Abban aligha van meglepetés, hogy Lewis Hamilton toronymagasan vezeti a hibridkorszak győzelmi mutatóit, az viszont sokakat meglephet, hogy az elmúlt néhány évben senkinek sem sikerült két csapattal győznie.
Érdekes statisztikát osztott meg a sokak által kritizált turbóhibrid-korszakról a gpblog.com. Ennek alapján tíz versenyző nyert mindössze az elmúlt hét szezon folyamán, a legtöbbször értelemszerűen Lewis Hamilton, szám szerint 73 alkalommal. A hétszeres világbajnokot több mint négy éve, a 2016-os világbajnoki sikere után visszavonult csapattársa, Nico Rosberg (20), Sebastian Vettel (14), illetve Max Verstappen (10) követi a sorban.
Felfért még a győztesek listájára Valtteri Bottas (9), Daniel Ricciardo (7) és Charles Leclerc (2), valamint egy-egy győzelem fűződik Kimi Räikkönen, Pierre Gasly és Sergio Pérez nevéhez is. Ebből a szempontból demoralizáló az is, hogy Hamilton egymaga több győzelmet szerzett, mint a lista többi tagja együttvéve (65).
Egy valami azonban mindannyiukban közös: valamennyi győzelmüket egy csapatnál szerezték. Tehát Hamilton, Rosberg és Bottas is csak Mercedesszel nyert futamot (igaz, hármójuk közül egyedül a finn indult más csapat, a Williams színeiben is), Verstappen és Ricciardo kizárólag a Red Bull színeiben pezsgőzhettek a dobogó tetején, Vettel és Leclerc esetében szintén igaz, hogy csak a Ferrarival győzedelmeskedhettek.
190 futam után, a Racing Pointtal szerezte meg első F1-es sikerét Sergio Pérez a tavalyi Szahíri Nagydíjon. A Red Bull-lal jöhet a második?
Az őrületes pilótapiaci mozgolódásoknak köszönhetően azonban ez idén változhat, hiszen Pérez átigazolt a Red Bullhoz, de kis szerencsével Ricciardo és Vettel is nyerhetnek új csapataik, a McLaren, illetve az Aston Martin színeiben. Akár Kimi Räikkönen is megtörhetné a trendet, ha győzelemre vinné az Alfa Romeót, de elképzelni sem tudjuk, ahhoz mekkora káoszra lenne szükség.
Azt viszont nehéz megválaszolni, hogy tovább bővülhet-e a lista. Nagyban függ attól is, hogy Carlos Sainz ferraris átigazolásából születhet-e győzelem, de érdekes lesz majd látni, hogy a két év kihagyás után visszatérő, kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak sikerül-e a győzelem útjára visszaterelnie a Renault/Alpine csapatát. Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a McLaren újabb lépést tehet meg előre, miután Mercedes-motorokra váltott, Lando Norris pedig még nyeretlen az F1-ben...
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database, Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kommentes nikk 2021.03.22. 12:39:34
Bambano 2021.03.22. 14:07:20
a királykategória legfőbb jellemzője, hogy versenyzők széttapossák a technikát, nem pedig jólnevelt biorobotok spórolnak a gumival meg a benzinnel.
egyszer, nem annyira régen (most nem fog eszembe jutni a konkrét futam) valami nagy balhé volt a pályán, baleset vagy mi, és nagyon sok körig ment a takarítás meg a vonatozás a biztonsági autó mögött. és amikor kiment, csak annyit mondtak a rádióba: hammer time. na az az, ami verseny.
meg amit az akkor még kicsit zöldfülű m.v. művelt brazíliában, ahogy vízisízett a redbullal.
a többi csak kitölti a reklámok közötti űrt.
josys 2021.03.22. 14:33:32
Azért unalmas az F1, mert belterjes lett. Valami teljesen átláthatatlan, érthetetlen motorfejlesztési irányok és az aerodinamika is egész fura irányba ment el. Teljesen felfoghatatlan, értelmezhetetlen.
Kivlov 2021.03.22. 15:04:08
Nekem a suhamer és szvetter győzelmi sorozatai voltak unalmasak.