A pontverseny éllovasa, Lucas Di Grassi fölényes győzelmet aratott Berlinben, a Formula E 2014/2015-ös szezonjának nyolcadik versenyén.
ÍME A SZOMBATI NAP BESZÁMOLÓJA:
Első és második szabadedzés: Buemi és Di Grassi az élen, a pilóták az abroncsok miatt aggódnak
Az első szabadedzésen Sebastien Buemi messze a leggyorsabb volt, azonban nemcsak az ellenfeleinek, hanem még saját magának is a gumikopás mértéke tört borsot az orruk alá. Alapjában véve a Michelin gumijai rendkívül tartósak, mindamellett, hogy száraz és nedves körülmények közt is helytállnak. Az e.DAMS svájcija még azt is megkérdőjelezte, hogy a gumik ki fognak-e bírni fél órát, a rajttól az autócseréig, és onnantól a célig.
Az első szabadedzés végeredménye:
Még annyit érdemes megjegyezni az első szabadedzés margójára, hogy a pilóták nagyon csúszkáltak, miután a pályát a berlini reptéren építették, ennek lévén pedig nagyon csúszós és koszos az aszfalt.
A második szabadedzésen Lucas Di Grassi ugrott az élre az Audi Sport ABT autójával, a brazil 1:22.032-es idejével verhetetlennek bizonyult. Mögötte két tizedmásodperces hátránnyal zárt a második helyen Nico Prost és a harmadik pozícióban Jerome D'Ambrosio. Amit még érdemes megjegyezni, hogy a TOP-15 egy másodpercen belül volt.
A második szabadedzés végeredménye:
Időmérő edzés: Meglepetés Trulli-pole!
Az már messze biztos, hogy a legelső Formula E-szezon legnagyobb meglepetését a Trulli GP pilótája és egyben tulajdonosa, Jarno Trulli okozta, miután Berlinben megszerezte az első rajtkockát egy pokolian jó utolsó szektorral. Azt kell tudni az olaszról, hogy a 2009. évi Forma-1-es Bahreini Nagydíj óta semmilyen szériában nem szerzett első rajtkockát mindmáig.
Az olasz mögött két, a világbajnoki címre esélyes versenytársa, Lucas Di Grassi és Sebastien Buemi zárt. A negyedik rajtkocka pedig az ebben a szezonban a "peches" jelzőt megkapó Nick Heidfeldé lett. A harmadik reális bajnoki esélyekkel rendelkező pilóta, Nelson Piquet Jr. csak a 13. helyre kvalifikálta magát.
Az időmérő edzés végeredménye:
Futam: Trulli-rémálom, sima Di Grassi-győzelem!
A piros lámpák kialvásakor remek rajtot fogott a kvalifikáció meglepetésembere, Jarno Trulli, az első kanyarban ő fordult el elsőnek, azonban a következőben lecsúszott az ívről, így Lucas Di Grassi ölébe pottyant a vezetés. A 2-es kanyarban pedig Di Grassi csapattársa, Daniel Abt megforgott.
Trulli egy ideig stabilan tartotta a második helyet, miközben Di Grassi az élen építgette az előnyét. Trulli diadalmenete egészen a hatodik körig tartott, amikor is Sebastien Buemi megelőzte őt a FanBoost segítségével és átvette tőle a második helyet. Emiatt pedig Trulli teljesen szétesett, olyannyira, hogy kanyarról kanyarra előzgették őt, a kilencedik körre már a pontszerző zónán kívülre esett.
A mezőny többi része eközben nagyon kemény küzdelmeket vívott a jobb pozíciókért. A 13. rajtkockából startoló Piquet Jr. is próbálta előrébb törni, ráadásul még az autójának a töltöttségével is spórolni tudott, így a brazil egy körrel el tudta tolni a bokszkiállásának időpontját.
A bokszkiállások alatt Jerome D'Ambrosio Sebastien Buemi elé került, aki ugyan megpróbálta tartani a lépést a belgával, ám támadásra esélye sem volt. Nick Heidfeld azonban annál inkább tudta támadni Buemit, egy pillanatra át is vette a harmadik helyet, azonban Buemi szemfüles volt, és egy jobb kigyorsítással megőrizte a harmadik pozíciót.
A futam második felében a China Racing pilótája, Nelson Piquet Jr. további pozíciókat tudott nyerni, maga mögé utasította a két Venturi-pilótát, sőt még Loic Duvalt is kiszemelte magának, ám a franciát már nem tudta megelőzni.
A 33 körös összecsapást könnyedén nyerte meg az Audi Sport Abt brazilja, Lucas Di Grassi, aki ezzel növelte az előnyét a pontversenyben. A második helyen célba érő Jerome D'Ambrosio pedig első dobogós helyezésének örülhetett az elektromos szériában. A dobogó legalsó fokára pedig Buemi állhatott fel. A negyedik helyen Loic Duval zárt, megelőzve Piquet Jr.-t, Heidfeldet, Sarrazint, Vergne-t, Bird-öt, és a pontszerzők névsorát záró Liuzzit. A verseny leggyorsabb körét Piquet Jr. futotta.
A világbajnoki címre három valódi esélyes maradt: a 118 pontos Di Grassi, a 101 pontos Piquet Jr. és a 98 pontos Buemi. Rajtuk kívül még két matematikai esélyes van, ám bármelyikük élre töréséhez már bődületes káoszra lenne szükség; ez a két matematikai esélyes a 77 egységgel rendelkező Prost és a 70-nel rendelkező D'Ambrosio.
A világbajnokság kilencedik futama a Moscow ePrix lesz június 6-án.
FRISSÍTVE: KIZÁRTÁK LUCAS DI GRASSIT! D'AMBROSIO A GYŐZTES!
A futam végeredménye:
Fotó: FIA Formula E. motorsport.com, Current-E
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.