A hétvégén a Száguldó Cirkusz mezőnye arra a helyszínre látogat el, ahol minden elkezdődött anno, 1950-ben. Ez a helyszín pedig nem más, mint SILVERSTONE.
A pálya és a tudnivalók
A Száguldó Cirkusz visszatér a bölcsőjébe, Silverstoneba, ahol ez az autósport útnak indult 1950-ben. A közel 6 kilométeres pálya az egyik legsokoldalúbb, legkarakterisztikusabb a versenynaptárban. A vonalvezetésében 18 kanyart találhatunk, ebből 10 jobbos és 8 balos.
A korábbi második világháborús repülőtér helyén kialakított pálya igencsak igénybe veszi az abroncsokat, illetve az üzemanyagszintre is folyton figyelni kell.
A Silverstone Circuit fő csapásvonalai:
- 6. kanyar, Brookland: Amióta megtörténtek a 2010-es módosítások, azóta a 6-os kanyar a pálya egyik legjobb előzési pontja. Azonban a támadási pozícióba kerüléshez rendkívül fontos, szinte elengedhetetlen a 4-es és az 5-ös kanyarból való jó kigyorsítás. Azonban legalább olyan könnyű hibázni is a pálya ezen pontján, mivel a kanyarnak egy igen különleges íve van, ráadásul a tempó is nagy.
- 9. kanyar, Copse: A pálya egyik legizgalmasabb kanyarjáról esetében. Egy hihetetlen gyors, beláthatatlan kanyar, igencsak széles kijárattal. A magas sebesség miatt már korábban meg kell kezdenünk a kanyarívet, mint gondolnak. Itt is roppant könnyű hibázni, ám a vérre menő küzdelmek is itt szoktak általában véget érni egy szenzációs előzéssel. Példaként felhozhatnánk a 2013-as Webber-Raikkonen, vagy a tavalyi Vettel-Alonso csatát.
- 10-14. kanyar, Maggotts - Becketts - Chapel: A Forma-1-ben valaha látott legösszetettebb kanyarkomplexumának az egyikéről beszélhetünk, ha ez a három név szóba kerül. Borzasztó nehéz, gyors, balra-jobbra tekergő kombináció. Főleg a 13-asból és a 14-esből való kigyorsításra kell nagyon odafigyelni, mivel a Chapel-kanyart a Hangar-egyenes követi.
- 15. kanyar, Stowe: Megérkeztünk a pálya legigényesebb kanyarjához, ezt a legkönnyebb talán elrontani. Karakterisztikájában megegyezik a Copseszal, ám itt még annyi nehezítés van, hogy rendkívül szűk a kijárata. Ennek következtében hajszálpontosan be kell tartani a kanyarívet.
Az FIA idén is két DRS zónát jelölt ki a pályán, külön mérési pontokkal:
Mérési pont | Aktiválási pont | |
Első DRS-zóna | 25 méterrel a 3-as kanyar előtt | 30 méterrel az 5-ös kanyar után |
Második DRS-zóna | 10-es kanyarban | 55 méterrel a 14-es kanyar után |
A pályán végrehajtott módosítások:
- 50 centiméter széles aszfaltszalag lett elhelyezve a kerékvető mögött az 1-es kanyarban, illetve a 7-es kanyar csúcspontján.
- 1 méter széles aszfaltszalag lett lefektetve a 4-es kanyar kijáratán.
- Két 7 centiméter magas rázókőelem lett elhelyezve a 9-es és a 11-es kanyar csúcspontján.
- A 13-as kanyar kijáratán lévő műfüvet egy új, kísérleti kerékvetőre cserélték ki.
A hétvégén az FIA munkáját negyedik versenybíróként az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell fogja segíteni. A brit pilóta 187 futamon vett részt, 32 pole-t és 31 győzelmet szerzett. 1993-ban CART-bajnok lett a tengerentúlon.
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16 órától): Valtteri Bottas (Williams), Jenson Button (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber), Pastor Maldonado (Lotus), Kimi Raikkonen (Ferrari), Will Stevens (Marussia).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyari idő szerint 17 órától): John Booth (Marussia), Eric Boullier (McLaren), Matthew Carter (Lotus), Monisha Kaltenborn (Sauber), Vijay Mallya (Force India), Claire Williams (Williams).
Egy kör a silverstone-i pályán:
2014. Angol - időmérő (2.videó)Nico Rosberg 1. rajtkockát érő köre.
Posted by Legújabb F1 videók on 2014. július 5.
Esélylatolgató
A brit aszfaltcsíkon is az Ezüst Nyilak a favoritok, azonban az még kérdés, hogy Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton lesz-e a gyorsabb a Mercedesen belül, ugyanis mostanság úgy tűnik, hogy Rosbergnél van az előny, ez pedig megmutatkozik abban, hogy már csak tíz pont a hátránya, de Hamiltont sem kell félteni, pláne nem hazai közönség előtt. A stuttgartiak mögött már annál érdekesebb a csata, mivel az előző versenyeken arra lehettünk figyelmesek, hogy a Williams elkezdte kóstolgatni a Ferrari, így a grove-i és a maranellói alakulat párharca ismét érdekes lehet.
A Brit Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben:
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2013 | Nico Rosberg | Mercedes |
2012 | Mark Webber | Red Bull Renault |
2011 | Fernando Alonso | Ferrari |
2010 | Mark Webber | Red Bull Renault |
Program:
2015. július 3., péntek
11.00 - 12.30 Első szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
15.00 - 16.30 Második szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
2015. július 4., szombat
11.00 - 12.00 Harmadik szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
14.00 - 15.00 Időmérő edzés (TV: Duna)
2015. július 5., vasárnap
14.00 - Futam (TV: Duna)
Ismétlések időpontjai:
- Második szabadedzés: péntek, 23.20 (Duna)
- Időmérő edzés: szombat, 22.35 (M2 Petőfi)
- Futam: vasárnap, 22.55 (M2 Petőfi)
A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Fotó: F1 Fanatic
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.