Kimi Raikkonen nyerte az utolsó tesztnapot Jerezben a Ferrari SF15-T-jével. A második helyen a Sauber Ferrarival Ericsson, a harmadik helyen a Mercedesszel Hamilton zárt.
A negyedik napon Jerezben Lewis Hamilton a Mercedesszel, Daniil Kvyat a Red Bull-lal, Felipe Massa a Williamsszel, Kimi Raikkonen a Ferrarival, Jenson Button a McLarennel, Max Verstappen a Toro Rossóval, Romain Grosjean a Lotusszal és a Marcus Ericsson a Sauberral vett részt. A jerezi teszt (eredeti) beosztása:
Csapat | Autó | Február 1. | Február 2. | Február 3. | Február 4. |
Mercedes | W06 Hybrid | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton |
Red Bull | RB11 | Daniel Ricciardo | Daniil Kvyat | Daniel Ricciardo | Daniil Kvyat |
Williams | FW37 | Valtteri Bottas | Valtteri Bottas | Felipe Massa | Felipe Massa |
Ferrari | SF15-T | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Kimi Raikkonen | Kimi Raikkonen |
McLaren | MP4-30 | Fernando Alonso | Jenson Button | Fernando Alonso | Jenson Button |
Toro Rosso | STR10 | Carlos Sainz Jr. | Max Verstappen | Carlos Sainz Jr. | Max Verstappen |
Lotus | E23 Hybrid | Pastor Maldonado | Romain Grosjean | Pastor Maldonado | Romain Grosjean |
Sauber | C34 | Marcus Ericsson | Felipe Nasr | Felipe Nasr | Marcus Ericsson |
9:00-kor indult el a negyedik tesztnap Jerezben. Az éjszakai eső miatt az elsők közt pályára guruló Raikkonen esőgumikon, Hamilton pedig intermediate abroncsokon gurult pályára. Az első mért idő 5 perc múlva érkezett meg Ericsson révén, aki 1:58.996-os időt ment. Ám a tesztnap első időszakában nem a gyors körökön volt a hangsúly, hanem a rendszerek ellenőrzésén, mellyel eltelt az első 40 perc.
45 perc múlva máris előkerült az első piros zászló, ugyanis Daniil Kvyat okozott galibát, akinek Red Bullja megállt a középső szektorban. A teszt kb. 15 percig állt.
Az első végén Verstappen vezette a tesztet Kvyat és Ericsson előtt:
1. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:37.170 | |
2. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:37.195 | + 0,025 mp. |
3. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:37.533 | + 0,363 mp. |
4. | Romain Grosjean | Lotus | 1:45.736 | + 8,566 mp. |
5. | Felipe Massa | Williams | 1:46.701 | + 9,531 mp. |
Közben a pályafeltételek elkezdtek javulni, ennek köszönhetően párhuzamosan a köridőkkel. Nemsokára megérkezett az első 1:30 alatti idő is, miután Hamilton 1:27.943-mal átvette a vezetést, az angol később 1:26.701-re javított. Azonban ehhez Kimi Raikkonennek is volt egy-két szava, aki perceken belül visszavette a vezetést előbb 1:25.441-gyel, de a finn a következő körében még két tizedet talált. Két óra után Raikkonen - Hamilton - Grosjean alkotta a legjobb hármat.
Hamarosan újabb piros zászlós fázis szakította félbe a tesztet. Lewis Hamilton alatt megállt a Mercedes a lassító közepén, keresztben. A teszt újra negyed órán át állt.
A kisebb szünet után Raikkonen nagyon sokat javított, 1:23.034-et ment. Mindeközben a McLaren-Honda is kiment a pályára Buttonnal. 40 perccel kicsúszását követően Hamilton a Mercedes W06 Hybriddel már ismét a pályán volt. Délben továbbra is Kimi Raikkonen állt az első pozícióban:
1. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:23.812 | |
2. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:24.705 | + 0,883 mp. |
3. | Felipe Massa | Williams | 1:25.508 | + 1,696 mp. |
4. | Romain Grosjean | Lotus | 1:26.049 | + 2,237 mp. |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:26.111 | + 2,299 mp. |
6. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:26.184 | + 2,382 mp. |
7. | Jenson Button | McLaren | 1:30.706 | + 6,894 mp. |
8. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:37.195 | + 13,373 mp. |
Időközben Raikkonen fél másodpercet javítva toronymagas előnyre tett szert, s Grosjean is javított mért idején, 1:25.1-gyel feljött a harmadik helyre.
3 és fél órával a kezdést követően a Red Bullnál műszaki hibát lépett fel, mivel az ERS-rendszer elromlott. Ez az osztrákoknak nem jött jól, főleg azok után, hogy az előző két napban is problémák hátráltatták.
Menet közben hirtelen javultak a köridők: Raikkonen - 1:23.200, Hamilton - 1:23.633, Verstappen - 1:24.155, Ericsson - 1:25.081.
A McLarennél ekkortájt küldték volna ki Buttont, ám az MP4-30 már a bokszban megállt, ma már másodjára, a szerelők ismételten visszatolták. Viszont miután sikerült kiküldeni Buttont a pályára, nagyon aktív volt a brit, ám köridőkben eléggé óvatos, viszont már bementek a wokingiak 1:30 alá, amely igen biztató jelnek bizonyult.
Öt óra elteltével ez volt a sorrend:
1. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:21.516 | |
2. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:22.553 | + 1,037 mp. |
3. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:23.551 | + 2,035 mp. |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23.633 | + 2,117 mp. |
5. | Felipe Massa | Williams | 1:23.692 | + 2,176 mp. |
6. | Romain Grosjean | Lotus | 1:23.802 | + 2,286 mp. |
7. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:24.758 | + 3,242 mp. |
8. | Jenson Button | McLaren | 1:27.660 | + 6,144 mp. |
Sajnálatos módon 2 és fél órával a leintés előtt a Lotus komoly műszaki gondok miatt befejezte a tesztnapot. Közben a csapatok nem annyira a köridőkre koncentráltak, hanem ismét az autót és alkatrészeit ellenőrizték, továbbá rendszerellenőrzéseket tartottak. Szűk két órával a leintés előtt így állt a mezőny a legjobb időkkel és a körszámokkal:
1. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:21.516 | 75 kör | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22.497 | + 0,981 mp. | 95 kör |
3. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:22.553 | + 1,037 mp. | 83 kör |
4. | Felipe Massa | Williams | 1:23.116 | + 1,600 mp. | 56 kör |
5. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:23.551 | + 2,035 mp. | 67 kör |
6. | Romain Grosjean | Lotus | 1:23.802 | + 2,286 mp. | 53 kör |
7. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:24.300 | + 2,784 mp. | 45 kör |
8. | Jenson Button | McLaren | 1:27.660 | + 6,144 mp. | 35 kör |
Másfél órával a vége előtt a McLarennél is gondok akadtak. Ezúttal az üzemanyag-pumpa volt a képes, a wokingi csapat szerelői munkába kezdtek, ám később megerősítették, hogy nem tudnák helyreállítani időben a problémát, így ezzel véget ért a nap számukra. Mindeközben Kimi Raikkonen megfutotta a legjobb idei időt Jerezben a Ferrarival a lágy keverékeken, amely 1:20.841.
Az utolsó fél órában az élmezőnyben változás történt: Ericsson a második helyre ugrott fel a Sauberral 1:22.019-cel.
Az utolsó időszakban két piros zászlós fázis is volt. Először egy, a pályára keveredő kartondoboz miatt kellett két percre megszakítani az edzést. Majd 10 perccel a vége előtt végleg véget ért a tesztnap, miután Ericsson megállt a 9-es és a 10-es kanyar között, mivel kifogyott az üzemanyag.
17:00-kor véget ért a négynapos jerezi tesztsorozat, utoljára is egy Ferrari-motoros autó végzett az élén Kimi Raikkonen és a Ferrari személyében, űridővel. A finnhez hasonlóan Ericsson is a lágy gumikon futotta meg legjobb idejét, a sauberes svéd a második lett. A közepeseken Hamilton a harmadik helyen zárta a negyedik napot.
A végeredmény:
1. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:20.841 | 105 kör | |
2. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:22.019 | + 1,178 mp. | 111 kör |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22.172 | + 1,331 mp. | 116 kör |
4. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:22.553 | + 1,712 mp. | 97 kör |
5. | Felipe Massa | Williams | 1:23.116 | + 2,275 mp. | 73 kör |
6. | Romain Grosjean | Lotus | 1:23.802 | + 2,961 mp. | 53 kör |
7. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:23.975 | + 3,134 mp. | 63 kör |
8. | Jenson Button | McLaren | 1:27.660 | + 6,819 mp. | 35 kör |
Ezzel véget ért a tesztsorozat Jerezben. A mezőny legközelebb február 19-én gurul pályára Barcelonában.
Fotó: F1 Fanatic
Kováts Olivér
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.