F1 - BUTTON ÉS ALONSO HÁTRASOROLÁSSAL KAP ERŐSEBB MOTORT, MÍG A MCLAREN EGY KULCSFONTOSSÁGÚ KISKAPUT TALÁLT

f1-spanish-gp-2015-jenson-button-mclaren-honda-and-fernando-alonso-mclaren-honda.jpg

Egyik szeme sír, másik szeme nevet a McLarennek. Minden bizonnyal a wokingi gárda pilótái az utolsó sorból fogják megkezdeni a Belga Nagydíjat, azonban annak egy jobb erőforrással vágnak neki, ráadásul a csapat szakemberei találtak egy kiskaput is, amely a szezon második felére nézve kulcsfontosságú.

A Honda tartotta magát ígéretéhez, és a vadonatúj fejlesztésekkel felvértezett erőforrásokat el is szállította Belgiumba, melyekkel kapcsolatban magasra tették a mércét a japánok, mivel úgy gondolják, hogy ezzel a frissített csomaggal motorerő terén a Ferrarival lehetnek pariban.

A felfrissített Honda-motorhoz a japán szakemberek ezúttal három zsetont használták fel, így a szezon hátralevő részére még további négyet tartogatnak.

Ezeket a módosító pontokat a belsőégésű motor (ICE) fejlesztésébe ölték, azonban az új verziójú alkatrészt már csak büntetés fejében tudja beszerelni autójába a McLaren, miután a wokingi istálló már mindkét autó esetében, mind a hat motorkomponensből túllépte a büntetlenül felhasználható elemek számát, még az extra elem ellenére is, ergo, Fernando Alonso és Jenson Button valószínűleg a rajtrács végéből fogja várni a vasárnapi 44 körös belga futam rajtját.

Arról egyelőre még nincsenek információink, hogy mekkora lesz a büntetés mértéke, az azonban biztos, hogy az ICE-ből Alonso és Button is már a hetediket fogja fogyasztani. Jenson Button a turbóból és az MGU-H-ból már korábban a hetedik egységre szorult, így ezen elemek cseréje esetén rá öthelyes hátrasorolás fog várni, viszont spanyol csapattársa, Fernando Alonso még egyikből sem tart a hetedik elemnél, így ő még tízhelyes rajtbüntetésre számíthat. Pontos adatokat valószínűsíthetően a pénteki nap folyamán fogunk kapni, amikor az MP4-30-asok kigördülnek a pályára, és kiderül, hogy mit kell cserélni azokban.

Azonban Button és Alonso számára egy szempontból nyugodt éjszakái lehetnek, mivel az ausztriai rémálom már nem történhet meg velük újra, amikor is 25-25 rajthellyel sorolták hátrébb őket a rajtrácson, ám miután csak 20 induló van, ráadásul az időmérőn a wokingi alakulat járgányai nem is villogtak, a versenyzők még a futamon is a rajtbüntetés megmaradt részét töltötték le, áthajtásos, illetve stop&go büntetés formájában. A tragikomédiába illő helyzetet követően módosítottak a szabályon, miszerint már senkire sem róható ki nagyobb büntetés a rajtrács végére való sorolásnál.

f1-monaco-gp-2015-jenson-button-mclaren-mp4-30.jpg

Az AMuS pedig arról számolt be a mai nap folyamán, hogy a McLaren-Honda az előbbi enyhítésnek köszönhetően talált egy kiskaput, amely ezt takarja, hogy a hétvége folyamán két alkalommal is motort cserélhetnek, először pénteken, másodjára szombaton, így ezeket az erőforrásokat a későbbiekben büntetlenül használhatják fel a pilóták. Ráadásul Belgiumban nem jár akkora veszteséggel, ha a pilótát hátrébb sorolják, mint a szűkebb, kevesebb előzési lehetőséget magában rejtő pályák, amelyekből lesz bőven a szezon második felében.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér 

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr47722082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása