A Mercedes kétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton 100 százalékos hétvégét zárt: a szabadedzések és a kvalifikáció után a versenyen is ő bizonyult a legjobbnak, mivel 2008 és 2014 világbajnokát intette le a kockás zászló a Safety Car mögött. Nico Rosberg ma csúnyán alulmaradt brit csapattársával szemben, így csak másodikként zárt az 56 körös összecsapáson a német Mercedes-pilóta. A harmadik helyen pedig a Scuderia Ferrarival Sebastian Vettel végzett, mögötte Kimi Raikkonen lett a negyedik, amely arról ad tanúbizonyságot, hogy a tavalyi kudarc után az olasz gárda előrelépett egyértelműen a második erőnek a mezőnyben.
Közép-európai idő szerint 8 órakor indult az idei Forma-1-es Világbajnokság harmadik versenye, a kínai futam. A pole pozícióból induló Lewis Hamilton egyértelműen félt csapattársától, Nico Rosbergtől a rajtnál, ennek látható jele az volt, hogy a rajtrácsra úgy parkolt fel a Mercedes W06 Hybriddel, hogy a rajtot követően bevághasson Rosberg elé. A kétszeres világbajnok koncepcióját simán abszolválni tudta a piros lámpák elalvását követően, így meg tudta tartani a vezetést Nico Rosberg és Sebastian Vettel előtt. Nagyon szépen kapta el a rajt pillanatát az ötödik helyről startoló Valtteri Bottas, aki azon nyomban feljött negyediknek, ám a hatos kanyarnál, Massa visszanyerte a pozíciót, sőt elment a finn Kimi Raikkonen mind a két Williams Mercedes mellett, így a Jégember ugrott fel a negyedik helyre. Daniel Ricciardo az, aki csúnyán elbaltázta a rajtot, ugyanis a hetedik helyről rajtolva egy visszafulladásnak köszönhetően 9-10 pozíciót bukott a Red Bull-lal. A második körben az egyes kanyar külső ívén megpördült a Toro Rosso pilótája, Carlos Sainz Jr., de a spanyol folytatni tudta a menetet.
A 4-5. körben komoly csata alakult ki a két Red Bull-versenyző között a 14-15. pozícióban. A Red Bull felhívta Daniil Kvyat figyelmét arra, hogy ő, és csapattársa, Daniel Ricciardo más stratégián vannak, tehát ne tartsa fel az ausztrált. Erre a rádióüzenetre fittyet hányt az orosz pilóta, és fél körön át csatáztak egymással, végül azonban a háromszoros futamgyőztes Ricciardo megelőzte a másodéves Kvyatot.
A 7-8. fordulóban a Sauber versenyző párosa került nyomás alá a lotusos Pastor Maldonado és a a toro rossós Max Verstappen által, előbbi Nasrt, utóbbi Ericssont gyilkolta pontszerző helyekért.
A 10. kör környékén kezdett szétszakadni az élmezőny, igaz a két Mercedes között csökkent a differenciál. Hamiltonra közeledett Nico Rosberg, de támadási kísérletre sem került sor. A német márka duójáról némileg leszakadt a két Ferrari, míg a Williamsek is lemaradtak a Ferrarik mögött. A 12. körben pedig Lewis Hamilton begyújtotta a rakétákat, és onnantól kezdve nem maradt esélye Nico Rosbergnek, főleg miután a brit megfutotta a leggyorsabb kört, ugyan még felhívtak a német figyelmét, hogy támadhat, amennyiben szeretne. Ez idő alatt Nico Hülkenberg Force Indiája feladta a küzdelmet, így némi fűnyírás után kiállt a versenyből. Verstappen pedig Ericsson a hajtűben csúnyán bealtatta, és precízen előzte meg.
Mindeközben Romain Grosjean megejtette első kerékcseréjét, ám amikor visszatért a pályára, konfliktusba keveredett a csapattárssal, Maldonadóval, a két Lotus egy picit koccant. A következő két körben az élmezőnyben is megkezdődtek a kerékcserék: a 13. körben kinn volt friss lágy, illetve közepes gumikért Vettel és Massa, egy körrel később Hamilton is abroncsot frissített. A 15. fordulóban jött Rosberg és Raikkonen is, így visszaállt a sorrend, igaz Vettel közeledett Nico Rosberghez.
A Red Bull és a Renault drámája a 15. körben folytatódott, amikor Daniil Kvyat autójában felmondta a szolgálatot a francia gyár erőforrása.
A kerékcseréket követően nagy blamát okozott a Mercedes a saját házuk táján és a Ferrariénál is. Rosberg elkezdett közeledni Hamiltonhoz, miután a brit spórolt a gumikkal. Azonban a tavalyi ezüstérmes attól tartott, hogy szélárnyékban autózva elkoptatja az abroncsait, így viszont le kellett maradnia mögötte, így is cselekedett, 2,3 másodpercre szakadt, így viszont ismételten nem tudott előzni. A 19. körben közben a 17 éves Max Verstappen a másik sauberest, Nasrt is bedarálta.
Kellemetlen pillanatai voltak a 23. körben Carlos Sainz Jr.-nak, mivel úgy tűnt, hogy az STR10-es bedobja a kulcsot, ám némi "sétakocsikázás" után visszagyorsult a spanyol versenyautója.
A 27. körben szép csata bontakozott ki Marcus Ericsson és Daniel Ricciardo között a 11. helyért. Az ausztrál pilóta megelőzte a svédet, ám Ricciardo elfékezte magát, így a Sauber-pilóta Ericsson visszavágott elé.
A 30. körben megkezdődtek a második kerékcserék. Először Vettel jött, majd Nico Rosberg, és a következő három-négy körben Hamilton és Raikkonen is kilátogatott szerelőihez a bokszutcába. Pastor Maldonado is kint járt a bokszban, ám mielőtt szerelőihez ment volna, eltévedt, szó szerint nem találta a bokszbejáratot. Túlfutott a bevezető úton a venezuelai, így az aszfaltozott bukótérből tolták vissza a pályamunkások.
A 40. körben folytatódott a Lotus "kamikaze" pilótája számára folytatódott az esés-kelés. Maldonado a középső szektorban túl szélesen vette az egyik kanyart, így megcsípte a füvet az egyikben, és megforgott az E23 Hybriddel. Mindeközben Max Verstappen tündöklése folytatódott: hosszas csatát követően a holland megelőzte Sergio Perezt, és átvette tőle a nyolcadik pozíciót. Nemsokára Felipe Nasr is átlépte a Force India mexikóiját. A 43. körben Ricciardo megelőzte Ericssont.
Óriási aranyköpései voltak rádión Kimi Raikkonennek a futam utolsó negyedében. A finn pilótánál először Alonso lekörözését megelőzően szakadt el a cérna, mondta: „Tüntessétek el előlem azt a McLarent!”, majd akkor fakadt ki, amikor Jenson Buttonnak és Pastor Maldonadónak készült lekörözni: "Takarítsátok el előlem ezt a két autót is."
A 44. körben komoly küzdelem alakult ki Button és Maldonado között, a brit és a venezuelai ide-oda ping-pongozott egymással. Azonban a pengeváltásoknak a 48. kör kezdetén Jenson Button véget vetett, miután a célegyenes végén lévő féktávot egy kissé elmérte, és kipöckölte Maldonadót a pályáról, ennek köszönhetően pedig elment mellettük Fernando Alonso, aki a kakaskodásuk alatt utolérte Buttonékat. Maldonado pár kör múlva beállt a garázsba a Lotusszal.
A 53. körben csúnyán elköhögte magát a Renault-motor Max Verstappen Toro Rossójában, aki a célegyenesben megállt. Kár volt a 17 éves pilótáért, mivel a nyolcadik helyen haladt kiesésekor, és ma bravúrosan szerepelt. Ráadásul a Safety Cart is be kellett küldeni a pályára. A bokszutca falán volt egy nyitás, a kínai pályabírók oda próbáltak meg kitolni a Toro Rossót, ám ezt nem sikerült teljesíteni olyan könnyedén. Miután a járművel már többször lekoccolták a falat, a faenzai istálló szerelői inkább leszedték az orrkúpot, így már sikerült eltávolítani a pályáról a tiniversenyző elromlott autóját.
Így viszont a biztonsági autó mögött ért végett a verseny. Az 56 körös futamot Lewis Hamilton nyerte a Mercedesszel, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget. A 3-4. helyen zárt a Ferrari duója, Sebastian Vettel - Kimi Raikkonen sorrendben. Az olasz istálló a Williams Mercedes pilótái követték, az ötödik helyezett Felipe Massa, a hatodik Valtteri Bottas lett. A Lotus Mercedes Romain Grosjean hetedik helye révén az év első pontjainak örülhetett. Pontot szerzett a két Sauber is, a nyolcadikként záró Felipe Nasrrel, és a 10., utolsó pontszerző pozícióban végző Marcus Ericssonnak köszönhetően. A svájci gárda autói között Daniel Ricciardo ért célba a Red Bull-lal a kilencedik helyen.
A futam végeredménye:
Az egyéni világbajnoki pontverseny:
Poz. | # | Pilóta | Csapat | Pontszám | Hátrány |
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 68 | |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 55 | -13 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 51 | -17 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | 30 | -38 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Scuderia Ferrari | 24 | -44 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | 18 | -50 |
7. | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | 14 | -54 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | 11 | -57 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | 6 | -62 |
10. | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | 6 | -62 |
11. | 33 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | 6 | -62 |
12. | 55 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | 6 | -62 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | 5 | -63 |
14. | 26 | Daniil Kvyat | Infiniti Red Bull Racing | 2 | -66 |
15. | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | 1 |
-67 |
16. | 22 | Jenson Button | McLaren-Honda | 0 | -68 |
17. | 14 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 0 | -68 |
18. | 98 | Roberto Merhi | Manor F1 Team | 0 | -68 |
19. | 28 | Will Stevens | Manor F1 Team | 0 | -68 |
- | 13 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | 0 | -68 |
- | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Honda | 0 | -68 |
A konstruktőri világbajnoki pontverseny:
Poz. | Csapat | Pilóták | Pontszám | Hátrány |
1. | Mercedes AMG Petronas | Lewis Hamilton (#44) Nico Rosberg (#6) |
119 | |
2. | Scuderia Ferrari | Sebastian Vettel (#5) Kimi Raikkonen (#7) |
79 | -40 |
3. | Williams Martini Racing | Felipe Massa (#19) Valtteri Bottas (#77) |
48 | -71 |
4. | Sauber F1 Team | Felipe Nasr (#12) Marcus Ericsson (#9) |
19 | -100 |
5. | Infiniti Red Bull Racing | Daniel Ricciardo (#3) Daniil Kvyat (#26) |
13 | -106 |
6. | Scuderia Toro Rosso | Carlos Sainz Jr. (#55) Max Verstappen (#33) |
12 | -107 |
7. | Sahara Force India F1 Team | Nico Hülkenberg (#27) Sergio Perez (#11) |
7 | -112 |
8. | Lotus F1 Team | Romain Grosjean (#8) Pastor Maldonado (#13) |
6 | -113 |
9. | McLaren-Honda | Jenson Button (#22) Fernando Alonso (#14) Kevin Magnussen (#20) |
0 | -119 |
10. | Manor F1 Team | Will Stevens (#28) Roberto Merhi (#98) |
0 | -119 |
Fotó: XPB Images, Twitter, Facebook
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal