F2: Győzelem a 18. helyről, MP-dupla Spanyolországban
Formula–2 2020: Barcelona – Főfutam, Sprintfutam

Szinte esélytelen helyzetből zárt két győzelemmel Spanyolországban az MP Motorsport: Nobuharu Matsushita egészen a 18. helyről menetelt a dobogó tetejéig, Felipe Drugovich pedig újabb sprintfutamot nyert.

_c_formula_motorsport_limited_3.JPG

Callum Ilott indulhatott az élről a Formula–2 barcelonai főfutamán. Az UNI-Virtuosi bajnoki éllovas versenyzője nem kapta el a legjobban a rajtot, Robert Shwartzman azonnal mellé tudott menni, a másik Premával pedig szenzációsan rajtolt Mick Schumacher, feljött az ötödikről a harmadik helyre – úgy, hogy az Ilott-Shwartzman kettőssel fej-fej mellett haladva közelítette meg az 1-es kanyart. A trió többször is az összeakadás határán táncolt, de végül nem történt baleset. A rajt utáni eseményekből nem jött ki ennyire szerencsésen Marcus Armstrong, az új-zélandi a sóderágyba tette az ART Grand Prix gépét a 4-es kanyarnál. A Ferrari-junior kicsúszása egyet jelentett a biztonsági autó pályára lépésével.

Az újraindítás után maradt az élen a Shwartzman-Ilott-Schumacher hármas, a 8. körben viszont Ilott átvette a vezetést a DRS segítségével. A következő két körben az orosz és a brit is megejtette kerékcseréjét, míg Schumacher alternatív stratégiája révén tovább pályán tudott maradni, sőt sokáig a versenyt is vezette. A 20 éves német esetében ez azonban nem volt kifizetődő, a 23. körre alaposan elrongyolódtak a gumijai, így a boxkiállás után csak a 13. helyre tért vissza, Ilott pedig újra kézbe vette a vezetést. Újabb fordulatot jelentett a verseny – és a győzelem – szempontjából, hogy a 25. körben Giuliano Alesi (HWA) és Sean Gelael (DAMS) összeakadtak, ami egy újabb biztonsági autós periódust eredményezett.

Többen is a boxba hajtottak a francia és az indonéz pilóta balesete után annak reményében, hogy a hajrában friss gumikon versenyképesebbek lehetnek – így tett többek között Ilott is, de rossz döntésnek bizonyult. Ellenben a japán front jól jött ki a stratégiai kavarodásból, Yuki Tsunoda (Carlin) ugyanis az élre állt, az MP Motorsport pilótája, Nobuharu Matsushita pedig irdatlan tempót diktált, miután kihajtott a mezőny elől a Safety Car (utóbbi nem sokkal Alesiék balesete előtt jött ki a boxba, Schumacher hasonlóan egy nyújtott első etapot teljesítve).

Matsushita és Ilott kanyarokon át vérre menő csatát vívtak a második helyért, amiből a rutinos japán jött ki győztesként. Annyira, hogy a ritmust vesztő Ilott mellett Shwartzman és a Hitech GP-s Nikita Mazepin is elhúzott. Gumielőnyét kihasználva Matsushita könnyedén előzte meg Tsunodát az első helyért, akit aztán a 3-as kanyarban Shwartzman is körbeautózott. Pillanatokkal az élboly átrendeződése után már meg is jelentek a sárga zászlók, az SC-felirat kíséretében. Bernd Mayländer újbóli színre lépése Roy Nissany balesetének volt köszönhető: a magyar gyökerekkel is rendelkező izraeli Williams-tesztpilóta a 3-as kanyarban ment falnak a Trident autójával.

lr_shwartzman_matsushita_and_zhou_c_formula_motorsport_limited_1.JPG

Az utolsó körben Mazepin rárúgta az ajtót Tsunodára a 10-es kanyarnál, az orosz erőfeszítése ugyanakkor hiábavaló volt: a dobogóra ugyanis már nem állhatott fel, ötmásodperces büntetésével – amit arra hivatkozva róttak ki rá, hogy nem követte a versenyigazgató utasításait – a 13. helyig esett vissza. Így a 18. helyről rajtolva idei első győzelmét szerző Matsushita és Shwartzman mögött Zhou lett a harmadik. A mezőny körelnöke 26 évesen történelmet írt sikerével, az F2-ben ugyanis ennyire hátulról még soha nem győzött senki. A dobogósok mögött Tsunoda negyedik, Ilott ötödik, Schumacher pedig hatodik lett, az első tíz sorrendje Felipe Drugovich-csal (MP Motorsport), Luca Ghiottóval (Hitech GP), Dan Ticktummal (DAMS) és Louis Delétraz-val (Charouz Racing System) lett teljes.

A főfutam végeredménye:

Rejtélyes balesettel ért véget a szombati futam, aminek eredményeként az F2 mezőnye 21 autóval, Sean Gelael nélkül volt kénytelen felállni a rajtrácsra vasárnap. A DAMS-os az utolsó körben újabb balesetet szenvedett, aminek következtében eltört az egyik csigolyája – biztonsági okokból nem engedték rajthoz állni.

Luca Ghiotto rajtja messze nem sikerült tökéletesen, az olasz emiatt már jóval az 1-es kanyar előtt elbukta a vezetést. Felipe Drugovich viszont az élre állt, míg Ghiottónak már Mick Schumacherrel szemben kellett védekeznie, ezt kihasználva Ilott körbeautózta a németet. A brazil nagyon simán meglógott a mezőny elől, négy kör alatt 3 másodperces előnyt épített ki, majd azt 8 másodpercesre növelte.

Az utolsó öt körben Schumacher megelőzte Ilottot a harmadik helyért a DRS-sel, Drugovich második F2-es sikerét azonban már semmi sem veszélyeztette. Ghiotto maradt a második, Schumacher idén negyedjére állhatott dobogóra. Tsunoda, Matsushita, Mazepin és Pedro Piquet (Charouz Racing System) zártak mögöttük, Ilott egészen a kilencedik helyig esett vissza, mégis pontot szerzett, a hétvégén így nullázó Christian Lundgaard (ART Grand Prix) idejéhez hozzáírtak öt másodpercet, amiért a dán a pályán kívül jutott jogosulatlan előnyhöz.

Shwartzman csakugyan üres kézzel zárta a vasárnapot, így az UNI-Virtuosi versenyzője 18 pontos előnnyel várja a folytatást, amire két hét múlva, Belgiumban kerül sor. Shwartzman a hétvégén feljött másodiknak, míg Lundgaard már 34 pontos hátránnyal áll a harmadik helyen. A csapatok között az UNI-Virtuosi 15 ponttal előzi a Premát, mögött az ART Grand Prix már 76 egységgel van lemaradva.

lr_ghiotto_drugovich_and_schumacher_c_formula_motorsport_limited.JPG

A sprintfutam végeredménye:

Fotó: Formula Motorsport Ltd.

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8516167408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása