Amíg idehaza, Európában jó esetben szundikáltunk, addig a Pirelli Amerikában tartott egy sajtótájékoztatót, amin bemutatta a 2019-es, leegyszerűsített színskálát. Vajon jó ötlet volt megtrimmelni a színskálát, vagy csak nagyobb bonyodalmakat fog okozni?
Eleinte, a Pirelli 2011-es csatlakozásakor nem is volt sokkal többféle slick gumi a Forma-1-ben, szám szerint négy (szuperlágy, lágy, közepes, kemény). Azonban az évek előrehaladtával, főleg utóbbi három esztendőben gomba módra szaporodott meg a száraz pályára alkalmas abroncsok száma: a 2018-as szezonnak a Pirelli a kétféle esőgumi mellett hétféle slickkel vágott neki, egészen pontosan a hiperlággyal, az ultralággyal, a szuperlággyal, a lággyal, a közepessel, a keménnyel és a szuperkeménnyel.
Azonban ez igencsak piszkálta a Forma-1 irányítását 2017 elején átvevő Liberty Media csőrét, így az amerikaiak azzal a kéréssel fordultak a Pirelli felé, hogy legalább a színjelöléseket egyszerűsítsék le valamilyen módon. Ennek az olasz-kínai gumicég eleget is tett, így közép-európai idő szerint a péntekről szombatra virradó éjszaka bejelentette, hogy az eddigi színkavalkád helyett 2019-től háromféle színt fogunk látni.
Ezek közül a fehér a kemény, a sárga a közepes, a lágy pedig a piros gumit fogja jelölni – persze, ez nem jelenti azt, hogy csak ennyiféle keverék is lesz, tehát a szisztéma egyfajta csúszóskála segítségével fog működni. Természetesen a gumigyártó a csapatokat és a média munkatársait is értesíteni fogja afelől, hogy melyik szín aktuálisan melyik gumira utal. Emellett bizonyos kódok – számok – is a segítségünkre lesznek, amik az olyan túlcifrázott elnevezéseket hivatottak felváltani, mint a szuper- vagy a hiperlágy.
Fotó: Jonathan Noble / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.