Két Forma-1-es csapat is nem éppen kecsegtető hírekkel szolgált anyagi helyzetéről: a Renault a tavalyi évet zárta veszteséggel, míg a Williams a 2019-es idény első felét.
A tavalyi Forma-1-es szezon folyamán javuló tendenciát produkált a Renault eredmények tekintetében, konkrétan a középmezőny legjobbjaként, a negyedik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, pénzügyi szempontból mégsem volt nyereséges az enstone-iak számára a 2018-as év. Pedig szponzorációs hátterük bevételük emelkedésével 136,3 millió fontról 146,6 millió fontra nőtt a bevételük, ennek ellenére 4,7 milliós veszteséget könyvelhettek el az év végeztével – ehhez képest egy évvel korábban 1,1 milliós nyereséget vághattak zsebre.
A könyvelésből kiderült, hogy a veszteség kialakulásában többek között a megnövekedett létszám és az infrastruktúra-fejlesztés is közrejátszott: előbbi 9,4 millió fontos, utóbbi pedig 10,6 millió dolláros többletköltséget jelentett. Érdekesség, hogy a Renault tavaly 70 fővel foglalkoztatott többet, mint egy évvel korábban: 2017-ben még 606 fő volt a létszám, így ez 676-ra emelkedett.
Az elmúlt években rendre nyereséges Williams anyagi zuhanásának hátterében semmi meglepő nincs: versenyzőik – Lance Stroll és Szergej Szirotkin – távozásával komoly támogatói háttértől esett az egykori patinás gárda, és a számok tükrében kijelenthető, hogy ezt a veszteséget még az új névadó szponzor, a ROKiT telekommunikációs cég, valamint a Robert Kubicával érkező támogató, az Orlen olajvállalat érkezése sem tudta ellensúlyozni. Január és június között így 46,3 millió fontos bevételt tudott generálni a Williams, ami a tavalyi félévi állapotokhoz képest 16,8 milliós EBITDA-veszteséget jelent – és a profit már akkor is csak 200 ezer fontra rúgott.
A Williams testvérvállalata, a Williams Advanced Engineering bevételei 21,5-ről 30,9 millió fontra nőttek, a komplett Williams Grand Prix Holdings vállalaté viszont 82,6-ról 77,8 millió fontra csökkentek – így az EBITDA-veszteség 2,7 helyett 18,8 millió dollár immár. A folytatás sem ígérkezik kecsegtetőbbnek a Williams számára, mivel idén valószínűleg már nem mozdul el az utolsó pozícióból a csapatbajnokságban.
Fotó: Renault F1 Team Media, Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.