F1 - ELŐZETES: 2015 BRIT NAGYDÍJ

start-p.jpg

A hétvégén a Száguldó Cirkusz mezőnye arra a helyszínre látogat el, ahol minden elkezdődött anno, 1950-ben. Ez a helyszín pedig nem más, mint SILVERSTONE.

A pálya és a tudnivalók

 

silverstone_circuit1.png

A Száguldó Cirkusz visszatér a bölcsőjébe, Silverstoneba, ahol ez az autósport útnak indult 1950-ben. A közel 6 kilométeres pálya az egyik legsokoldalúbb, legkarakterisztikusabb a versenynaptárban. A vonalvezetésében 18 kanyart találhatunk, ebből 10 jobbos és 8 balos.

A korábbi második világháborús repülőtér helyén kialakított pálya igencsak igénybe veszi az abroncsokat, illetve az üzemanyagszintre is folyton figyelni kell.

A Silverstone Circuit fő csapásvonalai:

  • 6. kanyar, Brookland: Amióta megtörténtek a 2010-es módosítások, azóta a 6-os kanyar a pálya egyik legjobb előzési pontja. Azonban a támadási pozícióba kerüléshez rendkívül fontos, szinte elengedhetetlen a 4-es és az 5-ös kanyarból való jó kigyorsítás. Azonban legalább olyan könnyű hibázni is a pálya ezen pontján, mivel a kanyarnak egy igen különleges íve van, ráadásul a tempó is nagy.
  • 9. kanyar, Copse: A pálya egyik legizgalmasabb kanyarjáról esetében. Egy hihetetlen gyors, beláthatatlan kanyar, igencsak széles kijárattal. A magas sebesség miatt már korábban meg kell kezdenünk a kanyarívet, mint gondolnak. Itt is roppant könnyű hibázni, ám a vérre menő küzdelmek is itt szoktak általában véget érni egy szenzációs előzéssel. Példaként felhozhatnánk a 2013-as Webber-Raikkonen, vagy a tavalyi Vettel-Alonso csatát.
  • 10-14. kanyar, Maggotts - Becketts - Chapel: A Forma-1-ben valaha látott legösszetettebb kanyarkomplexumának az egyikéről beszélhetünk, ha ez a három név szóba kerül. Borzasztó nehéz, gyors, balra-jobbra tekergő kombináció. Főleg a 13-asból és a 14-esből való kigyorsításra kell nagyon odafigyelni, mivel a Chapel-kanyart a Hangar-egyenes követi.
  • 15. kanyar, Stowe: Megérkeztünk a pálya legigényesebb kanyarjához, ezt a legkönnyebb talán elrontani. Karakterisztikájában megegyezik a Copseszal, ám itt még annyi nehezítés van, hogy rendkívül szűk a kijárata. Ennek következtében hajszálpontosan be kell tartani a kanyarívet.

Az FIA idén is két DRS zónát jelölt ki a pályán, külön mérési pontokkal:

Mérési pont Aktiválási pont
Első DRS-zóna 25 méterrel a 3-as kanyar előtt 30 méterrel az 5-ös kanyar után
Második DRS-zóna 10-es kanyarban 55 méterrel a 14-es kanyar után

 

A pályán végrehajtott módosítások:

  • 50 centiméter széles aszfaltszalag lett elhelyezve a kerékvető mögött az 1-es kanyarban, illetve a 7-es kanyar csúcspontján.
  • 1 méter széles aszfaltszalag lett lefektetve a 4-es kanyar kijáratán.
  • Két 7 centiméter magas rázókőelem lett elhelyezve a 9-es és a 11-es kanyar csúcspontján.
  • A 13-as kanyar kijáratán lévő műfüvet egy új, kísérleti kerékvetőre cserélték ki.

A hétvégén az FIA munkáját negyedik versenybíróként az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell fogja segíteni. A brit pilóta 187 futamon vett részt, 32 pole-t és 31 győzelmet szerzett. 1993-ban CART-bajnok lett a tengerentúlon.

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16 órától): Valtteri Bottas (Williams), Jenson Button (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber), Pastor Maldonado (Lotus), Kimi Raikkonen (Ferrari), Will Stevens (Marussia).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyari idő szerint 17 órától): John Booth (Marussia), Eric Boullier (McLaren), Matthew Carter (Lotus), Monisha Kaltenborn (Sauber), Vijay Mallya (Force India), Claire Williams (Williams).

Egy kör a silverstone-i pályán:

2014. Angol - időmérő (2.videó)

Nico Rosberg 1. rajtkockát érő köre.

Posted by Legújabb F1 videók on 2014. július 5.

 

Esélylatolgató

rosb-hami1-886x591.jpg

A brit aszfaltcsíkon is az Ezüst Nyilak a favoritok, azonban az még kérdés, hogy Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton lesz-e a gyorsabb a Mercedesen belül, ugyanis mostanság úgy tűnik, hogy Rosbergnél van az előny, ez pedig megmutatkozik abban, hogy már csak tíz pont a hátránya, de Hamiltont sem kell félteni, pláne nem hazai közönség előtt. A stuttgartiak mögött már annál érdekesebb a csata, mivel az előző versenyeken arra lehettünk figyelmesek, hogy a Williams elkezdte kóstolgatni a Ferrari, így a grove-i és a maranellói alakulat párharca ismét érdekes lehet.

A Brit Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben:

2014 Lewis Hamilton Mercedes
2013 Nico Rosberg Mercedes
2012 Mark Webber Red Bull Renault
2011 Fernando Alonso Ferrari
2010 Mark Webber Red Bull Renault

 

Program:

2015. július 3., péntek
11.00 - 12.30 Első szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
15.00 - 16.30 Második szabadedzés (TV: Sky Sports F1)

2015. július 4., szombat
11.00 - 12.00 Harmadik szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
14.00 - 15.00 Időmérő edzés (TV: Duna)

2015. július 5., vasárnap
14.00 -       Futam (TV: Duna)

Ismétlések időpontjai: 
- Második szabadedzés: péntek, 23.20 (Duna)
- Időmérő edzés: szombat, 22.35 (M2 Petőfi)
- Futam: vasárnap, 22.55 (M2 Petőfi)

A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

Fotó: F1 Fanatic

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr477585328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása