A rajtot nála jobban elkapó Jamie Green autója 5. sebességi fokozatban ragadt, így simán nyerhetett a pole-ból induló Edoardo Mortara a Német Túraautó bajnokság első ausztriai futamán. A bajnokságban Pascal Wehrlein átvette a vezetést a már sorozatban negyedszer (!) nullázó Green előtt, de a britet két márkatársa is átugrotta az összetettben.
Edoardo Mortara simán nyerte az első futamot Spielberg-ben, de a rajtnál még hátrányba került a mellőle induló Green-nel szemben. A brit autója azonban a 2. kör elején 5. sebességi fokozatban ragadt, amiért nem tudott normálisan kigyorsítani a kanyarokból, és ennek köszönhetően szinte mindenki megelőzte őt. Kiesését követően Mortara kontroll alatt tartotta a versenyt, és két másodperccel Pascal Wehrlein előtt ért célba, hogy megszerezze pályafutása harmadik, a Red Bull Ringen pedig második győzelmét. A harmadik helyen a zandvoorti rémálmot maga mögött tudó Paul Di Resta végzett.
Közben a mezőny sűrűjében is történtek események. Közvetlenül a rajt után Martin Tomczyk és Timo Scheider összeértek, ami a BMW-s Tomczyk-ot a verseny feladására kényszerítette. Robert Wickens is feladta a futamot, miután az első kanyarban való kisebb lökdösődésnél megsérült az autója, és az a kanadai szerint vezethetetlenné vált. Wickens elmondása szerint nem érezte, hogy meglökte volna valaki, de mivel ezek az autók nagyon érzékenyek aerodinamikai szempontból, simán lehet, hogy egyetlen kis elem leválása okozta a nehéz vezethetőséget.
Az első három helyezett a 40 perc + 1 körös táv elején nagy előnyt épített ki a többiekkel szemben, mögöttük azonban ment az öldöklő küzdelem a pontokért! Christian Vietoris vért izzadva tartotta maga mögött az egész futam alatt Augusto Farfus BMW-jét, akit az utolsó körben a 4-es kanyarban az őket utolérő Ekström meg is előzött. A svéd ezzel fontos pontokat szerzett, ami rendkívül fontos volt a mai napon egyik legnagyobb riválisa, Green újabb nullázása után.
Ekström szemfüles manővere az utolsó körben
Az utolsó pontszerző helyekért zajló csata is nagy élményt szolgáltatott, a Paffett-Rockenfeller-Wittmann-Tambay négyes nagyon egymásra talált, és szinte az egész futam alatt elvolt egymással.
Az első 12 helyezés végeredménye:
Három pontszerzés nélküli futam után Green végre egy győzelemben reménykedhetett, ám öröme tehát nem tartott tovább egy körnél. A lausitzi hétvége után még kényelmesen vezető Audis most nehéz helyzetben találja magát, hiszen előnye elfogyott, sőt, az egymást követő négy nullázása miatt hárman már meg is előzték őt a ponttáblázaton, név szerint Wehrlein, Ekström, és a mai győztes Mortara. Pont a szezon felénél járunk, és az eddig látottak alapján úgy tűnik, idén egy négyélű csatát láthatunk majd a bajnoki címért az említett négy pilóta között!
A spielbergi hétvége holnap folytatódik az utolsó nappal, a 2015-ös szabályoknak megfelelően egy újabb időmérővel, majd a 60 perc +1 körös futammal, amelyen már kötelező lesz mindenkinek a boxkiállás.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.