A Pirelli a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) egyeztetve meghatározta, pontosan mikor fogják mérni Szingapúrtól kezdve a guminyomást, ezzel elérve, hogy ne fordulhasson elő még egyszer olyan galiba, mint ami a Mercedesszel történt Olaszországban.
A Forma-1 jelenlegi egyetlen gumibeszállítója az FIA levelében ma délelőtt tudatta a csapatokkal, hogy a múltkori herce-hurcát elkerülve minden szabadedzés, időmérő edzés, valamint verseny esetében egy megadott időpontban mérik majd az abroncsok guminyomását. Mégpedig akkor, amikor azok felkerülnek az autóra. Az egyetlen kivétel a futam előtti rajt lesz, amikor a kivezető körök előtt az új szabálynak megfelelően a gumik felhelyezésekor lemérik a nyomást, de miután felálltak a rajtrácsra, és megkapták az öt perces jelzést, szúrópróba szerűen bárkinek bármelyik gumiját újra lemérhetik a Pirelli mérnökei.
A levélben az is szerepelt, hogy ha a mért érték nem felel meg a minimum előírásoknak, akkor a csapatok a rajtig még változtathatnak rajta, de azt úgy kell megtenniük, hogy közben figyelembe veszik a tényt, hogy futam közben csökkenhet a nyomás.
Fotó: Motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal