A Forma-1-es szezon a féltávhoz érkezett, így a szokásos négy hetes pihenő zajlik a Magyar nagydíj és a belgiumi futam között. A csapatok számára ilyenkor elő van írva egy kéthetes gyárleállás, úgymond "kötelező pihenő", ám a motorgyártókra ez nem vonatkozik, így a nagy lemaradásban lévő Renault és Honda nem szünetelnek.
A kötelező pihenőt elsősorban a költségek csökkentése és a csapattagok megpihenésé miatt hozták be évekkel ezelőtt, mivel azonban ez nem vonatkozik a motorgyártókra, azok nem állnak le ez idő alatt sem, és kőkeményen dolgoznak az erőforrásuk gyorsabbá, hatékonyabbá tételén. Főleg a Honda és a Renault, hiszen ők nagy hátránnyal rendelkeznek a Mercedes és a Ferrari hajtóegységeihez képest.
A japánok sportigazgatója elárulta, gyárukban kemény munka zajlik majd a szünetben is, mert minden pillanatot ki kell használniuk a bőven a várakozásokon alul teljesítő motorjukon. Ennek fényében elméletileg már a Belga nagydíjon bevetnek egy újított erőforrást, melyhez 3 fejlesztési zsetont is elhasználhatnak. A Honda így másodszor használ majd ezekből a szezon során, de még mindig marad számukra 4 felhasználható zseton a hátralévő futamokra. Persze hiába a plusz egy motor, melyet nemrég kaptak az FIA engedélyével egy új szabálynak köszönhetően, ha Belgiumban valóban új hajtóegységeket szerelnek be Alonso és Button autójába, azért már büntetés fog járni.
A Renault azért "szolidabban" használja fel a nyári szünetet motorjuk fejlesztésére. Vezető mérnökük, Rémi Taffin szerint "nagyjából 35%-át használják majd ki teljes kapacitásuknak". A franciáktól azonban - mint azt korábban Christian Hornertől, a Red Bull csapatfőnökétől megtudtuk - egészen az Orosz nagydíjig még nem várhatunk zsetonokkal való fejlesztést, ők mind a 12 pontjukat a szezon végén szeretnék felhasználni (ezzel is javítva esélyeiken a jövő év szempontjából).
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal