A hétvégén megrendezésre kerül a Forma-1 2015-ös versenyszezonjának 13. futama, amely a Szingapúri Nagydíj lesz.
Immár nyolcadik alkalommal tér vissza a Marina Bay-i éjszakában a Száguldó Cirkusz mezőnye, anno, 2008-ban ez a futam úgy robbant a Forma-1 történelmébe, mint az első verseny, amely éjszakai és villanyfényes.
Az utcai pályán egy kör 5065 méter hosszú, vonalvezetésében nem kevesebb, mint 23 kanyar található, ebből 14 balos és 9 jobbos. Itt a legnagyobb kihívást a magas páratartalom, az egymáshoz közel lévő falak fogják jelenteni.
A Marina Bay Street Circuit fő csapásvonalai:
- 1-2-3. kanyar: A célegyenes végi féktáv nagyon fontos, miután nagyon nagy tempóról kell jelentősen lelassítani. Ha hibázik a pilóta, akkor azt egy versenyzőtársa akár még ki is használhatja, sőt, még a gumi is összeszed egy csomó piszkot és törmeléket. A hármas kanyarból való kigyorsítás pedig létfontosságú, főleg, ha az előttünk haladó egy másodpercen belül van, ugyanis a négyes kanyar után kicsivel található az egyik DRS-zóna mérési pontja.
- 7. kanyar: Egy hosszú, padlógázos szakasz végén található ez a kanyar, amely az előtte lévő DRS-zónának köszönhetően kiváló előzési pont a pályán.
- 14. kanyar: A 14-es valamilyen szinten egyezik a hetes kanyarral, csak ezúttal egy jobbkanyarról beszélünk, ahol szintén nem lehetetlen az előzés, miután ez is egy hosszú egyenes végén található. Azonban legalább olyan könnyű hibázni is a pálya ezen pontján, ha nincs résen az ember, könnyen koccanhat a fallal.
- 18. kanyar: A legnehezebb kanyar a pályán a 18-as, amely befordul a Marina Bay-i tribün alá. Miután egy nagyon szűk balos kanyarról beszélünk, méghozzá szörnyen szeszélyes bemeneti szöggel, eszméletlen könnyű rontani, és a jobb oldalon látható gumifallal találkozni, ha a pilóta ebben a kanyarban "nem felel meg a követelményeknek".
- 22-23. kanyar: Ha szóba kerül a pálya két utolsó kanyarja, aki bátran kijelenthetjük, hogy a maga körülbelüli 150 km/órás tempójával az egyik leggyorsabb kombináció. A lassú kanyarokra kalibrált autóknál itt gyakran kemény alulkormányzottságot láthatunk, így az is előfordulhat, hogy még a pályáról is leszaladnak, ezzel átszelve a gumitörmelékek tengerét.
Az FIA idén is két DRS zónát jelölt ki a pályán, külön mérési pontokkal:
Mérési pont(ok) | Aktiválási pont(ok) | |
Első DRS-zóna | 4-es kanyar kijárata. | 48 méterrel az 5-ös kanyar után. |
Második DRS-zóna | 22-es kanyar előtt. | 45 méterrel a 23-as kanyar után. |
A pályán végrehajtott módosítások:
- Módosult a 10-es és a 13-as kanyar között a pálya kialakítása, innentől kezdve az Anderson-híd bal oldalán fognak közlekedni a pilóták.
- Az 1-es kanyar bukóterében pedig külön kijelölt menekülőutat alakították, akárcsak Monzában a 2. sikánban, a Curva Grande után.
Szingapúrban Martin Donnelly lesz az FIA segítségére, mint negyedik versenybíró. Az északír mindössze 13 futamot teljesített a királykategóriában, az 1989-1990-es szezonokban, utóbbi esztendőben egy hatalmas baleset miatt véget ért a karrierje. A Spanyol Nagydíjon elszenvedett baleset után már csak egy pár BTCC-futamon indult, jelenleg akadémiát üzemeltet.
Gumik: Ahogy azt az előző években már megszokhattuk a Pirelli ismételten a két legpuhább keverékkel rukkol elő a mezőny számára. A lágy és a szuperlágy gumik számára adottak a körülmények a Marina Bay-en.
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 12 órától): Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Lotus), Pastor Maldonado (Lotus), Roberto Merhi (Marussia), Felipe Nasr (Sauber), Sergio Pérez (Force India).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 17:15-től): John Booth (Marussia), Monisha Kaltenborn (Sauber), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams), Toto Wolff (Mercedes).
Egy kör a szingapúri pályán:
Pályainformációk
Pálya neve - Marina Bay Street Circuit
Versenyhétvége időpontja - Szeptember 18-20.
Pályahossz - 5,065 km = 5065 m
Versenykörök száma - 61
Versenytáv - 308,828 km
Első futam - 2008
Körrekord - 1:48.574: Vettel (Red Bull, 2013)
2014-es győztes: Hamilton, Mercedes
Esélylatolgató:
Alapvetően az éjszakai pályán is a Mercedes dominanciájára lehet számítani, azonban a 61 körös futam végkimenetelét illetően nem szabad hosszas elemzésekbe bocsátkozni, ugyanis ez a pálya az, amelyen bármikor, bármi megtörténhet. Amúgy minden bizonnyal a pontszerző helyekért az Ezüst Nyilak mögött a Ferrarik, a Red Bullok, a Force Indiák fognak viaskodni. Nem annyira valószínű, hogy a Williams nagy vizet zavarhat a csatában, miután utcai pályán nem mennek jól, legjobb esetben elcsíphetnek pár pontot.
A Szingapúri Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben:
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault |
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari |
Program:
2015. szeptember 18., péntek
12:00 - 13:30 Első szabadedzés (TV: M4 Sport)
15:30 - 17:00 Második szabadedzés (TV: M4 Sport)
2015. szeptember 19., szombat
12:00 - 13:00 Harmadik szabadedzés (TV: M4 Sport)
15:00 - 16:00 Időmérő edzés (TV: M4 Sport)
2015. szeptember 20., vasárnap
14.00 - Futam (TV: M4 Sport)
Ismétlések időpontjai:
- időmérő edzés: vasárnap 00:30 (M4 Sport)
- futam: vasárnap 22:30 (M4 Sport)
A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Fotó: formula1.com, motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.