A Forma-1-es Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság úgy döntött, hogy véget vetvén az elmúlt évek versenyeire jellemző spórolásnak, a következő évtől fogva 105 kilogramm helyett 110 kilogramm üzemanyagot lehet használni minden egyes futamon.
Kedden Párizsban ülésezett a Forma-1-es Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság, de jelen volt a sportág elnök-vezérigazgatója, Chase Carey, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is, az ülés témája pedig a 2019-es szabályváltozások voltak, miközben a 2021-ben debütáló új motorformula is szóba került.
Az elmúlt években, mint az ismert, számos kritika érte a Forma-1-et amiatt, hogy a rendszeres spórolással a formulaautós kategória egyre inkább kezd elkanyarodni az endurance világában megszokott irányzat felé, ami nem igazán nyerte el a rajongók tetszését. Ennek orvoslása érdekében azt tervezik, hogy a jövő évtől megemelik a futamonként felhasználható üzemanyag-mennyiséget, ami 105 helyett 110 kilogramm lesz - ez az FIA szerint elegendő ahhoz, hogy a futam rajtjától a kockás zászlóig a pilóták maximális teljesítményen használhassák a motorokat.
S amíg a szurkolók az elmúlt években a futamokat kritizálták, addig a versenyzők számára az okozott kihívást, hogy testtömegüket úgy alakítsák, hogy az autóval együtt a lehető legközelebb legyenek a minimumtömeghez. Ennek és az eszeveszett, sok esetben már az egészséget is kockáztató fogyókúrázásnak véget vetve az a döntés született, hogy 2019-től elkülönítik az autó és a versenyző minimumtömegét. Egyelőre azt nem tudni, hogy mit miként fognak mérni, illetve a pontos számadatok sem ismertek. Például az is kérdéses, hogy a versenyzőnek üléssel együtt vagy anélkül kell 80 kilogrammnak lennie - de a jövőben biztosan választ kapunk erre is.
A harmadik fontos változás pedig az lehet a soron következő szezon kapcsán, hogy minden pilótának kötelező jelleggel biometrikus kesztyűket kell használniuk, amelyeknek az a lényege, hogy viselőjüknek életfunkcióit továbbítják az F1 orvosi stábja felé, ami például egy baleset és az azt követő mentés alkalmával rendkívül fontos, akár életmentő is lehet.
Emellett az FIA még szeretné valamit elérni annak érdekében, hogy megkönnyítsék az előzést, amely a tavaly bevezetett aerodinamikai szabályváltozások óta az eddigieknél is nehezebb lett. Amennyiben a testület újabb aerodinamikai változás(ok)at szeretne eszközölni, az(oka)t április végéig véglegesítenie kell, és persze a Motorsport Világtanácsnak is - ahogyan minden más koncepciót - jóvá kell hagynia.
Ami pedig a 2021-től érkező motorokat illeti, úgy néz ki, maradnak az 1.6 literes, V6-os turbómotorok, de úgy, hogy közben menesztik például az MGU-H-t, azaz a hőenergiát visszanyerő rendszert annak érdekében, hogy az erőforrások ne legyenek annyira bonyolultak és ebből adódóan drágák. A végső elképzelés kapcsán ugyan egyelőre más követ fúj a Liberty Media és az FIA, de azt remélik, hogy május végére már sikerül véglegesíteni a módosított koncepciót. De mindenekelőtt még lesz egy találkozó a jelenlegi és a potenciális motorbeszállítókkal is.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.