F1 - BARCELONA: AZ ELSŐ NAPON VETTEL VOLT A LEGGYORSABB, HAMILTON PEDIG A LEGSZORGOSABB
Forma-1 2016: Barcelonai tesztsorozat, 1. nap

cbzkwlkwiaaecyk.jpg

A 2015-os után a 2016-os előszezon is Sebastian Vettel, valamint a Ferrari elsőségével indult. A második helyen záró mercedeses Lewis Hamilton pedig hihetetlenül nagy aktivitására lehet büszke, ugyanis 155 kört tett meg a 8 óra alatt! 

Végre valahára eljött a 2015. november 29-e óta várt nap, mégpedig a Forma-1-es előszezon kezdete, négy héttel a melbourne-i szezonnyitó előtt. 

Az első tesztnap beosztása:

Mercedes Lewis Hamilton
Ferrari Sebastian Vettel
Williams Valtteri Bottas
Red Bull Daniel Ricciardo
Force India Alfonso Celis Jr.
Renault Jolyon Palmer
Toro Rosso Carlos Sainz Jr.
Sauber Marcus Ericsson
McLaren Jenson Button
Manor Pascal Wehrlein
Haas Romain Grosjean

 

A délelőtti történések:

Érdekesen indult a 2016. évi Forma-1-es előszezon, ugyanis a mercedeses Lewis Hamilton és a ferraris Sebastian Vettel máris nagy rivalizálásba kezdtek, amely abban nyilvánult meg, hogy a leggyorsabb köridőt illetően egymás közt adogatták a labdát. Ezen párharcra még a délelőtti órákban, és az első felvonást Sebastian Vettel nyerte, aki sokáig 1:24.939-es idejével vezette a tesztet, Hamiltonnak pedig be kellett érnie 1:25.409-es idejével.

cb0k-wvwaaar3qk.jpg

Az első félidő egyetlen piros zászlós fázis pedig az idén debütáló Haas F1 Team-nek köszönhető, ugyanis 12:20 magasságában Romain Grosjean autójáról leszakadt az első vezetőszárny a célegyenes végén. A francia autójával történt malőr után törmelékek maradtak a pályán, melynek összetakarítása miatt meg kellett szakítani a gyakorlást. Videón Grosjean bokszba gördülése, a hiányos VF-16-ossal:

A délelőtti etap úgy zárult, hogy Sebastian Vettel zárt az élen, megelőzve Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast, tehát úgy tűnik egyelőre, hogy a csapatok sorrendjét illetően a tavalyi legjobb hármas összetétele nem változik, de persze még a többieket sem érdemes leírni, hiszen még nagyon a tesztszezon elején járunk.

cb0d2hcweaau613.jpg

A Vettel - Hamilton - Bottas triót a két energiaitalos gárda, a Red Bull, valamint az álcafestéssel pályára gördülő Toro Rosso követte Daniel Ricciardóval, valamint Carlos Sainz Jr.-ral, az ausztrál és a spanyol között négy tized volt a differencia.

Nem volt zökkenőmentes a délelőtt a McLarennél, ugyanis Jenson Button sokáig a depóban várakozott, mivel volt egy kis bibi a gázpedál érzékelőjével, de aztán pályára tudott gördülni a 2009-es világbajnok, és az első 4 órát a hatodik helyen zárta, amely mindenképpen biztató lehet a wokingi alakulat számára, főleg, ha az egy évvel ezelőtti helyzetet vesszük alapul, amikor az első napon csak 6 kör jutott a csapatnak, valamint egy utolsó hely.

A mélypontról felkapaszkodni készülő McLarent a 2015-ös autót használó Sauber követte, Marcus Ericssonnal a volánnál, a svéd mögött zárt a haas-os Romain Grosjean, valamint a Force India csapatát, aki ma fejlesztőversenyzőjét, Alfonso Celis Jr.-t ültette be a volán mögé. A sort pedig a Renault és a Manor zárta, Jolyon Palmerrel, valamint Pascal Wehrleinnal.

cb0a-mew8aeqoph.jpg

Forma-1 - 2016-os előszezon: Barcelonai tesztsorozat, 1./8. nap - 4 óra elteltével az állás:

Poz. Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1.) Sebastian Vettel Ferrari 1:24.939 - 36
2.) Lewis Hamilton Mercedes 1:25.409 + 0.470 mp. 66
3.) Valtteri Bottas Williams 1:26.091 + 1.152 mp. 43
4.) Daniel Ricciardo Red Bull 1:26.704 + 1.765 mp. 20
5.) Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:27.180 + 2.241 mp. 35
6.) Jenson Button McLaren 1:27.691 + 2.752 mp. 35
7.) Marcus Ericsson* Sauber 1:28.165 + 3.226 mp. 36
8.) Romain Grosjean Haas 1:28.399 + 3.460 mp. 13
9.) Alfonso Celis Jr. Force India 1:29.406 + 4.467 mp. 21
10.) Jolyon Palmer Renault 1:31.351 + 6.412 mp. 15
11.) Pascal Wehrlein Manor 1:33.455 + 8.516 mp. 7

* - 2015-ös autóval

A délutáni történések: 

Az első tesztnap második felvonása délután 14 órakor vette kezdetét. Az első két óra meglehetősen csendesen telt el, miután a csapatok elsősorban nem a köridőkre koncentráltak, hanem arra, hogy minden működjön, továbbá a lehető legtöbb kört tegye meg az autó. Utóbbi terén Hamilton és a Mercedes jeleskedett igazán, ugyanis a brit világbajnok a nap folyamán 155 kört tett meg, ezzel pedig messze a legaktívabb volt a mezőnyben, a többiek még a 100-at sem érték el.  Egyébként a köridők csak kevés alkalommal javultak a délutáni etap jelentős részében.

cb0pmt7vaaaac6o.jpg

A mezőny legkevésbé aktív csapatai az új első szárnyra majdnem egy egész délutánon át váró Haas, valamint a számos műszaki viszontagságba ütköző Renault voltak.

A délutáni órákban a Sky Sports F1 egy-két érdekességet megtudott a Hondáról. Az imént említett médiumnál dolgozó Ted Kravitz úgy tudja, hogy a japán gyártó két különböző specifikációt hoztak el Barcelonába, s ebből a kettőből fog összeállni egy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.

Végeredmény, értékelés

cb0za0bwaae9ulz.jpg

A barcelonai első tesztnapot tehát Sebastian Vettel zárta az élen a Ferrari SF16-H-val. A német 69 kört teljesített, legjobb ideje pedig 1:24.939 volt, még délelőttről. Egyelőre a Ferrari számára biztatóan indul a szezon, ott kezdték az előszezoni teszteket, ahol tavaly is, az élen.

cb0tjxrxiaegei-.jpg

Viszont mindennek ellenére nem szabad leírni a Mercedest sem, mivel a csillagmárkások világbajnoka, Lewis Hamilton a délelőtt folyamán a gyors körök terén pariban volt Sebastian Vettellel, de a nap többi részében egyértelműen a megtett kilométerekre, és a kiegyensúlyozott tempóra fókuszáltak a címvédő gárdánál. A brit háromszoros világbajnok 155 kört pakolt bele a W07-es kódjelű gépbe, leggyorsabb körideje pedig 1:25.406 volt.

cbzgza8wwaar1z2.jpg

A képzeletbeli dobogó legalsó fokára pedig a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo állhatott fel. A TAG Heuer néven futó Renault-motorral nem teljesített olyan rosszul az RB12-es, mint ahogyan azt várhattuk. A Milton Keynes-i gárda mindig vidám ausztrál pilótája 87-szer ment körbe a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, a legjobb ideje pedig 1:26.044 volt.

cb0gol4weaikc19.jpg

1:26.091-es idejével éppen csak lecsúszott a harmadik helyről a williamses Valtteri Bottas. A finn versenyző az első nap folyamán 79 kört abszolvált.

cb0xdnuwiaaedy9.jpg

Rendkívül erős debütálást produkált a Force India fejlesztőpilótája, Alfonso Celis Jr. a VJM09-essel. A mindössze 19 esztendős mexikói tapasztalatához képest egy nagyon izmos kört rakott össze akkor, amikor megfutotta 1:26.298-as idejét, amely csupán 1,3 másodperccel volt lassabb a győztes időnél. Ez az ötödik helyre volt elegendő. Celis Jr. 57 kört ment.

cb0pl0gwwaaooxr.jpg

Noha a McLarennél nem voltak teljesen megelégedve a mai napnál, azonban mindennek ellenére bátran kijelenthető az, hogy klasszisokkal jobban indult ez az év a wokingiak számára. Tavaly a jerezi első tesztnapon Fernando Alonso a McLaren-Hondával mindössze 6 kört tudott megtenni, "legjobb" ideje (1:40.738) pedig 18.118 másodperccel volt lassabb, mint az élen záró Vettelé. A mai nap folyamán pedig az MP4-31-essel Jenson Button a délelőtt folyamán felmerülő gázpedálproblémák ellenére a 6. helyen zárt, 1,8 másodperccel lassabb kört (1:26.735) futva, mint Vettel. 2009 világbajnoka egyébként 84 körig jutott.

cb0wf15wwaiur8r.jpg

Délelőtt még a Red Bull sarkát harapdálta, de délutánra valamelyest elfogyott a hivatalos festés nélküli, kék színű Toro Rosso STR11-es. Carlos Sainz Jr. az autójából egy 1:27.180-as időt, valamint egy 7. helyet tudott kicsikarni. A spanyol pilóta rajtszámával megegyező körszámot tudott megtenni versenygépével, szám szerint 55-öt.

cbz2kouuyaau10f.jpg

2015-ös autójával meglehetősen vérszegény napot hagyott maga mögött a SauberMarcus Ericssonnal a volánnál. A harmadéves svéd versenyző csak a 8. pozícióban végzett, egy 1:27.555-ös egyéni legjobb köridővel. Viszont körszámok szempontjából jól szerepelt Ericsson, ugyanis 88-ig meg sem állította a számlálót.

cbz1ekiwiaaiitx.jpg

A nyögvenyelős kezdés ellenére összességében egy aránylag jó napot zárt a megújuló Manor Racing, új pilótájával, Pascal Wehrleinnal. A DTM 2015-ös bajnoka első blikkre a 9. helyen zárt, ehhez egy 1:28.292-es köridő kellett. A német 54 kört tett meg az MRT05-tel.

cb0txrpxiaa2cjw.jpg

Feltételezhető, hogy nem ilyen kezdésről álmodtak a Haas F1 Team-nél. Az amerikai újonccsapatnak és pilótájának, Romain Grosjeannak az ebéd szünet előtt incidens tett keresztbe, amikor is a célegyenes végén nagyjából 320 km/órás tempónál leszakadt az első vezetőszárny, a javított darab pedig csak a délutáni etap utolsó órájára készült el, így nem véletlenül, hogy a francia versenyző csak 31 kört tudott abszolválni; 1:28.399-es ideje pedig csak a 10. helyre volt elegendő.

cbz2ysjwwaae9ll.jpg

Renault gyári csapatként való visszatérése pedig szinte rémálomszerűen alakult. A francia gárdát több, apró hiba hátráltatta, emiatt a brit Jolyon Palmer csak 37-szer tudott körbemenni a barcelonai pályán, 1:29.356-os idejével pedig az utolsó helyen zárt.

Forma-1 - 2016-os előszezon: Barcelonai tesztsorozat, 1./8. nap - végeredmény:

Poz. Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1.) Sebastian Vettel Ferrari 1:24.939 - 69
2.) Lewis Hamilton Mercedes 1:25.409 + 0.470 mp. 155
3.) Daniel Ricciardo Red Bull 1:26.044 + 1.105 mp. 86
4.) Valtteri Bottas Williams 1:26.091 + 1.152 mp. 79
5.) Alfonso Celis Jr. Force India 1:26.298 + 1.359 mp. 57
6.) Jenson Button McLaren 1:26.735 + 1.796 mp. 84
7.) Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:27.180 + 2.241 mp. 55
8.) Marcus Ericsson* Sauber 1:27.555 + 2.616 mp. 88
9.) Pascal Wehrlein Manor 1:28.292 + 3.353 mp. 54
10.) Romain Grosjean Haas 1:28.399 + 3.460 mp. 31
11.) Jolyon Palmer Renault 1:29.356 + 4.417 mp. 37

* - 2015-ös autóval

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr658411114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása