A volt Forma-1-es pilóta először szerzett első rajtkockát a Német Túraautó bajnokságban. Oscherslebenben egyórás csúszással kezdődött az időmérő, mert a reggeli köd miatt el kellett tolni a második szabadedzés időpontját, a csúszás azonban úgy tűnik, nem kavarta meg a dolgokat: akárcsak a tegnapi gyakorláson, ma is a BMW uralta a mezőnyt. A bajnoki éllovas Mattias Ekström váltóhibákkal küszködött, és kénytelen lesz az utolsó helyről nekivágni a 40 perc + 1 körös futamnak.
Az FP2 az eredeti 8 óra 20 perces időpont helyett a nagy köd miatt csak 11:20-kor kezdődhetett el, és 45 percről 25-re kellett lerövidíteni az edzést. Itt még Augusto Farfus végzett az élen, de nagyon szoros volt a verseny márkatársaival az élen. A csatájukba nem igazán tudott beleszólni a Mercedes, az Audi pedig végképp nem, így szinte mindenki BMW pole-t várt az időmérőn is.
Nos, aki azt várt, jó volt a megérzése, ugyanis az első hat rajthelyről csak a bajorok autói indulhatnak majd. Timo Glock pole-t érő ideje 1:19.821 volt, amitől szinte alig maradtak el márkatársai. A második helyen a két szabadedzést megnyerő Farfus, a harmadikon pedig az újonc Tom Blomqvist végzett. A fiatal brit egyelőre nagyon érzi az oschersleben-i pályát, ezt már a szabadedzések alatt is megmutatta (persze az is segít neki, hogy övé az egyik legkönnyebb autó a mezőnyben).
A legjobb nem BMW-s a 6. helyen végző Pascal Wehrlein lett, aki ezzel az egyetlen Mercedeses volt a TOP 10-ben. A legjobb Audi érdekes módon pont az a Molina lett, aki az utolsó gyors körében hibázott, és az 1-es szektorban falhoz csapta versenygépét. A spanyol végül a 9. helyen végzett, és szerencséjére autója nem sérült meg vészesen.
Az Audi nem csak szimplán lassú volt a mai időmérőn, de még a balszerencse se kerülte el őket. A pontversenyt vezető Mattias Ekström autójában ugyanis elromlott a váltó, így a svéd pilóta csak az utolsó helyről várhatja a rajtot. A bajnokságban kettejük között nagyon szoros a csata a végső győzelemért, és mivel Wehrlein sokkal előkelőbb helyről indulhat, nagy esély van rá, hogy a német visszaveszi a vezetést összetettben, ráadásul ha Ekström ma nem szerez pontot, akár a bajnoki harmadik helyezett Mortara is átugorhatja őt.
Persze egyelőre ezt nem lehet biztosra venni, ugyanis a 14 óra 55 perckor rajtoló futam alatt az előrejelzések szerint könnyen eleredhet az eső is, ami rendesen megkavarná a paklit.
Az időmérő edzés végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Autó | Idő | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|
1. | Timo Glock | MTEK | BMW | 1m19.821s | - |
2. | Augusto Farfus | RBM | BMW | 1m19.877s | 0.056s |
3. | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 1m19.893s | 0.072s |
4. | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 1m19.907s | 0.086s |
5. | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 1m19.927s | 0.106s |
6. | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 1m19.935s | 0.114s |
7. | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1m19.992s | 0.171s |
8. | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 1m20.019s | 0.198s |
9. | Miguel Molina | Abt | Audi | 1m20.019s | 0.198s |
10. | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 1m20.076s | 0.255s |
11. | Gary Paffett | ART | Mercedes | 1m20.136s | 0.315s |
12. | Maxime Martin | RMG | BMW | 1m20.175s | 0.354s |
13. | Jamie Green | Rosberg | Audi | 1m20.206s | 0.385s |
14. | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 1m20.223s | 0.402s |
15. | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 1m20.232s | 0.411s |
16. | Nico Muller | Rosberg | Audi | 1m20.380s | 0.559s |
17. | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 1m20.444s | 0.623s |
18. | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 1m20.452s | 0.631s |
19. | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 1m20.464s | 0.643s |
20. | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 1m20.479s | 0.658s |
21. | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 1m20.505s | 0.684s |
22. | Adrien Tambay | Abt | Audi | 1m20.659s | 0.838s |
23. | Lucas Auer | ART | Mercedes | 1m20.702s | 0.881s |
24. | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 1m20.810s | 0.989s |
Fotó: BMW Motorsport
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal