DTM - GLOCK ELSŐ POLE-JÁT SZEREZTE A SZOMBATI IDŐMÉRŐN

cosiczswiaeo-k5.jpg

A volt Forma-1-es pilóta először szerzett első rajtkockát a Német Túraautó bajnokságban. Oscherslebenben egyórás csúszással kezdődött az időmérő, mert a reggeli köd miatt el kellett tolni a második szabadedzés időpontját, a csúszás azonban úgy tűnik, nem kavarta meg a dolgokat: akárcsak a tegnapi gyakorláson, ma is a BMW uralta a mezőnyt. A bajnoki éllovas Mattias Ekström váltóhibákkal küszködött, és kénytelen lesz az utolsó helyről nekivágni a 40 perc + 1 körös futamnak.

Az FP2 az eredeti 8 óra 20 perces időpont helyett a nagy köd miatt csak 11:20-kor kezdődhetett el, és 45 percről 25-re kellett lerövidíteni az edzést. Itt még Augusto Farfus végzett az élen, de nagyon szoros volt a verseny márkatársaival az élen. A csatájukba nem igazán tudott beleszólni a Mercedes, az Audi pedig végképp nem, így szinte mindenki BMW pole-t várt az időmérőn is. 

Nos, aki azt várt, jó volt a megérzése, ugyanis az első hat rajthelyről csak a bajorok autói indulhatnak majd. Timo Glock pole-t érő ideje 1:19.821 volt, amitől szinte alig maradtak el márkatársai. A második helyen a két szabadedzést megnyerő Farfus, a harmadikon pedig az újonc Tom Blomqvist végzett. A fiatal brit egyelőre nagyon érzi az oschersleben-i pályát, ezt már a szabadedzések alatt is megmutatta (persze az is segít neki, hogy övé az egyik legkönnyebb autó a mezőnyben).

A legjobb nem BMW-s a 6. helyen végző Pascal Wehrlein lett, aki ezzel az egyetlen Mercedeses volt a TOP 10-ben. A legjobb Audi érdekes módon pont az a Molina lett, aki az utolsó gyors körében hibázott, és az 1-es szektorban falhoz csapta versenygépét. A spanyol végül a 9. helyen végzett, és szerencséjére autója nem sérült meg vészesen. 

Az Audi nem csak szimplán lassú volt a mai időmérőn, de még a balszerencse se kerülte el őket. A pontversenyt vezető Mattias Ekström autójában ugyanis elromlott a váltó, így a svéd pilóta csak az utolsó helyről várhatja a rajtot. A bajnokságban kettejük között nagyon szoros a csata a végső győzelemért, és mivel Wehrlein sokkal előkelőbb helyről indulhat, nagy esély van rá, hogy a német visszaveszi a vezetést összetettben, ráadásul ha Ekström ma nem szerez pontot, akár a bajnoki harmadik helyezett Mortara is átugorhatja őt. 

Persze egyelőre ezt nem lehet biztosra venni, ugyanis a 14 óra 55 perckor rajtoló futam alatt az előrejelzések szerint könnyen eleredhet az eső is, ami rendesen megkavarná a paklit. 

Az időmérő edzés végeredménye:

Poz. Versenyző Csapat Autó Idő Hátrány
1. Timo Glock MTEK BMW 1m19.821s -
2. Augusto Farfus RBM BMW 1m19.877s 0.056s
3. Tom Blomqvist RBM BMW 1m19.893s 0.072s
4. Antonio Felix da Costa Schnitzer BMW 1m19.907s 0.086s
5. Bruno Spengler MTEK BMW 1m19.927s 0.106s
6. Pascal Wehrlein HWA Mercedes 1m19.935s 0.114s
7. Marco Wittmann RMG BMW 1m19.992s 0.171s
8. Martin Tomczyk Schnitzer BMW 1m20.019s 0.198s
9. Miguel Molina Abt Audi 1m20.019s 0.198s
10. Edoardo Mortara Abt Audi 1m20.076s 0.255s
11. Gary Paffett ART Mercedes 1m20.136s 0.315s
12. Maxime Martin RMG BMW 1m20.175s 0.354s
13. Jamie Green Rosberg Audi 1m20.206s 0.385s
14. Daniel Juncadella Mucke Mercedes 1m20.223s 0.402s
15. Paul Di Resta HWA Mercedes 1m20.232s 0.411s
16. Nico Muller Rosberg Audi 1m20.380s 0.559s
17. Mike Rockenfeller Phoenix Audi 1m20.444s 0.623s
18. Christian Vietoris HWA Mercedes 1m20.452s 0.631s
19. Timo Scheider Phoenix Audi 1m20.464s 0.643s
20. Robert Wickens HWA Mercedes 1m20.479s 0.658s
21. Maximilian Gotz Mucke Mercedes 1m20.505s 0.684s
22. Adrien Tambay Abt Audi 1m20.659s 0.838s
23. Lucas Auer ART Mercedes 1m20.702s 0.881s
24. Mattias Ekstrom Abt Audi 1m20.810s 0.989s

 

Fotó: BMW Motorsport

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr17782080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása