F1 - ELŐZETES: 2015 AUSZTRÁL NAGYDÍJ

Hamarosan megkezdődik a Forma-1 2015-ös szezonja, a mezőny Ausztráliában, az Albert Parkban fog neki vágni az idei világbajnokságnak. Íme az Ausztrál Nagydíj előzetese!

A hétvége kezdésekor hivatalosan is véget ér a téli álom a Forma-1-ben, ugyanis végre valahára megkezdődik az idei Forma-1-es idény. Ahogyan azt megszokhattuk, egy-két alkalmat leszámítva, Melbourneben veszi kezdetét a szezon. A melbourne-i Albert Parkban található aszfaltcsík 1996 óta fogadja a Száguldó Cirkusz mezőnyét, az előtte lévő 11 évben pedig Adelaide rendezte az Ausztrál Nagydíjat.

A pálya és a tudnivalók

Az 5,303 kilométeres pályán 16 kanyar található, ebből 10 jobb-, és 6 balkanyar.

Az első DRS-zóna a célegyenesben van. Az első szektor a hosszú célegyenes közepén kezdődik, a végén pedig egy sikán található, ahol a rajtoknál szoktak koccanások, balesetek történni, utána jön a második DRS-zóna, a 2-es és a 3-as kanyar között. A két egyenes kiváló lehetőség az előzésre, főleg, ha van lehetőség aktiválni az állítható hátsó szárnyakat. Érdekesség, hogy a két zónának azonos érzékelési pontja van, amely közvetlenül a 14-es kanyar előtt helyezkedik el. A második DRS-zóna végén egy roppant kemény féktáv van, ahol eléggé könnyű hibát véteni, mivel egy derékszögű jobbkanyar következik, melyet szinte rögtön egy balos kanyar követ, után pedig egy újabb jobbkanyar van. Ezután, az 5-ös és a 6-os kanyar között egy kacskaringós vonalvezetésű egyenes található, melynek végén egy kemény féktávval rendelkező sikán található. A sikánt követően pedig egy hosszú, nyújtott jobbkanyar van a pálya vonalvezetésében, melyet ismételten egy komoly féktávval ellátott sikán követ. A sikán után egy újabb hosszú és nyújtott balos található, itt azonban nagy tempóval közlekednek a pilóták, a végén pedig egy nagyon gyors, ám annál trükkösebb bal-jobbkanyar-kombináció található, melyből ha jól kigyorsítunk, akkor könnyedén érhetünk el nagyobb sebességet az azt követő, mindössze egyetlen apró jobbos töréssel rendelkező egyenesben, melyet két jobbkanyar követ, majd az utolsó előtti kanyarral a pályán, egy balossal, és a célegyenesre ráfordító jobbkanyarral ér véget az 5303 méteres pálya.

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 5 órától): Valtteri Bottas (Williams), Lewis Hamilton (Mercedes), Kevin Magnussen (McLaren), Daniel Ricciardo (Red Bull), Max Verstappen (Toro Rosso), Sebastian Vettel (Ferrari).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 8:30-tól): Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Monisha Kaltenborn (Sauber), Greawe Lowdon (Manor), Claire Williams (Williams), Toto Wolff (Mercedes).

Esélylatolgatás

Csakis a megbízhatóság szólhat közbe a Mercedes toronymagas sikerébe. Azonban a Mercedes házon belüli csatáját illetően már több a kérdőjel, például Nico Rosberg megerősödött-e mentálisan a szünet folyamán a tavalyi vereséget követően, Lewis Hamilton még a tavalyinál is brutálisabb formát tud-e mutatni, vagy a magánélete körüli problémák ismét lehúzza a brit teljesítményét...

De ami a Mercedes mögötti sorrendet illeti, ott igenis van mit boncolgatni. A tesztek alapján vélhetően a Williams, a Ferrari és a Red Bull lesz ott második erőként, azonban a pilótáik idei teljesítményét egyelőre nem tudni.

A középmezőnyt a Lotus és a Sauber alkothatja, mögöttük pedig ott lesz a Force India és a Toro Rosso, a kollektív teszteken látottak alapján.

Amely istállók mellett óriási kérdőjelek vannak, az a McLaren-Honda és a Manor. A McLaren-Hondánál az a legfőbb kérdés az, hogy javult-e az MP4-30-as megbízhatósága, ugyanis a kasznival nincsenek problémák és a motor is erős lehet, ha jól működik, konkrétan ettől függ, hogy a wokingi istálló Buttonnal és a tartalékpilóta Magnussennel a pontszerző helyekért harcolnak-e, vagy a többi gárdát kísérgeti a mezőny végén, vagy a két autó meg se látja a kockás zászlót. Ami pedig a Manornál a nagy kérdés, hogy a kvalifikáción képesek lesznek-e 107%-on belüli időt futni, ezen múlik a futamon való részvétele a kiscsapatnak, az ideiglenesen átalakított karosszériával és a tavalyi motorral amúgy sem mennének többre.

Az Ausztrál Nagydíj győztesei (1996-tól):

 

Az Ausztrál Nagydíj menetrendje:

A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesz.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Fotó: Autosport.com, Internet
Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr287260781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása