Habár nem úgy és akkor, ahogy és amikor a Red Bull szerette volna, a jövő évtől valóban szigorúbban ellenőrzik majd a hátsó szárnyakat a Formula–1-ben. Nem ez lesz az egyetlen változtatás az FIA részéről: en bloc az autók szabályosságát is máshogy fogják vizsgálni.
Egyre inkább kezd elharapódzni a Mercedes és a Red Bull pályán kívüli szájkaratéja. A Formula–1-es Katari Nagydíjon a Red Bull ismét azzal gyanúsította jelenleg erősebbnek tűnő riválisát, hogy hátsó szárnyai nem felelnek meg az előírásoknak. Hivatalosan azonban nem nyújtottak be óvást, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) anélkül is lépett: már Katarban új eljárásrendet az alkalmaztak az ellenőrzéseknél, de csakis kísérleti jelleggel.
A Milton Keynes-i csapat minden áron ki akarta harcolni magának, hogy az év utolsó versenyein már kötelező legyen az újféle teszt, de nem értek célt az Auto Motor und Sport értesülései szerint. A német lap azt írja, hogy ez már csak 2022-ben valósulhat meg, addig „hagyják futni” a szabálytalankodókat, legalábbis bármilyen szabálytalanságot, amit az új eljárással tárnak fel, nem fognak radikálisan szankcionálni, például kizárással.
Csakhogy a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) így is lesz ok a fejvakarásra, mivel egyre inkább valószínűsíthető, hogy a szabályváltozások ellenére tovább gyorsulhat az F1, holott ennek ellenkezője lett volna a cél. Ezt főként úgy érhetik el a csapatok a jövőre életbe lépő szabályok adta keretek között, hogy minél rugalmasabb elemeket használnak. Pat Symonds, a bajnokság technikai főnöke eközben arra hívta fel a figyelmet, hogy az autó alján, a diffúzornál található szárnyprofilokkal is vigyázni kell.
Az AMuS cikkéből az is kiderül, hogy a következő szezontól az eddigiektől eltérő módszerrel ellenőrzik majd az autókat, jelentősen felgyorsítva az egész folyamatot. Minden csapattól megkapja a tervrajzokat és az aktuális autó 3D-s, előzetesen úgynevezett legalitási cellákra felosztott modelljét a felügyelőtestület, ez utóbbit pedig lézertechnológiával fogják átvilágítani.
via PlanetF1.com
Fotó: Jiri Krenek / Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.