A minap látott napvilágot a hír, miszerint ismételten módosul a TCR-specifikációjú autók teljesítményalapú ballasztsúly-elosztása – a változások pedig ezúttal a Hyundai i30-as gépeket érinti majd rosszul, így mind Michelisz Norbiék a WTCR-ben, mind a M1RA és Nagy Dániel a TCR Europe-ban nehéz hétvégének néznek elébe a zandvoorti pályán.
Megerősítették ugyanis, hogy a Hyundai motorerejét 2.5%-kal visszafojtják, ahogyan azt tették a Hondákkal még a szezon előtt, továbbá két centiméterrel megemeltetik az i30-asok hasmagasságát, amely így 10 centiméteres lesz.
Mindeközben az Alfa Romeo Giulietta, az Audi RS 3 LMS, valamint a Peugeot 308 TCR 20 kilogrammal könnyül, míg a CUPRA TCR és a Volkswagen Golf GTI TCR 10 kilogrammot veszít a tömegéből. A Hondák az alaptömeget illetően pedig egy 20 kilogrammos hízókúrán estek át.
Ami meg a WTCR-es kompenzációs súlyokat illeti, nem következett be változás a nürburgringi fordulóhoz képest: továbbra is a Hyundaié a 60 kiló, a Hondáé a 20 kilogramm, a többi autó pedig nem kap plusztömeget, mert a Hyundaihoz képest az Audi hét tizeddel, a CUPRA egy másodperccel, a Peugeot másfél másodperccel, míg az Alfa Romeo két tized híján két másodperccel van elmaradva.
Az összes TCR-autóra általánosságban érvényes BoP-táblázat:
(Forrás: TouringCarTimes)
A WTCR-ben induló TCR-autókra érvényes BoP-táblázat:
(Forrás: TouringCarTimes)
Fotó: Francois Flamand / DPPI
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.