TCR: Elsőre brillírozott a Hyundai raliversenyzője a német TCR-ben

gtm519_34881dr_me.jpg

Annak ellenére, hogy első hétvégéjét futotta a pályaautózás világában, Thierry Neuville azonnal letette a névjegyét: az időmérő edzésen, majd az első versenyen is leiskolázta a német TCR-mezőnyét. A belga pedig nem zárkózik el a folytatástól.

2019_tcr_germany_gabriele_tarquini_luca_engstler_thierry_neuville.jpg

Fotó: Thierry Neuville / Instagram, Luca Engstler / Instagram

Különleges vendéget kapott a Hyundai VIP-autójában a német TCR-bajnokság mezőnye a tizenegyszeres ralivilágbajnoki futamgyőztes, Thierry Neuville személyében – a szóban forgó i30-ast a 2019-es szezonban vezette már többek között a TCR Európa-kupában versenyző Jessica Bäckman, illetve a márka regnáló WTCR-bajnoka, Gabriele Tarquini.

A 2009-es túraautó-világbajnok olasz mellett a M1RA TCR Európa-kupás versenyzője, Luca Engstler látta el tanácsokkal a belga WRC-pilótát. Neuville-nek korábban még nem volt szerencséje a gyorsasági pályaautózáshoz, ennek ellenére már az első szabadedzéstől fogva meggyőző tempót diktált a Nürburgringen. Az első szabadedzést az élen kezdte, a másodikon hetedik lett – az időmérő edzésen pedig pole-t szerzett.

Neuville a Q1-ben és a Q2-ben is a leggyorsabb időt autózta 1:33.815-tel, valamint 1:33.808-cal – igaz, amíg az első felvonásban 479 ezredmásodpercet vert a német Max Hesse-re, addig a fináléban csak 37 ezred választotta el egymástól a Team Engstler két Hyundaiját. Eközben a listavezető, a WTCR németországi hétvégéjén szabadkártyásként részt vevő Antti Buri csak a hetedik lett az LMS Racing Audijával.

13_gtm519_08225jb_js.jpg

Fotó: ADAC Motorsport / Gruppe C Photography

„Már a tesztekből tudtuk, hogy nagyon gyorsak vagyunk itt. Az én köreim is elég jók voltak, így ez egy jól sikerült időmérő volt számomra. A versenyre nem igazán tűztem ki célt, mert nem tudom, mennyire szoros a küzdelem a bajnokságban” – fogalmazott Neuville az időmérő edzést követően.

Az első versenyen pedig képtelenség volt Thierry Neuville nyomába érni, a 31 éves versenyző rajt-cél győzelemmel robbantott debütáló versenyén, 4,2 másodperccel megelőzve Hesse-t, míg a dobogó legalsó fokára a svájci Julien Apothéloz állhatott fel a TOPCAR Sport Cuprájával. Viszont miután a vendégpilóták nem szerezhetnek pontokat, a dobogós pozíciókért járó 40, 36, illetve 32 egységet Hesse, Apothéloz és Buri tehették zsebre.

3_gtm519_34910dr_es.jpg

Fotó: ADAC Motorsport / Gruppe C Photography

A vasárnapi második futamot azonban elmosta az eső, így a körözés a versenyigazgatóság döntésének értelmében a szombati 19-cel szemben csak 6 körig tartott – ennek megfelelően csak félpontokat osztottak. Így ugyan a 9. helyről rajtoló Max Hesse-et nyilvánították győztesnek, elsősége 40 helyett csak 20 pontot ért. Mögötte Pascal Eberle, Antti Buri és Mike Halder hármasát intették le, csakhogy a Steibel Motorsport Cupráját terelgető svájci is szabadkártyásként szerepelt – ezzel Buri kapta 18 pontot, Halder pedig a Pro-Fi Car Hondájával 16 egységet tett zsebre. Neuville a 10. rajtkockából indulva a 6. lett.

Az azonnal jött siker meg is hozta Neuville kedvét a folytatáshoz, ezzel kapcsolatos szándékait a TouringCarTimes-nak nyilatkozva nem is rejtette véka alá. „Miért is ne?” – felelt arra a kérdésre az első futam után, hogy szívesen vállalkozna-e hasonló szereplésre a jövőben. –

„Szombaton a vacsora alatt már beszéltünk is róla. Ami biztos, a Hyundainál vannak erre lehetőségek, akár a WTCR-ben is mehetnék VIP-indulóként. Azonban a naptáram elég zsúfolt, így idén már nem lesz lehetőségem rá. Nagyon elfoglalt leszek év végén, de talán jövőre.”

2_gtm519_36669js_es.jpg

Fotó: ADAC Motorsport / Gruppe C Photography

„Ha az adott kategória abszolút legjobbjai ellen mész, az határozottan több felkészülést és vizsgálatot is igényel, a pályák és a lehetséges körülmények terén is” – utalt arra a belga, hogy a túraautó-világkupában való beugrás másfajta elköteleződést igényel. –

„Néhány napot nem ártana tesztelni előtte, ami több mint egyhetes felkészülést jelent. Egy világszintű bajnokságban, mint amilyen ez, sokkal felkészültebbnek kell lennie, mint amilyen voltam ezen a hétvégén.”

„Mondok egy példát: már a hétvége eleje óta küszködtem azzal, hogy gyors legyek a 3-as szektorban. Ez az 1-es és a 2-es szektorban a legtöbbször sikerült, de mindig veszítettem egy vagy két tizedet az utolsóban. Ezek a pilóták [a WTCR-ben] minden szektorban nagyon gyorsak lesznek, úgyhogy a legjobbak ellen akarok harcba szállni, több idő kell arra, hogy optimalizáljam a vezetési stílusomat” – magyarázta Neuville.

12_gtm519_08446js_js.jpg

Fotó: ADAC Motorsport / Gruppe C Photography

Neuville egyébként harcban van a WRC bajnoki címért: öt ralival a szezon vége előtt 25 ponttal van elmaradva az élen álló Ott Tänaktól, míg a címvédő Sébastien Ogier-vel szemben lemaradása csupán 3 egységnyi. Ha ezt a különbséget sikerülne ledolgoznia, először koronáznák világbajnokká.

Elismerően beszélt a belga ralis teljesítményéről Gabriele Tarquini is, szerinte a WTCR-ben is megállná a helyét. „Thierry biztosan ott lenne a mezőny sűrűjében, talán futamot nem nyerne” – vélekedett az olasz. – „Személy szerint úgy látom, hogy a német TCR első három-négy helyezettje nagyon jó, és a WTCR-ben is azok lennének valószínűleg. Thierry itt győzni tudott.”

„Őszinte leszek: nagyon meglepett Thierry teljesítménye”

– hüledezett Tarquini. – „Jó, volt néhány tesztje, megtett pár kört az autóval, de egyáltalán nem egyszerű elkezdeni a nulláról valamit. Esős körülmények között annyira nem volt ott szeren, egy kicsit szenvedett is, de amikor száraz volt a pálya, nagyon jól ment.”

„Néztem az adatait egész hétvégén: a fékezési pontokat, a kanyarodást, a kormányszögeket és a kigyorsításokat, és azt kell, hogy mondjam, hogy majdnem tökéletes volt. Az időmérőn fantasztikusan autózott, a versenyen nagyon okosan ment. Az állórajtja az egyik legjobb volt a mezőnyben, a biztonsági autós újraindítást is tökéletesen abszolválta, pedig soha korábban nem csinált ilyet.”

Ami pedig a német TCR-bajnokság összetett állását illeti, Buri 320 ponttal őrzi vezető pozícióját, Hesse pedig a másfél győzelmével feljött másodiknak, és már csak 22 pontos a hátránya, míg a harmadik helyen a címvédő Harald Proczyk lemaradása 38 egységnyi. Az említetteken kívül még Halder van lőtávolságon belül, 46 ponttal előzi őt Buri. Négy hét múlva a Hockenheimringen folytatódik a szezon.

Nyitókép: ADAC Motorsport / Gruppe C Photography

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7915015330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása