A Nemzetközi Automobil Szövetség elárulta, hogy az idény hátralevő részében hol és miképpen piszkál bele a DRS-zónákba a több előzés érdekében.
Évek óta sarkallatos problémája a Forma-1-nek az előzések hiánya, aminek orvoslása érdekében az FIA az idei év korábbi versenyhelyszínei közül néhányon átvariálta a DRS-zónák hosszát, vagy éppen számát.
Charlie Whitingék az e hétvégi Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában a második zóna meghosszabbítása mellett döntöttek, amin túl
- Oroszországban megnövelik a célegyenesben és az 1-es kanyar tájékán található DRS-zónát,
- Austinban tovább lehet nyitva lehet tartani az állítható hátsó szárnyat a 11-es és a 12-es kanyar között,
- Brazíliában a 14-es kanyar plusz 100 méterrel lesz megtoldva a célegyenesben lévő DRS-szakasz,
- Abu Dhabiban pedig mindkét zóna hosszabb lesz az eddig megszokottnál.
Azonban a szövetség ilyen jellegű törekvéseit korábban többször, legutóbb pedig Spában is megkérdőjelezték, merthogy a túlságosan hosszú DRS-zóna túlságosan könnyűvé, kikerülésszerűvé teszi az előzéseket. Viszont a versenyigazgató eloszlatta ezeket az aggályokat, mondván, a spái egy egészen más pálya, miközben Sebastian Vettel első körös előzésére hivatkozott, amit annak köszönhetett, hogy jobban jött ki az Eau Rouge-ból, mint riválisa, Lewis Hamilton.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal