Marc Marquez nyerte a harmadik szabadedzést is, ezúttal száraz pályán, ami Texasban alapból nem meglepő, de idén úgy néz ki kifogják az esőt a legszárazabb területeken is (lásd a katari tesztek utolsó napját).
A harmadik szabadedzés talán a legfontosabb, mert itt elengedhetetlen, hogy az ember a TOP10-be kerüljön, ha nem akar már a Q1-ben is részt venni az időmérőn. Ráadásul az egyetlen viszonylag normál körülmények között tartott szabadedzés volt eddig ezen a hétvégén.
Mint ismert, a Repsol Honda másik gépét ezúttal nem Dani Pedrosa, hanem a csapat tartalékversenyzője, Hiroshi Aoyama vezeti. Szó volt arról, hogy Casey Stoner esetleg beugrik 2 futamra, de a Honda szerint túl nagy kihívás - Stonernek? - két új pályán egy viszonylag ismeretlen motorral indulnia, ezért inkább a csapat tesztpilótáját ültették rá. Így elmaradt a felhajtás, ami például Baylisst érte a Superbike bajnokságban, viszont úgy számolhatunk, hogy a Repsol Honda csak egy versenyzővel lesz ott komolyan az élmezőnyben, miután Hiroshi Aoyama csak a 18.helyen végzett a száraz szabadedzésen több, mint 2,5 másodperces hátránnyal Marquez mögött. Persze Stonertől sem lehetett volna győzelmet várni, de egy TOP10-et biztosan.
A Suzuki és az Aprilia egyenlőre nem számít az esélyesek közé, és a kedvezmények megvonásával a Ducatik sem olyan erősek már, de azért nem reménytelen a helyzet. Crutchlow nagyon erősnek tűnt a Hondával, az utolsó pillanatban kapott csak ki Marqueztől, bár Katarból kiindulva azért még nem biztos, hogy elég, ha a szabadedzéseken ott van. Mögöttük a négy gyári Yamaha, előrébb a gyáriak, mögöttük a Tech 3. Az időeredmények persze szorosak, hogy ne tudjuk, mi vár ránk az időmérőn, illetve a futamon.
Az időmérő végeredménye:
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 342.3 | 2'03.302 | |
2 | Cal CRUTCHLOW | GBR | CWM LCR Honda | Honda | 338.6 | 2'03.490 | 0.188 / 0.188 |
3 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 333.1 | 2'03.647 | 0.345 / 0.157 |
4 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 335.7 | 2'03.647 | 0.345 |
5 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 340.5 | 2'03.666 | 0.364 / 0.019 |
6 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 340.8 | 2'03.773 | 0.471 / 0.107 |
7 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 328.1 | 2'03.790 | 0.488 / 0.017 |
8 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 339.5 | 2'03.850 | 0.548 / 0.060 |
9 | Scott REDDING | GBR | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 335.5 | 2'03.946 | 0.644 / 0.096 |
10 | Danilo PETRUCCI | ITA | Pramac Racing | Ducati | 337.3 | 2'04.030 | 0.728 / 0.084 |
11 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 339.5 | 2'04.343 | 1.041 / 0.313 |
12 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 330.4 | 2'04.425 | 1.123 / 0.082 |
13 | Stefan BRADL | GER | Athinà Forward Racing | Yamaha Forward | 333.7 | 2'04.429 | 1.127 / 0.004 |
14 | Yonny HERNANDEZ | COL | Pramac Racing | Ducati | 337.1 | 2'04.845 | 1.543 / 0.416 |
15 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 336.2 | 2'04.876 | 1.574 / 0.031 |
16 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Ducati | 337.8 | 2'05.048 | 1.746 / 0.172 |
17 | Loris BAZ | FRA | Athinà Forward Racing | Yamaha Forward | 329.9 | 2'05.931 | 2.629 / 0.883 |
18 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Repsol Honda Team | Honda | 341.9 | 2'05.959 | 2.657 / 0.028 |
19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 327.9 | 2'06.225 | 2.923 / 0.266 |
20 | Jack MILLER | AUS | CWM LCR Honda | Honda | 331.5 | 2'06.394 | 3.092 / 0.169 |
21 | Karel ABRAHAM | CZE | AB Motoracing | Honda | 328.3 | 2'06.563 | 3.261 / 0.169 |
22 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar MotoGP Team | Honda | 329.9 | 2'06.636 | 3.334 / 0.073 |
23 | Nicky HAYDEN | USA | Aspar MotoGP Team | Honda | 326.0 | 2'06.913 | 3.611 / 0.277 |
24 | Alex DE ANGELIS | RSM | Octo IodaRacing Team | ART | 320.5 | 2'07.467 | 4.165 / 0.554 |
25 | Marco MELANDRI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 328.7 | 2'07.669 | 4.367 / 0.202 |
Horváth Ádám (ClassF1)
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.