
A nürburgringi forduló után az austini futamon is a Porsche dominanciája volt a jellemző, egészen addig, amíg be nem következett egy dráma a #18-as rajtszámú egységnél fél órával a vége előtt.
LMP1
Már az egyes kanyarban helyet cseréltek a Porschék, tehát a Webber - Hartley - Bernhard vezette #17-es rajtszámú 919 Hybrid tört az élre, megelőzve a #18-as egységet, miközben az #1-es Toyota is megelőzte a #7-es Audit, azonban Lotterer percekkel később visszaelőzte Buemit. Webberék 10 kör elteltével már hat másodperccel vezettek.
A nyugis első két óra után beindultak az események. Amikor Davidson nagy nehezen elkapta Tréluyer grabancát, akkor túlment a bokszbejáraton, így egy teljes kört a hybridmotor erejéből kellett, hogy teljesítsen, elkerülve azt, hogy teljes kifogyjon az üzemanyag az #1-es Toyotából. A manővert a versenyigazgatóság stop-and-go büntetéssel jutalmazta. Nem sokkal később abszolút elvérzett a korábban, a 3. körben ütközött #2-es autó, melynek következtében negyedtávnál kiesett a Conway - Wurz - Sarrazin trió.
Az Audi #8-as csapatának sem kegyelmezett meg az FIA, amikor a négygyűrűsök súlyos bokszutcai vétségét 1 perces stop-and-go büntetéssel kompenzálta.
Majd a Porsche is kiérdemelt magának egy stop-and-go-t, méghozzá egy 60 másodpercest, miután Webber túlcsúszott a bokszkiállásnál a csapat garázsánál, így a #17-es rajtszámú 919-es legénységnek 85 másodpercébe került a malőr. Ekkor a Dumas - Jani - Lieb vezette #18-as autó tört az élre, amikor már csak két óra maradt hátra a hatból. Azonban elektromos hiba okán a Dumaséknak a depóba kellett hajtaniuk fél órával a leintés előtt, a bokszban ragadtak, így visszaestek a 12. pozícióba, tehát 3. pole-jukat sem tudták győzelemre fordítani.
Végül a #17-es Porsche a Nürburgringen rendezett hatórás után az austinit is meg tudta nyerni, megelőzve a #7-es Audit, amely még továbbra is vezet a pontversenyben, igaz, már csak 10 ponttal. A harmadik helyen pedig az idei első dobogós helyezését elérő #8-as Audi zárt. A negyedik helyen a Toyota egyetlen talpon maradt, #1-es rajtszámú egysége ért célba.
LMP2
A Sam Bird vezette G-Drive-autó uralta a P2-esek versenyét a rajttól fogva, miután ölükbe hullott a pole a #47-es KCMG-Oreca büntetése miatt. Azonban a #47-es autó az első fél óra után már a kategória második pozíciójában repesztett, Nicolas Lapierre-rel a volánnál. A vezető pozícióban felváltva volt a két autó, egészen addig, amíg a KCMG egy újabb bokszutcai vétséggel ki nem húzta a gyufát a stewardoknál, a "jutalom" egy 30 másodperces stop-and-go lett. A P2-es győzelem így a #26-os G-Drive Orecáé lett, amely összetettben ötödikként zárt, ez pedig az idei legelőkelőbb hely, ahol LMP2-es autó végzett. A második a #47-es KCMG, a harmadik a #28-as Ligier lett.
The #31 @PatronESM in the TecOri barriers. Ed Brown is at the wheel. #6hCOTA #Code80 pic.twitter.com/LTJHk0s6f3
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. szeptember 19.
A kategóriában történt egy baleset, a második óra végén vélhetően elszállt a fék a #31-es Ligierben, amely az utolsó kanyarban átugratott a rázókövön, az autó kis híján oldalára borult, de végül mind a négy kerék az aszfalton maradt, majd Ed Brown a kocsi hátuljával a bukótérben található gumifalba csapódott.
GTE Pro
A Pro kategóriában is azonnal egymásnak esett a #97-es Aston Martin és a két Manthey Porsche, előbbivel Darren Turner a kategória élére ugrott, ám a vezető pozíciót sok pár kör erejéig élvezhette, ugyanis a #91-es és a #92-es Porsche bedarálta az Astont. A 90. perc környékén a Manthey Porschék csináltak egy kis házon belüli izgalmat, amikor a #92-es átvette az első pozíciót a #91-estől. A különbség fél óra múlva 3 másodperc volt a két egység között. Az élen végül a sorrend nem változott: a Porsche kettős győzelmet aratott a Pro kategóriában, a dobogó tetejére pedig a Lietz - Christensen duó állhatott fel. A harmadik helyen a #71-es rajtszámú AF Corse Ferrari látta meg a kockás zászlót.
GTE Am
Nagyon jól indult a futam a pole pozícióból startoló Dempsey Porsche számára, miután az első etapban nagyon keményen versenyzett Patrick Long a #77-es rajtszámú 911-essel, még a Pro kategória vert mezőnyével is megmérkőzött. Ám, végül a #72-es SMP Ferrari csapott le a kategóriaelsőségre, megelőzve a #88-as Porschét, valamint a #83-as Ferrarit. A Dempsey - Long - Seefried hármas be kellett, hogy érje a kategória negyedik helyével.
A futam végeredménye:
A WEC idei szezonjában még három futamot fognak megrendezni, a következő helyszín Fuji lesz, ahol október 11-én rajtol el az Endurance VB hatórás futama.
Fotó: motorsport.com, Facebook / FIA WEC
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal