Egyik szeme sír, másik szeme nevet a McLarennek. Minden bizonnyal a wokingi gárda pilótái az utolsó sorból fogják megkezdeni a Belga Nagydíjat, azonban annak egy jobb erőforrással vágnak neki, ráadásul a csapat szakemberei találtak egy kiskaput is, amely a szezon második felére nézve kulcsfontosságú.
A Honda tartotta magát ígéretéhez, és a vadonatúj fejlesztésekkel felvértezett erőforrásokat el is szállította Belgiumba, melyekkel kapcsolatban magasra tették a mércét a japánok, mivel úgy gondolják, hogy ezzel a frissített csomaggal motorerő terén a Ferrarival lehetnek pariban.
A felfrissített Honda-motorhoz a japán szakemberek ezúttal három zsetont használták fel, így a szezon hátralevő részére még további négyet tartogatnak.
Ezeket a módosító pontokat a belsőégésű motor (ICE) fejlesztésébe ölték, azonban az új verziójú alkatrészt már csak büntetés fejében tudja beszerelni autójába a McLaren, miután a wokingi istálló már mindkét autó esetében, mind a hat motorkomponensből túllépte a büntetlenül felhasználható elemek számát, még az extra elem ellenére is, ergo, Fernando Alonso és Jenson Button valószínűleg a rajtrács végéből fogja várni a vasárnapi 44 körös belga futam rajtját.
Arról egyelőre még nincsenek információink, hogy mekkora lesz a büntetés mértéke, az azonban biztos, hogy az ICE-ből Alonso és Button is már a hetediket fogja fogyasztani. Jenson Button a turbóból és az MGU-H-ból már korábban a hetedik egységre szorult, így ezen elemek cseréje esetén rá öthelyes hátrasorolás fog várni, viszont spanyol csapattársa, Fernando Alonso még egyikből sem tart a hetedik elemnél, így ő még tízhelyes rajtbüntetésre számíthat. Pontos adatokat valószínűsíthetően a pénteki nap folyamán fogunk kapni, amikor az MP4-30-asok kigördülnek a pályára, és kiderül, hogy mit kell cserélni azokban.
Azonban Button és Alonso számára egy szempontból nyugodt éjszakái lehetnek, mivel az ausztriai rémálom már nem történhet meg velük újra, amikor is 25-25 rajthellyel sorolták hátrébb őket a rajtrácson, ám miután csak 20 induló van, ráadásul az időmérőn a wokingi alakulat járgányai nem is villogtak, a versenyzők még a futamon is a rajtbüntetés megmaradt részét töltötték le, áthajtásos, illetve stop&go büntetés formájában. A tragikomédiába illő helyzetet követően módosítottak a szabályon, miszerint már senkire sem róható ki nagyobb büntetés a rajtrács végére való sorolásnál.
Az AMuS pedig arról számolt be a mai nap folyamán, hogy a McLaren-Honda az előbbi enyhítésnek köszönhetően talált egy kiskaput, amely ezt takarja, hogy a hétvége folyamán két alkalommal is motort cserélhetnek, először pénteken, másodjára szombaton, így ezeket az erőforrásokat a későbbiekben büntetlenül használhatják fel a pilóták. Ráadásul Belgiumban nem jár akkora veszteséggel, ha a pilótát hátrébb sorolják, mint a szűkebb, kevesebb előzési lehetőséget magában rejtő pályák, amelyekből lesz bőven a szezon második felében.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.