futamot, Pascal Wehrleinpedig ezt érezte megfelelő alkalomnak arra, hogy kifejtse véleményét még az első kanyarban történtekről Martinnek. Mikor a mezőny megállt a rajtrácson, a német odament a BMW belgájához, és megcsapkodta autója ablakát, majd pár perccel később még hátrébbról is mutogatott neki. A futam aztán nagyjából tíz perc szünet után folytatódhatott.
Sokáig nem történt semmi érdemleges a pályán, az élen Martin egy viszonylag komoly előnyt épített ki Spengler előtt, akit Mortara és Wehrlein támadott keményen. Az olasz végül elszánta magát az előzésre, és az 1-es kanyarban bevetődött a BMW pilótája mellé. Mint utóbb kiderült, ez láncreakciót indított el, ugyanis összeért a két fél, és míg Mortara Audija teljesen sértetlenül megúszta az esetet, Spengler autóján a splitter megsérült, ami egy defektet okozott neki. A lassuló kanadai így önhibáján kívül feltartotta a teljes üldözőbolyt, ami hatalmas csaták kialakulásához vezetett. Először Maximilian Götz érte utol a kanadait, ő még simán le tudott menni mellette, de a mögötte jövők komoly csatába keveredtek. Többek között Paffett, Rockenfeller, Wickens, Wittmann, és Auer "ölte" egymást a pontszerző helyekért, amiből a legrosszabbul a tavalyi bajnok Marco Wittmann jött ki: a BMW pilótáját szinte minden körülötte lévő versenyző megelőzte. Miután Spengler kikerült a képből, Rockenfeller lendült támadásba Götz ellen, az újonc német azonban nem hagyta magát, és nagyszerűen védekezve megtartotta 4. helyét, amelyet ezután már senki se fenyegetett, így pályafutása eddigi legjobb DTM eredményét érte el a korábban a Blancpain GT sorozatban versenyző pilóta. Gary Paffett és Robert Wickens is nagy futamot futott, mindketten a mezőny sűrűjéből zárkóztak fel, és előbbi egészen az 5., utóbbi egy, az utolsó körökben végrehajtott manőverrel Rockenfeller ellen a 8. helyig jutott.
Mattias Ekström összességében csendes versenyt futott. A rajtnál okosan elkerülte a kalamajkát, de utána önerőből nem tudott előzni, így csak márkatársának, Rockenfellernek köszönheti azt az egy pontot, amit szerzett. Ez nem jelent sok jót számára a bajnokság szempontjából, hiszen Wehrlein bejött harmadiknak, így tovább növelte az előnyét, ami már 28 pontra duzzadt.
Az első futamot Martin simán nyerte, a második helyen beérkező Mortara pedig végig nyomás alatt volt Wehrlein támadásai miatt, de állta a sarat, így pedig megelőzte Ekström-öt a tabellán, és immáron ő a német első számú kihívója a bajnoki címért.
A hétvége holnap folytatódik a második futamra való kvalifikálással, valamint délután magával a versennyel.
Az első futam végeredménye:
Poz. | Versenyző | Autó | Győztes idő / hátrány |
1 | Maxime Martin | BMW | 48'17.036 |
2 | Edoardo Mortara | Audi | 2.543 |
3 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 2.955 |
4 | Gary Paffett | Mercedes | 14.227 |
5 | Maximilian Gotz | Mercedes | 15.293 |
6 | Lucas Auer | Mercedes | 16.750 |
7 | Marco Wittmann | BMW | 17.349 |
8 | Robert Wickens | Mercedes | 20.620 |
9 | Antonio Felix da Costa | BMW | 22.189 |
10 | Mattias Ekstrom | Audi | 23.857 |
11 | Mike Rockenfeller | Audi | 24.398 |
12 | Paul di Resta | Mercedes | 25.032 |
13 | Timo Glock | BMW | 25.383 |
14 | Adrien Tambay | Audi | 25.756 |
15 | Christian Vietoris | Mercedes | 26.413 |
16 | Nico Muller | Audi | 27.142 |
17 | Dani Juncadella | Mercedes | 27.724 |
18 | Augusto Farfus | BMW | 1'00.378 |
19 | Bruno Spengler | BMW | 7 kör |
DNF | Timo Scheider | Audi | |
DNF | Tom Blomqvist | BMW | |
DNF | Jamie Green | Audi | |
DNF | Miguel Molina | Audi | |
DNS | Martin Tomczyk | BMW |
Fotó: motorsport.com, Twitter. Táblázat: motorsport.com.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal