WEC - AZ AUDI RENDKÍVÜL IZGALMAS FUTAMON NYERTE A SZEZONNYITÓT
WEC 2015 Brit Nagydíj, 6 órás futam

© Gabi Tomescu - AdrenalMedia.com

Vasárnap helyi idő szerint délben kezdődött az év első Endurance VB futama, a legendás silverstone-i aszfaltcsíkon. A verseny 6 órás volt, és még ennyi idő után is csak másodpercek döntöttek a dobogósok sorsáról! Az első háromba mindhárom nagy gyártó, az Audi, a Porsche, és a Toyota egy-egy autója is befért.

A Porsche időmérős sikere után szinte mindenki arra számított, hogy a tavalyi trendnek megfelelően a Porsche hátrébb fog esni a futamon, és a fő csatát a Toyota és az Audi két-két egysége vívhatja a győzelemért vasárnap. Ez végül nem így történt, olyannyira nem, hogy a Porsche a végén mindössze pár másodperccel kapott ki az Auditól, és ráadásul a bajnoki címvédő Toyota #1-es egységét el is verték. 

A verseny végig igazán izgalmasan alakult, a #7-es Audi (Fassler, Tréluyer, Lotterer) és a #18-as Porsche (Dumas, Jani, Lieb) igazi sprintfutamokhoz illő, kerék a keréken csatát vívott a táv nagy részében az első helyért. Egy órával a vége előtt Fassler-ék már több, mint 70 másodperccel vezettek a Jani-ék előtt, de pályaelhagyásért kaptak egy Stop&Go büntetést, így az utolsó 60 percre újra 10 másodpercen belülre kerültek egymáshoz képest. A Porsche egyre közeledett, ám ahhoz nem elég mértékben, hogy utolérjék az Audit, ami így végül 4,6 másodperces előnnyel nyerte a futamot. Az ingolstadt-iak többek között nagyszerű gumikezelésüknek is köszönhették a győzelmet, hiszen míg a Porschénél minden kiálláskor cseréltek abroncsokat, addig az Audi dupla etapokat teljesített egy szetten.

A Toyota világbajnok egysége (Davidson, Buemi, Nakajima) pár kisebb összecsapástól eltekintve viszonylag magányos napot tudhat maga mögött, bár a végére ők is megközelítették a büntetést kapó #7-es Audit, és az azt üldöző Porschét. A Toyota #2-es egységének még ennél is csendesebb futama volt, a 4. helyen értek célba, a másik Audi előtt.

A pole pozícióból induló #17-es rajtszámú Porsche (Webber, Hartley, Bernhard) hamar feladni kényszerült a versenyt, váltóhibának köszönhetően. 

Az LMP2-es kiírásban kettős győzelmet ünnepelhetett a Ligier Nissan, a G-Drive orosz egységei (#26, #28) ugyanis kényelmesen kormányozták autóikat a kategória első két helyére. Sam Bird, Roman Rusinov és Julien Canal hármasa egy körös előnnyel verte a testvérautót. 

A GTE Pro kategóriában a csapatok mintha úgy kezdtek volna, ahogy tavaly abbahagyták. A 2014-es világbajnok egység, a #91-es AF Corse nyert a tavaly óta változatlan felállású pilótapárossal, Toni Vilander-rel és Gianmaria Bruni-val.

Az amatőr GTE-sek futamát a pole-ból induló #98-as Aston húzta be, a korábbi F1-es pilóta Pedro Lamy, valami Paul Dalla Lana és Mathias Lauda közreműködésével. 

A silverstone-i 6 órások között egyébként új rekord született, ilyen hosszú távon még soha nem tettek meg 201 kört. A bajnokság egy újabb klasszikus helyszínen, Spa-Franchorshamps-ban folytatódik, három hét múlva.

A futam végeredménye:

Poz.Kat.VersenyzőkCsapatAutóKörHátrány
1 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi 201 6:00:30.876
2 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 201 +4.610
3 LMP1 A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima Toyota Racing Toyota 201 +14.816
4 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway Toyota Racing Toyota 200 +1 kör
5 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis Audi Sport Team Joest Audi 197 +4 kör
6 LMP2 R.Rusinov, J.Canal, S.Bird G-Drive Racing Ligier/Nissan 185 +16 kör
7 LMP2 G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez G-Drive Racing Ligier/Nissan 184 +17 kör
8 LMP2 S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson Extreme Speed Motorsports HPD 183 +18 kör
9 LMP2 N.Leventis, D.Watts, J.Kane Strakka Racing Dome/Nissan 178 +23 kör
10 GTE Pro G.Bruni, T.Vilander AF Corse Ferrari 172 +29 kör
11 GTE Pro R.Lietz, M.Christensen Porsche Team Manthey Porsche 172 +29 kör
12 GTE Pro D.Rigon, J.Calado AF Corse Ferrari 172 +29 kör
13 GTE Pro C.Nygaard, M.Sorensen, N.Thiim Aston Martin Racing Aston Martin 171 +30 kör
14 GTE Pro D.Turner, S.Mucke Aston Martin Racing Aston Martin 171 +30 kör
15 GTE Pro A.MacDowall, F.Rees, R.Stanaway Aston Martin Racing V8 Aston Martin 171 +30 kör
16 GTE Pro P.Pilet, F.Makowiecki Porsche Team Manthey Porsche 170 +31 kör
17 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 168 +33 kör
18 GTE Am F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas AF Corse Ferrari 168 +33 kör
19 GTE Am V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov SMP Racing Ferrari 168 +33 kör
20 LMP2 M.Howson, R.Bradley, N.Tandy KCMG ORECA/Nissan 167 +34 kör
21 GTE Am F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall Aston Martin Racing Aston Martin 166 +35 kör
22 GTE Am C.Ried, K.Al Qubaisi, K.Bachler Abu Dhabi-Proton Racing Porsche 166 +35 kör
23 GTE Am P.Dempsey, P.Long, M.Seefried Dempsey-Proton Racing Porsche 165 +36 kör
24 LMP2 J.Nicolet, J-M.Merlin, E.Maris Oak Racing Ligier/Nissan 165 +36 kör
25 LMP2 E.Brown, J.Fogarty, D.Brabham Extreme Speed Motorsports HPD 165 +36 kör
26 GTE Am G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen Larbre Competition Chevrolet 160 +41 kör
- LMP1 S.Trummer, V.Liuzzi, C.Klien Team ByKolles CLM/AER 116 Kiesett
- LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 44 Kiesett
- LMP2 N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire Signatech Alpine Alpine/Nissan 20 Kiesett

 

Fotó: FIA WEC

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr347361470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása