F1 - Raikkonené az utolsó nap!
Négyből négy napot nyert Ferrari-motoros autó

Kimi Raikkonen nyerte az utolsó tesztnapot Jerezben a Ferrari SF15-T-jével. A második helyen a Sauber Ferrarival Ericsson, a harmadik helyen a Mercedesszel Hamilton zárt.

A negyedik napon Jerezben Lewis Hamilton a Mercedesszel, Daniil Kvyat a Red Bull-lal, Felipe Massa a Williamsszel, Kimi Raikkonen a Ferrarival, Jenson Button a McLarennel, Max Verstappen a Toro Rossóval, Romain Grosjean a Lotusszal és a Marcus Ericsson a Sauberral vett részt. A jerezi teszt (eredeti) beosztása:

Csapat Autó Február 1. Február 2. Február 3. Február 4.
Mercedes W06 Hybrid Nico Rosberg Lewis Hamilton Nico Rosberg Lewis Hamilton
Red Bull RB11 Daniel Ricciardo Daniil Kvyat Daniel Ricciardo Daniil Kvyat
Williams FW37 Valtteri Bottas Valtteri Bottas Felipe Massa Felipe Massa
Ferrari SF15-T Sebastian Vettel Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Kimi Raikkonen
McLaren MP4-30 Fernando Alonso Jenson Button Fernando Alonso Jenson Button
Toro Rosso STR10 Carlos Sainz Jr. Max Verstappen Carlos Sainz Jr. Max Verstappen
Lotus E23 Hybrid Pastor Maldonado Romain Grosjean Pastor Maldonado Romain Grosjean
Sauber C34 Marcus Ericsson Felipe Nasr Felipe Nasr Marcus Ericsson


9:00-kor indult el a negyedik tesztnap Jerezben. Az éjszakai eső miatt az elsők közt pályára guruló Raikkonen esőgumikon, Hamilton pedig intermediate abroncsokon gurult pályára. Az első mért idő 5 perc múlva érkezett meg Ericsson révén, aki 1:58.996-os időt ment. Ám a tesztnap első időszakában nem a gyors körökön volt a hangsúly, hanem a rendszerek ellenőrzésén, mellyel eltelt az első 40 perc.

45 perc múlva máris előkerült az első piros zászló, ugyanis Daniil Kvyat okozott galibát, akinek Red Bullja megállt a középső szektorban. A teszt kb. 15 percig állt.

Az első végén Verstappen vezette a tesztet Kvyat és Ericsson előtt:

1. Max Verstappen Toro Rosso 1:37.170
2. Daniil Kvyat Red Bull 1:37.195 + 0,025 mp.
3. Marcus Ericsson Sauber 1:37.533 + 0,363 mp.
4. Romain Grosjean Lotus 1:45.736 + 8,566 mp.
5. Felipe Massa Williams 1:46.701 + 9,531 mp.


Közben a pályafeltételek elkezdtek javulni, ennek köszönhetően párhuzamosan a köridőkkel. Nemsokára megérkezett az első 1:30 alatti idő is, miután Hamilton 1:27.943-mal átvette a vezetést, az angol később 1:26.701-re javított. Azonban ehhez Kimi Raikkonennek is volt egy-két szava, aki perceken belül visszavette a vezetést előbb 1:25.441-gyel, de a finn a következő körében még két tizedet talált. Két óra után Raikkonen - Hamilton - Grosjean alkotta a legjobb hármat.

Hamarosan újabb piros zászlós fázis szakította félbe a tesztet. Lewis Hamilton alatt megállt a Mercedes a lassító közepén, keresztben. A teszt újra negyed órán át állt.

A kisebb szünet után Raikkonen nagyon sokat javított, 1:23.034-et ment. Mindeközben a McLaren-Honda is kiment a pályára Buttonnal. 40 perccel kicsúszását követően Hamilton a Mercedes W06 Hybriddel már ismét a pályán volt. Délben továbbra is Kimi Raikkonen állt az első pozícióban:

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1:23.812
2. Max Verstappen Toro Rosso 1:24.705 + 0,883 mp.
3. Felipe Massa Williams 1:25.508 + 1,696 mp.
4. Romain Grosjean Lotus 1:26.049 + 2,237 mp.
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:26.111 + 2,299 mp.
6. Marcus Ericsson Sauber 1:26.184 + 2,382 mp.
7. Jenson Button McLaren 1:30.706 + 6,894 mp.
8. Daniil Kvyat Red Bull 1:37.195 + 13,373 mp.


Időközben Raikkonen fél másodpercet javítva toronymagas előnyre tett szert, s Grosjean is javított mért idején, 1:25.1-gyel feljött a harmadik helyre.

3 és fél órával a kezdést követően a Red Bullnál műszaki hibát lépett fel, mivel az ERS-rendszer elromlott. Ez az osztrákoknak nem jött jól, főleg azok után, hogy az előző két napban is problémák hátráltatták.

Menet közben hirtelen javultak a köridők: Raikkonen - 1:23.200, Hamilton - 1:23.633, Verstappen - 1:24.155, Ericsson - 1:25.081.

A McLarennél ekkortájt küldték volna ki Buttont, ám az MP4-30 már a bokszban megállt, ma már másodjára, a szerelők ismételten visszatolták. Viszont miután sikerült kiküldeni Buttont a pályára, nagyon aktív volt a brit, ám köridőkben eléggé óvatos, viszont már bementek a wokingiak 1:30 alá, amely igen biztató jelnek bizonyult.

Öt óra elteltével ez volt a sorrend:

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1:21.516
2. Max Verstappen Toro Rosso 1:22.553 + 1,037 mp.
3. Marcus Ericsson Sauber 1:23.551 + 2,035 mp.
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:23.633 + 2,117 mp.
5. Felipe Massa Williams 1:23.692 + 2,176 mp.
6. Romain Grosjean Lotus 1:23.802 + 2,286 mp.
7. Daniil Kvyat Red Bull 1:24.758 + 3,242 mp.
8. Jenson Button McLaren 1:27.660 + 6,144 mp.


Sajnálatos módon 2 és fél órával a leintés előtt a Lotus komoly műszaki gondok miatt befejezte a tesztnapot. Közben a csapatok nem annyira a köridőkre koncentráltak, hanem ismét az autót és alkatrészeit ellenőrizték, továbbá rendszerellenőrzéseket tartottak. Szűk két órával a leintés előtt így állt a mezőny a legjobb időkkel és a körszámokkal:

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1:21.516 75 kör
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:22.497 + 0,981 mp. 95 kör
3. Max Verstappen Toro Rosso 1:22.553 + 1,037 mp. 83 kör
4. Felipe Massa Williams 1:23.116 + 1,600 mp. 56 kör
5. Marcus Ericsson Sauber 1:23.551 + 2,035 mp. 67 kör
6. Romain Grosjean Lotus 1:23.802 + 2,286 mp. 53 kör
7. Daniil Kvyat Red Bull 1:24.300 + 2,784 mp. 45 kör
8. Jenson Button McLaren 1:27.660 + 6,144 mp. 35 kör


Másfél órával a vége előtt a McLarennél is gondok akadtak. Ezúttal az üzemanyag-pumpa volt a képes, a wokingi csapat szerelői munkába kezdtek, ám később megerősítették, hogy nem tudnák helyreállítani időben a problémát, így ezzel véget ért a nap számukra. Mindeközben Kimi Raikkonen megfutotta a legjobb idei időt Jerezben a Ferrarival a lágy keverékeken, amely 1:20.841.

Az utolsó fél órában az élmezőnyben változás történt: Ericsson a második helyre ugrott fel a Sauberral 1:22.019-cel.

Az utolsó időszakban két piros zászlós fázis is volt. Először egy, a pályára keveredő kartondoboz miatt kellett két percre megszakítani az edzést. Majd 10 perccel a vége előtt végleg véget ért a tesztnap, miután Ericsson megállt a 9-es és a 10-es kanyar között, mivel kifogyott az üzemanyag.

17:00-kor véget ért a négynapos jerezi tesztsorozat, utoljára is egy Ferrari-motoros autó végzett az élén Kimi Raikkonen és a Ferrari személyében, űridővel. A finnhez hasonlóan Ericsson is a lágy gumikon futotta meg legjobb idejét, a sauberes svéd a második lett. A közepeseken Hamilton a harmadik helyen zárta a negyedik napot.

A végeredmény:

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.841 105 kör
2. Marcus Ericsson Sauber 1:22.019 + 1,178 mp. 111 kör
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:22.172 + 1,331 mp. 116 kör
4. Max Verstappen Toro Rosso 1:22.553 + 1,712 mp. 97 kör
5. Felipe Massa Williams 1:23.116 + 2,275 mp. 73 kör
6. Romain Grosjean Lotus 1:23.802 + 2,961 mp. 53 kör
7. Daniil Kvyat Red Bull 1:23.975 + 3,134 mp. 63 kör
8. Jenson Button McLaren 1:27.660 + 6,819 mp. 35 kör


Ezzel véget ért a tesztsorozat Jerezben. A mezőny legközelebb február 19-én gurul pályára Barcelonában.

Fotó: F1 Fanatic

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr947141223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása