F1 - HAMILTON NYERTE A HETEDIK TESZTNAPOT BARCELONÁBAN!

Az MWT F1 Hírportál cikkét közöljük.



A kétszeres világbajnok brit pilóta a tegnapi nap után megerősített bennünket, hogy hatalmas fölénye van a Mercedesnek. Hamilton használt szett lágy abroncson is megverte Felipe Massa és Kimi Räikkonen szuperlágy gumis körét. Massa lett a második, Räikkonen a harmadik. Nézd végig újra élő közvetítésünket!

 

A barcelonai teszt beosztása:

Csapat Autó Február 26. Február 27. Február 28. Március 1.
Mercedes W06 Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Red Bull RB11 Kvyat Kvyat Ricciardo Ricciardo
Williams FW37 Massa Bottas Massa Bottas
Ferrari SF15-T Raikkonen Vettel Raikkonen Vettel
McLaren MP4-30 Button Button Magnussen Button
Force India VJM08 Perez Hülkenberg Perez Hülkenberg
Toro Rosso STR10 Sainz Verstappen Sainz Verstappen
Lotus E23 Grosjean Maldonado Grosjean Maldonado
Sauber C34 Ericsson Nasr Ericsson Nasr


A mai napon tehát Lewis Hamilton (Mercedes), Daniel Ricciardo (Red Bull), Felipe Massa (Williams), Kimi Räikkonen (Ferrari), Kevin Magnussen (McLaren), Nico Hülkenberg (Force India), Carlos Sainz (Toro Rosso), Romain Grosjean (Lotus) és Marcus Ericsson vezethették autóikat. 

A délelőtti szakasz folyamán így alakult a helyzet: a képre kattintva elérhető az összefoglaló!

 

A mai nap leggyorsabbja Lewis Hamilton lett a Mercedessel. A brit 1:23.022-es kört futott használt lágy gumikon. A brit mindössze 3 tizeddel maradt el csapattársa tegnapi 1:22.792-es körétől. A W06 nagyon sokat állt a garázsban. A csapat rengeteget szerelte az autót, tesztelték a különféle beállításokat. A kétszeres világbajnok így is rengeteg adatot gyűjtött, összesen 76 kört tett bele a W06-ba. tesztsorozatból. A Mercedes W06-ot holnap Nico Rosberg vezetheti, aztán a csillagos márka elindul Ausztrália felé.

Massa főként a hosszabb etapokra koncentrált a mai napon. A brazil egyetlen mért kört futott a szuper lágy Pirelliken. Legjobb ideje 1:23.262 lett, amivel fél másodpercre van Rosberg, 2 tizedre Hamilton leggyorsabb körétől. Délután verseny szimulációt végzett a Williams csapata. 2008 ezüstérmese 102-szer hajtott körbe az FW37-es géppel. A csapat elvégezte az összes mára tervezett programját, így fél órával a tesztnap vége előtt abba is hagyták a munkát. Massa legközelebb már csak Ausztráliában vezetheti az autót, holnap Bottas jön a zárónapra.

A Ferrarinál hasonló volt a kotta, mint a Williamsnél. A vörösök főként a hosszabb etapokra koncentráltak, egyetlen egyszer futottak mért kört, méghozzá az ebédszünet előtt. Räikkonen 1:23.276-os körével a harmadik helyen végzett. Hamiltonhoz képest neki is 2 tized hátránya van, csak annyi a különbség, hogy Hamilton használt lágyon, addig Massa és Räikkonen új szuper lágyon futotta a körét. Kimi délután hosszabb etapokat teljesített, összesen 136 kört pakolt bele az SF15T-be. A teszt zárónapján Sebastian Vettel vezetheti a Ferrari idei versenyautóját.

A Toro Rosso négy helyet javított az ebédszünet óta. Sainz összesen 132 kört ment, nem sokat tartózkodott a bokszban. Az olaszoknak is a hosszú etapok és a kerékcsere gyakorlása volt a legfontosabb a mai napra. Nagyon sok km-t tettek meg, de még többre van szükség, ha azt akarják, hogy a frissítések működjenek. A holnapi nap folyamán a mindössze 17 éves Verstappen fog vezetni. Hasonlóan aktív napot várunk a faenzai kiscsapattól.

A Lotus szintén nagyon aktív tudott lenni a mai napon. Grosjean ugyan nem tudta megfutni múlt heti legjobb körét, de a francia így is nagyon boldog lehet, hiszen 116 kört futott ma. A csapat ma a kerékcseréket is gyakorolta, többször is lecserélték az orrkúpot. Több csapat is futott időmérő szimulációt. A francia pilóta is futott mért kört a szuper lágy abroncson. Valószínűleg az E23 is képes az 1:23 végi körökre. A zárónapon Pastor Maldonado vezetheti az E23-at Ausztrália előtt utoljára. A végső fejlesztések kerülhetnek fel az E23-ra.

A Sauber délelőtt még csak 50 körnél járt, a nap végére 123 kört pakolt bele a svéd Ericsson a C34-esbe. A svájciak napja mégsem volt teljesen jó, hiszen a teszt legvégén a svéd versenyző a 3-as kanyarban állt félre az autóval. Ericsson a szuper lágy abroncson 1:24.477-es kört ért el, ezzel a 6. helyen végzett. A Sauber csapatánál a záró napon az újonc Felipe Nasr fog tesztelni.

A Force India 2015-ös autója csak a második nap második felében tudott körözni. A tegnapi nap folyamán 75 kört tettek meg, addig ma Hülkenberg 158-szor hajtott körbe a pályán. Az indiai istállónak hatalmas hátrányt kell ledolgoznia. Az autó egyelőre megbízhatóan és gyorsnak tűnik. A mostani autó egyébként sok 2014-es elemet tartalmaz, a végleges 2015-ös specifikáció csak a Kínai nagydíjon érkezik. A VJM08-at holnap Sergio Perez vezetheti, a mexikói először próbálhatja ki az idei versenygépet. Holnap hasonlóan aktív napra lehet tőlük számítani.

A McLarennek nem jutott sok kör a nap második felére. Magnussen mindössze 1 kört tudott megtenni a délután folyamán. Olajszivárgás miatt ma 39 kör jutott a csapatnak. A csapat ma a hosszabb etapokra koncentrált volna, de ez az említett probléma miatt nem valósulhatott meg. Holnap Button versenyszimulációt fog tesztelni. Erre még nem került sor a wokingiaknál.

Az utolsó helyen Daniel Ricciardo végzett a mai napon. Az ausztrál nem mutatott meg semmit sem a Red Bull erejéből. A hosszabb etapok és a beállítások által nyert adatok elemzése volt a mai feladat. Az ausztrál tesztelhette az új fejlesztéseket, amiket már Ausztráliában is bevetnek. Ricciardo összesen 128 kört pakolt a Red Bull RB11-be. Holnap szintén az ausztrál pilóta fog tesztelni. Valószínűleg hasonlóan forgalmas nap lesz, ahol többeknél is elő fog kerülni a szuperlágy abroncs.

Végeredmény

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:23.022 76 kör
2. Felipe Massa Williams 1:23.262 + 0,240 mp. 102 kör
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1:23.276 + 0,254 mp. 136 kör
4. Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1:24.191 + 1,169 mp. 132 kör
5. Romain Grosjean Lotus 1:24.200 + 1,178 mp. 116 kör 
6. Marcus Ericsson Sauber 1:24.477 + 1,455 mp. 123 kör
7. Nico Hulkenberg Force India 1:24.939 + 1,917 mp. 158 kör
8. Kevin Magnussen McLaren 1:25.225 + 2,203 mp. 39 kör
9. Daniel Ricciardo Red Bull 1:25.742 + 2,720 mp. 128 kör

 

Fotó: Zimbio.com; Formula1.com
Forrás: MWF1 News / Lombárszki Csaba

Kováts Olivér

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr287228849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása