A teljes mértékben elektromossággal hajtott autók versenyének első szezonjában még minden csapat egyforma autóval versenyez (Spark-Renault SRT01_E), melybe az erőforrást a Mclaren Electronic Systems tervezte, azonban a második, 2015/2016-os szezonra 8 új motorgyártó is érkezik.
Az FIA pályázatot írt ki, majd a jelentkezők közül választottak ki nyolc gyártót, amely részt vehet majd a vélhetően szeptemberben startoló új szezonban. Igazából teljesen új gyártó csak kettő lesz, a Motomatica és a NEXTEV TCR, ugyanis a hat másik gyártó valamilyen formában eddig is kapcsolatban állt a Formula E egyes csapataival, csak nem ők gyártották az erőforrásokat. Motorbeszállító lesz tehát még az ABT Sportsline, a Virgin Racing Engineering, az Andretti, a Mahindra, a Venturi Automobiles és a Renault Sport.
A Formula E vezére, Alejandro Agag elárulta, "már a kezdetektől fogva szerettük volna elősegíteni a különböző technológiák közötti versengést, ám ezt mi szervezőként nem tudjuk megtenni, ehhez más szerepvállalókra van szükség." Agag szerint a harmadik szezonra még több gyártó csatlakozhat a sorozathoz.
A nyolc gyártó szabadon fejlesztheti majd hajtásláncát, amely négy fő részegységből: egy e-motorból, egy inverterből, egy váltóból és egy hűtésrendszerből fog állni. Egyelőre több változás nem lesz, ám a szervezők azt ígérik, a harmadik szezonra változtatnak majd az akkumulátoron is.
Fábián Patrik
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal