2007 világbajnoka, Kimi Räikkönen bizonyult a leggyorsabbnak a barcelonai második tesztnapon - a ferraris a lágy gumikon 23 ezredet vert Hamiltonra, aki a szuperlágy keveréken futotta meg a legjobb idejét!
Kedden sem tétlenkedtek a csapatok, folytatódott a tesztelés Barcelonában - Räikkönen a lágyakon megverte a szuperlágyas Hamiltont, a McLarennél ismét beütött a krach, Stroll és a Williams pedig csak 12 körig jutottak.
A második tesztnap beosztása:
Csapat | Autó | 2017. február 28. Kedd |
MERCEDES | W08 EQ Power + | Délelőtt: Hamilton Délután: Bottas |
RED BULL | RB13 | Verstappen |
FERRARI | SF70-H | Räikkönen |
FORCE INDIA | VJM10 | Ocon |
WILLIAMS | FW40 | Stroll |
MCLAREN | MCL32 | Vandoorne |
TORO ROSSO | STR12 | Kvyat |
HAAS | VF-17 | Magnussen |
RENAULT | R.S.17 | Palmer |
SAUBER | C36 | Giovinazzi |
A délelőtti események
@WilliamsRacing @JaumeCiurana @JVilladelpratF1 salida de Stroll #F1 #F1Testing @AlbertFabrega pic.twitter.com/IHCKcflWli
— Isra R.M. (@isragus78) 2017. február 28.
A második nap délelőttjén már több alkalommal is meg kellett lengetniük a piros zászlókat a pályabíróknak. Először a Williams újonca, Lance Stroll miatt kellett néhány másodperc erejéig félbeszakítani az edzést, miután a kanadai egy hibát követően megpördült a 9-es kanyarban, és csak a kavicságyon keresztülszánkázva tudta irányba állítani az FW40-est. A második megszakítást a Force India friss szerzeménye, Esteban Ocon okozta, egészen pontosan az autója, ugyanis az megállt a 10-es kanyarnál.
2008, 2014 és 2015 világbajnoka, Lewis Hamilton a hétfő délután után egy újabb hibátlan etapot tudott maga mögött, ugyanis a maga 66 körével és a Kimi Räikkönen 2008-as pályacsúcsát (1:21.670) megdöntő 1:20.983-as idejével a délelőtt leggyorsabb és legszorgalmasabb pilótájának bizonyult.

Ha nem egy tesztről lenne szó, azt is mondhatnánk, hogy utcahosszal győzött délelőtt, ugyanis a második helyen záró Kimi Räikkönen (Ferrari) hátránya 1.848 másodperc volt, míg a harmadikként végző Esteban Ocon (Force India) lemaradás már a két szekundumot is meghaladta.
Kevin Magnussen a Haasszal a tegnapi nap után ismét odalopakodott a negyedik pozícióba, megelőzve a Red Bull hollandját, Max Verstappent, illetve a toro rossós Daniil Kvyatot. Lance Stroll a hetedik lett a Williams FW40-essel, de a kanadai csak 12 kört tudott megtenni, mivel a csapatnak komolyabb javítási munkálatokat kellett eszközölnie az autón a tavalyi F3-bajnok sóderágyas kalandja után.

A McLarennél pedig mintha a 2015-ös szezonkezdet 2.0-ás változatát látnánk, ugyanis azok után, hogy tegnap Fernando Alonso alatt elszállt egy motor az olajtartály miatt, kedden Stoffel Vandoorne alatt is megkotlott egy erőforrás - az ismeretlen okból fakadó teljesítményveszítés miatt pedig a Honda az újabb csere mellett döntött, a belga pedig 29 körrel és egy 1:26.201-es idővel a 8. helyen zárta a délelőtti négyórás etapot. A wokingi istálló pedig már le is adta a rendelését egy negyedik motorra a Hondánál a kora délutáni órákban...
A Saubernél sem volt fenékig tejfel az élet, ugyanis Antonio Giovinazzi csupán öt gyengébb kört tudott megtenni, miután megbízhatósági gondok adódtak a 2016-os Ferrari-aggregáttal. A Renault és Jolyon Palmer pedig a komplett délelőttöt kihagyták szinte, mivel a csapat az éjszaka folyamán, a bázisról érkező alkatrészeket szerelte fel az R.S.17-esre - így a brit pilóta az ebédszünetig egyetlenegy installációs kört tudott megtenni.
A barcelonai második tesztnap állása, 4 óra elteltével:
A délutáni események
Hamilton elsősége pedig a délután folyamán nem tartott sokáig, ugyanis a 6. óra elején Kimi Räikkönen az élre tört a Ferrari SF70-H volánja mögött egy 1:20.960-as időt futva úgy, hogy a lágy gumikon ment, míg Hamilton a piros oldalfalú, szuperlágy keverékű Pirelliket használta, amelyek elvileg gyorsabbak. A Mercedes brit világbajnoka pedig így a második pozícióban zárta a második tesztnapot azok után, hogy az elsőn győzedelmeskedni tudott.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Max Verstappen tornázta fel magát - a Red Bull holland pilótája az RB13-assal a nap folyamán 89 kört tett meg, azonban az 1:22.6-os idő még messze van a tél folyamán olvasott várakozásoktól, ami a világbajnoki harcba való visszatérést illeti. Kevin Magnussen pedig megtartotta a negyedik helyét a Haas-Ferrarival, s mindössze csak 4 ezredmásodperccel maradt el a tavalyi Spanyol Nagydíj győztesétől, igaz, Verstappen a lassabbnak számító lágy gumikat használta, míg az egyszeres dobogós a szuperlágyakat. A dán pilóta nem mellesleg közel 120 kört pakolt bele a mai nap folyamán a VF-17-es gépbe.
Esteban Ocon az ötödik helyen zárt a Force India-Mercedesszel, néhány tizeddel megelőzve a toro rossós Daniil Kvyat és a mercedeses Valtteri Bottast. Mielőtt pedig a Mercedes-drukkerek összeráncolnák a homlokukat Bottas hetedik helye láttán, érdemes megemlíteni, hogy a finn mai programjában nem a minél gyorsabb köridő volt az elsődleges szempont. Sokkal inkább a versenyszimuláción volt a hangsúly, amelyből a finn teljesített egy 80 köröset.

A 8. helyen végző Jolyon Palmer a délután folyamán 52 kört tudott megtenni azok után, hogy az ebédszünetig mindössze egy installációs körre futotta. A brit a köridők tekintetében megelőzte a sauberes Giovinazzit, a McLaren-Honda motorproblémái után csak az utolsó másfél-két órában pályára gördülő Stoffel Vandoorne-t, illetve a williamses Lance Stroll-t, aki a kicsúszása miatt csak 12 kört tudott megtenni, mivel a csapatnak nem állt rendelkezésére megfelelő mennyiségű alkatrész.
A második tesztnap végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal