F1: Veszteséges a Renault és a Williams is

Két Forma-1-es csapat is nem éppen kecsegtető hírekkel szolgált anyagi helyzetéről: a Renault a tavalyi évet zárta veszteséggel, míg a Williams a 2019-es idény első felét.

704c-a4b0-6118-4f06827303fb_d54dfe7655813be9988aca676303f9926b19a659.jpg

A tavalyi Forma-1-es szezon folyamán javuló tendenciát produkált a Renault eredmények tekintetében, konkrétan a középmezőny legjobbjaként, a negyedik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, pénzügyi szempontból mégsem volt nyereséges az enstone-iak számára a 2018-as év. Pedig  szponzorációs hátterük bevételük emelkedésével 136,3 millió fontról 146,6 millió fontra nőtt a bevételük, ennek ellenére 4,7 milliós veszteséget könyvelhettek el az év végeztével – ehhez képest egy évvel korábban 1,1 milliós nyereséget vághattak zsebre.

A könyvelésből kiderült, hogy a veszteség kialakulásában többek között a megnövekedett létszám és az infrastruktúra-fejlesztés is közrejátszott: előbbi 9,4 millió fontos, utóbbi pedig 10,6 millió dolláros többletköltséget jelentett. Érdekesség, hogy a Renault tavaly 70 fővel foglalkoztatott többet, mint egy évvel korábban: 2017-ben még 606 fő volt a létszám, így ez 676-ra emelkedett.

budapestfriday2-307161.jpg

Az elmúlt években rendre nyereséges Williams anyagi zuhanásának hátterében semmi meglepő nincs: versenyzőik – Lance Stroll és Szergej Szirotkin – távozásával komoly támogatói háttértől esett az egykori patinás gárda, és a számok tükrében kijelenthető, hogy ezt a veszteséget még az új névadó szponzor, a ROKiT telekommunikációs cég, valamint a Robert Kubicával érkező támogató, az Orlen olajvállalat érkezése sem tudta ellensúlyozni. Január és június között így 46,3 millió fontos bevételt tudott generálni a Williams, ami a tavalyi félévi állapotokhoz képest 16,8 milliós EBITDA-veszteséget jelent – és a profit már akkor is csak 200 ezer fontra rúgott.

A Williams testvérvállalata, a Williams Advanced Engineering bevételei 21,5-ről 30,9 millió fontra nőttek, a komplett Williams Grand Prix Holdings vállalaté viszont 82,6-ról 77,8 millió fontra csökkentek – így az EBITDA-veszteség 2,7 helyett 18,8 millió dollár immár. A folytatás sem ígérkezik kecsegtetőbbnek a Williams számára, mivel idén valószínűleg már nem mozdul el az utolsó pozícióból a csapatbajnokságban.

Fotó: Renault F1 Team Media, Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7615077634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása