TCR - EXKLUZÍV INTERJÚ GIACOMO ALTOÉVAL

21191988_696090020590460_7728531757283281190_n.jpg

Interjút készítettünk a TCR idei mezőnyének legfiatalabb versenyzőjével, Giacomo Altoéval, aki többek között a M1RA-nál is megfordult.

Éppen csak elmúlt 17 esztendős, a gokartos és az olasz Forma-4-ben eltöltött éveket követően idén már a túraautózás nemzetközi szintjén bizonyította tehetségét Giacomo Altoé. Az ifjú olasz versenyző a WestCoast Racing színeiben kezdte meg a szezont, Gianni Morbidelli csapattársaként, azonban a thaiföldi hétvégére átpattant a magyar M1RA istálló Hondájába, hogy egy másik honfitársát, Roberto Colciagót segítse, ám sajnálatos módon azzal a víkenddel véget ért számára az idei szezon.

Tehát összesen 16 versenyen állt rajthoz a TCR Nemzetközi Szériában, legjobb eredményeként pedig egy második helyet tud felmutatni a thaiföldi második versenyről. Nekünk adott interjújában a pályafutásának alakulásáról, a mostani idényről, illetve az általa kipróbált autókról mesélt, de szóba kerültek a dobogós helyezéssel kapcsolatos érzései, valamint a jövőbeni tervei is.

21231042_696090057257123_1336766157240010117_n.jpg

Üdvözlünk, Giacomo! Először is köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket. Te voltál a legfiatalabb induló a TCR idei mezőnyében, jól tudom?

"Igen, én voltam a legfiatalabb pilóta a TCR-ben ebben az évben."

Hogyan kezdődött a karriered? Miképpen jutottál el a TCR-ig?

"2015-ben kezdtem el a karrieremet, a gokartozás világában, azon belül is a WSK, valamint az olasz bajnokságban versenyeztem. Utána pedig úgy döntöttem, hogy a TCR Nemzetközi Szériában versenyzem tovább, ugyanis át akartam váltani a túraautózásra a Forma-4-ről, ahol a 2016-os szezonban mentem. Azt gondoltam ekkor, hogy a TCR Nemzetközi Széria a legversenyképesebb bajnokság abból a szempontból, hogy autóversenyzőként tanuljon és fejlődjön az ember."

Számos remek pillanatod volt 2017-ben, Thaiföldön, a második futamon egy második hellyel még az első dobogódat is megszerezted. Hogyan értékelnéd az idei évet?

"Izgalmas szezon volt a számomra! Versenyről-versenyre fejlődtem, és minden pályán töltött pillanatban a lehető legtöbbet akartam tanulni. A thaiföldi dobogó pedig eddigi karrierem fénypontja!"

19884215_672110486321747_8688444668114054670_n.jpgMi volt a legrosszabb, illetve a legjobb pillanatod 2017-ből?

"A legjobb pillanatom egyértelműen a thaiföldi második hely volt! Hihetetlen volt, hogy megszerezte az első pódiumos helyezésemet egy olyan magas szintű nemzetközi bajnokságban, mint amilyen a TCR. Ráadásul ugyebár ez volt az első alkalom, amikor Hondával és azon a pályán versenyeztem - rendkívül boldog voltam!

A legrosszabb momentum pedig az oscherslebeni balesetet mondanám... A második futam rajtjánál belekeveredtem egy nagyon komoly balesetbe: kétszer is megütötték, és a falban kötöttem ki - az autóm pedig nagyon megrongálódott, így nem voltam valami boldog."

Jó néhány TCR-specifikációjú autót vezethettél ebben az esztendőben, a nemzetközi mezőnyben és a nemzeti bajnokságokban egyaránt - gondolok itt többek között a Volkswagen Golfra, a Honda Civic-re vagy az Audi RS 3 LMS-re. Véleményed szerint melyik volt a legjobb konstrukció, és miért?

"Sok különböző autót is kipróbáltam idén, mivel nagyon fontos volt számomra ez az év abból a szempontból, hogy minél többet tesztelhessek és vezethessek. Mindegyik autót élvezet volt vezetni, különböző okok miatt."

Míg a WestCoast Racingnél versenyeztél volt egy tapasztalt csapattársad Gianni Morbidelli személyében. Jól kijöttetek egymással? Gianni sok tanáccsal segített téged?

"Már 2012 óta ismerem Giannit, és nagyon örültem, amikor egy olyan tapasztalt és jó csapattársat kaptam, mint amilyen ő, és igen, sok tanáccsal segített. Jó volt, és továbbra is jó a barátságunk."

A burirami fordulót megelőzően a magyar M1RA csapathoz csatlakoztál, hogy helyettesítsd sérült honfitársadat, Roberto Colciagót. Hogyan jött létre a megállapodás?

"Nem akartam a WestCoast Racing színeiben folytatni a szezont, így az utolsó pillanatban megragadtam a lehetőséget arra, hogy helyettesítsem Robertót. Ezért a versenyzési lehetőségért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a JAS-nak és a M1RA-nak!"

Milyen érzés volt felállni a dobogóra? Le tudnád írni az akkori érzéseidet?

"Elképesztő volt! Nagyon örültem magam, és a csapat miatt is, ugyanis ezzel sok pontot szereztem a bajnokságban a csapatnak. Nem tudtam semmi másra gondolni, csak erre a dobogóra!" (nevet)

19260355_660745690791560_5139762747579445257_n.jpg

Néhány héttel ezelőtt bejelentetted, hogy az idei szezonból hátralévő két fordulón, Zhejiangban és Dubai-ban már nem fogsz indulni. De van már valamilyen terved 2018-ra?

"Jelenleg még nincs konkrét tervem 2018-ra, de miután még csak novembert írunk, bőven van időm gondolkodni. Ezekben a napokban több csapattal is tárgyalok a következő szezon kapcsán, mivel minél hamarabb biztosra szeretnék menni annak kapcsán, hogy jövőre is itt fogok versenyezni. Meglátjuk majd, bármi megtörténhet."

Végül pedig kérlek tippeld meg: szerinted ki lesz a TCR 2017-es bajnoka? Jean-Karl Vernay vagy Tassi Attila?

"Hmm, nagyon nehéz kérdés. Nem tudom... Ugyanis mindketten nagyszerű versenyzők, és nagyon szuperül mennek idén. Különösen Attila nyűgözött le azzal a kiegyensúlyozottsággal, amellyel szállítja az eredményeket."

Köszönjük szépen, hogy a rendelkezésünkre álltál! Sok sikert kívánunk neked 2018-ra! 

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9713191270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása