F1 - NAGY FUTAM 2015: BUDAPESTEN BEMUTATÓZOTT A SCUDERIA FERRARI ÉS KIMI RAIKKÖNEN

img_5385_logo.jpg

A Kaspersky Lab, mint a Scuderia Ferrari támogatója úgy határozott, hogy idén, első alkalommal Budapestre hozza a világhírű olasz istállót. Ennek köszönhetően a hazánkban is töretlen népszerűségnek örvendő finn Kimi Räikkönent is testközelből láthatták a nézők pénteken Budapest belvárosában a Nagy Futam III elnevezésű autó- és motorsport-, valamint légibemutatón.

Budapest történelmi központjában, a világszínvonalú Ferrari F10 volt a Nagy Futam egyik fő attrakciója, amelyet a Fomula-1 és a motorsport rajongók egyaránt megcsodálhattak az egész napos rendezvény során.

img_5103_logo.jpg

A két részből álló program délelőtt a repülős és helikopteres bemutatókkal vette kezdetét, elsőként a magyar honvédség MI-8-as helikopterei voltak láthatóak a Duna felett, majd ejtőernyősök ugrottak ki a gépből. A nézők ezután Besenyei Péter műrepülő világbajnok által bemutatott figurákban gyönyörködhettek, majd különböző típusú repülőgépek és helikopterek - köztük a Farnair egyik Boeing 737-es utasszállítója - szálltak el a Duna felett. A délelőtti program egy órához közeledve Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok látványos bemutatójával zárult.

img_5149_logo.jpg

13 órakor vette kezdetét az esemény sajtótájékoztatója, amin jelen volt Kimi Räikkönen mellett David Coulthard, Michelisz Norbi és Kiss Norbi is. A finn iránti tisztelet és rajongás már itt is érezhető volt: az egyik kérdést maga Michelisz Norbi tette fel neki.

A Ferrari feltámadásának egyik árulkodó jele lehet, hogy idén eljutottunk oda, hogy az általában faarccal nyilatkozó finn világbajnok jókedvűen – persze csak a maga módján  nyilatkozott a nagy számban összegyűlt média képviselőinek. Közismert szűkszavúsága ellenére is három sajtótájékoztatón vett részt a pénteki nap folyamán, azonban – talán nem meglepő módon – válaszainak tartalmassága és hossza folyamatosan csökkent.

img_5206_logo.jpg

„Nagyon hálás vagyok a Scuderia Ferrarinak és a Kaspersky Lab-nek, hogy itt lehettem Budapesten. Azon kívül, hogy szuper időnk volt, úgy gondolom, hogy egy nagyszerű show-nak lehettünk mindannyian a részesei.” - fogalmazott Kimi Räikkönen.

Mint ismeretes, 2007 bajnoka nem túl nagy híve az efféle PR-elfoglaltságoknak, és egyenesen megkérdezték tőle, hogy ő ajánlkozott-e erre a feladatra vagy a Ferrari jelentette ki, hogy jönnie kell. Ahogy számítani lehetett, természetesen nem Räikkönen ötlete volt a részvétel, de úgy tűnt, Kimi nem búslakodik a rárótt kötelezettség miatt, ennek alátámasztására pedig három érvet is felsorolt. Először: mivel a Ferrari a munkahelye, nyilvánvaló, hogy azt kell tennie, amit a főnökei mondanak neki. Másodszor: tekintve, hogy mindössze egyetlen napos rendezvényről van szó, nem vesz el sokat az idejéből, magángéppel pedig hamar itt van és még korán haza is ér. Nem utolsó sorban Kimi kiemelte, hogy ez a rendezvény, habár F1-es és egyéb versenyautók bemutatóznak, nem a sebességről szól; lehetőséget ad a szurkolóknak, hogy testközelből láthassanak és hallhassanak egy F1-es autót, ugyanis rengeteg olyan néző is kijön ilyenkor, aki nem teheti meg, hogy július végén kilátogasson a Magyar Nagydíjra. Räikkönen megemlítette, hogy tavaly Rotterdamban is bemutatózott egy show keretei között, és tisztában van vele, hogy egy ilyen bemutatóval hatalmas örömet szerez a rajongóknak szerte a világon.

Természetesen nem lehetett szó nélkül elmenni a Ferrari idei formajavulása mellett sem. A technikai fejlődés mellett a csapat belső szerkezete és egysége is megváltozott a Ferrarinál, pozitív irányba. Sokkal jobb hangulat uralkodik az olasz istállónál, és egy újságírói kérdésre válaszolva Kimi bevallotta, hogy ez részben az új csapatfőnöknek, Maurizio Arrivabenének is köszönhető, akit a „tökéletes főnöknek” titulált. Arrivabene közölte a csapattal, hogy a haladásért dolgozni kell, nem lehet lazsálni, ezzel egy időben viszont kissé enyhített a dolgozókat ért nyomáson és stresszen. Räikkönen logikája szerint pedig a kellemesebb atmoszférából egyenesen következik a jobb versenyeredmény is.

A sajtótájékoztató végét az oldottabb és Kimi magánéletét firtató kérdések dominálták. A Ferrari-pilóta január végén lett édesapa, és rengeteg kérdés érkezett a kis Robinhoz kapcsolódóan. Az egyik kollega arra volt kíváncsi, mik a legnagyobb kihívások, amik az apai szereppel járnak. Räikkönen nem tudott egyetlen kihívást megnevezni, szerinte az egész helyzet újdonsága már önmagában hatalmas kihívás. Egy vicces kedvében lévő újságíró megkérdezte Kimit, tud-e és szokott-e pelenkát cserélni; a versenyző elmosolyodott a kérdésre, majd azt válaszolta, hogy tud, de inkább nem túl gyakran űzi ezt a mesterséget.

img_5282_logo.jpg

Másfél órával később Kimi Räikkönen már egy 2012-es Forma-1-es Ferrari volánja mögött ült és a Ferrari 2007-es világbajnoka megkezdte száguldását Budapest utcáin a Lánchíd és az Erzsébet-híd között kialakított pályán. Őt követte két Red Bull Racing-es autóval orosz Danyiil Kvjat és a már visszavonult skót David Coulthard. A mostanában használatos turbós, V8-as motorokhoz képest ezt a korábbi V10-es motorral szerelt autókkal tették, melyek sokkal durvább hangokat produkáltak.

img_5436_logo.jpg

A nézők később láthatták elsuhanni a túraautó-vb hétvégi mogyoródi futamára készülő Michelisz Norbertet a Honda Civic-kel és a sorozat regnáló világbajnokát, az argentin José Maria Lópezt is egy Citroennel. A Forma-1 történetének eddigi egyetlen magyar versenyzője és pontszerzője, Baumgartner Zsolt egy Renault-világsorozatban (WSR) használt együléses versenygéppel száguldott végig a pályán, majd a kamion Európa-bajnok Kiss Norbert, valamint egy MAN típusú kamionnal a terepralis Szalay Balázs tartott bemutatót a népes és lelkes közönségnek.

A nézők ezután ízelítőt kaptak a kétkerekű versenygépekből is, mégpedig a 2007-ben 125 köbcentiben gyorsaságimotoros-világbajnok Talmácsi Gábor és tanítványai jóvoltából, majd következtek a driftesek, a különböző kategóriákban érdekelt zárt karosszériás versenyautók, így többek között Ferrarik, Maseratik, Porschék és BMW-k.

A program zárásaként újra Räikkönen, valamint Kvjat és Coulthard következett a Forma-1-es gépekkel, illetve visszatért még a pályára a WSR-autóval Baumgartner Zsolt is.

Fotó: Landek Norbert 

Landek Norbert

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr212269986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása