A tizenötödik helyről rajtolt, harmincadik is volt egy hátsó vezetőszárnycsere miatt, de ennek ellenére is nyerni tudott - Juan Pablo Montoya heroikus győzelmet aratott az Indy500-as futamon a Team Penske Chevroletjével, ezzel pedig már 25 pontos az előnye a bajnoki pontversenyben.
Az elvárásoknak megfelelően, izgalmasan zajlott le az 500 mérföldes, 200 körös viadal Indianapolisban, melyet a helyszínen százezren, a tévékészülékek előtt ülve pedig több millióan követtek figyelemmel világszerte.
A csetepaté már a bemelegítő körön elkezdődött, amikor Conor Daly autója lángra kapott. A káosz pedig a rajt után folytatódott, amikor Sage Karam Takuma Satóval ütközött, a volt Forma-1-es japán pilótának az autóján eltört a jobb első lengőkar, de két körrel később szervizcsapata gyorsaságának köszönhetően visszaállhatott a versenybe. A hátsó traktusban pedig Juan Pablo Montoya és Simona De Silvestro koccant, a kolumbiai hátsó vezetőszárnya megsérült, de hála a Penske Team szerelőgárdájának, akik egy cserével orvosolni tudták az autó hiányosságait, Montoya visszamehetett a pályára, igaz, visszaesett az utolsó pozíciókba, 30. is volt.
A folytatásában két Ganassi- és két Penske-autó vívott csatákat a vezető pozícióért. Pagenaud, Dixon, Power és Kanaan remekül versenyzett. A következő sárga zászlót Bryan Clauson balesete idézte elő, de ekkorra Montoya és Castroneves is közel volt az élbolyhoz.
Nem sokkal később újabb brutális kontakt borzolta fel a nézők kedélyét: Ed Carpenter és Oriol Servia egy kemény csatának véget vetve akadtak össze a célegyenes végén, és vágódtak neki mindketten a betonfalnak. A pace caros fázis alatt a bokszutcában is totális káosz volt: a garázsa elől elinduló James Davison összeakadt Pippa Mann-nal, melynek következtében Davison elsodorta Tristan Vautier két jobb első kerekes szerelőjét. Az egyik szerelőt még a leintés előtt kiengedték a kórházból, de társa valószínűleg komolyabb ütést kapott, mivel hordágyon kellett őt elvinni.
A bokszkiállások után Power - Montoya csata volt kialakulóban az első helyért egészen Tony Kanaan kőkemény balesetéig. A 2013-as brazil győztes azt nyilatkozta a balesetről, hogy azt megelőzően a pitben a szerelők állították a leszorítóerőn, és lehet, hogy ez volt a veszte.
Nemsokára ötödjére is meglengetésre került a sárga zászló, ám ezúttal nem egy kontakt miatt, hanem azért, mert Takuma Sato autójáról lerepült egy alkatrész.
Azonban a bődületesen nagy csattanásra sem kellett sokáig várni: Sebastian Saavedra és Jack Hawksworth értek össze a célegyenesre fordító kanyarban, a két autó elképesztő módon csapódott neki a falnak, és onnan visszapattanva magukkal sodorták Stefano Colettit is.
Az utolsó 15 kört szerencsére balesetmentesen, ám akciódúsan telt. A vezető pozícióért elképesztő csata alakult ki Scott Dixon, Will Power és Juan Pablo Montoya között. Az utolsó előtti körig körönként változott a sorrend köztük, ám ekkor Juan Pablo Montoya Will Powert a külső íven maga mögé utasítva vette az első helyet, melyet meg tudott tartani a leintésig.
A kolumbiai első Indy500-as győzelme után 15 évvel megszerezte a másodikat is, ezzel pedig bajnoki pontversenyben 25 pontosra tornázta fel az előnyét. A második Will Power lett, megelőzve Charlie Kimballt, aki a végén megelőzte a csak negyedikként célba érő Scott Dixont.
Íme a futam összefoglaló-videója:
A futam végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Gyártó | Kör | Kiesés oka |
1 | 2 | Juan Pablo Montoya | Chevrolet | 200 | |
2 | 1 | Will Power | Chevrolet | 200 | |
3 | 83 | Charlie Kimball | Chevrolet | 200 | |
4 | 9 | Scott Dixon | Chevrolet | 200 | |
5 | 15 | Graham Rahal | Honda | 200 | |
6 | 27 | Marco Andretti | Honda | 200 | |
7 | 3 | Helio Castroneves | Chevrolet | 200 | |
8 | 6 | JR Hildebrand | Chevrolet | 200 | |
9 | 21 | Josef Newgarden | Chevrolet | 200 | |
10 | 22 | Simon Pagenaud | Chevrolet | 200 | |
11 | 11 | Sebastien Bourdais | Chevrolet | 200 | |
12 | 5 | Ryan Briscoe | Honda | 200 | |
13 | 14 | Takuma Sato | Honda | 200 | |
14 | 24 | Townsend Bell | Chevrolet | 200 | |
15 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Honda | 200 | |
16 | 98 | Gabby Chaves (R) | Honda | 200 | |
17 | 48 | Alex Tagliani | Honda | 200 | |
18 | 7 | James Jakes | Honda | 200 | |
19 | 29 | Simona de Silvestro | Honda | 200 | |
20 | 26 | Carlos Munoz | Honda | 200 | |
21 | 25 | Justin Wilson | Honda | 199 | |
22 | 63 | Pippa Mann | Honda | 197 | |
23 | 17 | Sebastian Saavedra | Chevorlet | 175 | Baleset |
24 | 41 | Jack Hawksworth | Honda | 175 | Baleset |
25 | 4 | Stefano Coletti (R) | Chevrolet | 175 | Baleset |
26 | 10 | Tony Kanaan | Chevrolet | 151 | Baleset |
27 | 19 | James Davison | Honda | 116 | Műszaki hiba |
28 | 18 | Tristan Vautier | Honda | 116 | Műszaki hiba |
29 | 32 | Oriol Servia | Honda | 112 | Baleset |
30 | 20 | Ed Carpenter | Chevrolet | 112 | Baleset |
31 | 88 | Bryan Clauson | Chevrolet | 61 | Baleset |
32 | 8 | Sage Karam | Chevrolet | 0 | Baleset |
33 | 43 | Conor Daly | Honda | 0 | Műszaki hiba |
Fotó: indycar.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal