George Russell szerint a sokak által gyűlölt fejvédőeszköznek van pozitív oldala is...
A GP3-as listavezető, George Russell kedden és szerdán, a Hungaroringen lebonyolított, szezonközi Forma-1-es teszt során kipróbálhatta a Mercedes versenygépét, illetve a 2018-ban debütáló glóriát is. A fejvédőről ideáig javarészt csak negatív megnyilvánulásokat olvashattunk, azonban a fiatal brit viszonylag pozitívan nyilatkozott róla - a trükkös beszállást leszámítva nem volt feltétlenül gondja vele, sőt, még egy nagyon komoly előnyét is felfedezte!
"Meglepetést okozott nekem a Halo olyan téren, hogy jobban láttam vele, mint ahogyan azt elképzeltem. A nap vége felé volt egy nagyon pozitív tapasztalatom: amikor ment le a nap, a Halo eltakarta azt a szemeim elől. Így többet láttam a pályán, mint amennyit szoktam így 17 óra 30 perc magasságában, amikor is a nap meglehetősen alacsonyan van." - ecsetelte a motorsport.com hasábjain Russell a Halóval kapcsolatos pozitív élményeit.
"Hogy őszinte legyek, versenyzői perspektívából nézve egy kvalifikációs kör során tökéletes a láthatóság ezzel az eszközzel is. Egyedül a rajtlámpák figyelésekor zavarhat be, de nagyon meglepődtem azon, hogy mennyi mindent lehet látni a Halóval." - folytatta gondolatait a brit.
Russell számára a Halo csak a ki-beszállás alkalmával okozott gondot, de elmondása szerint idővel meg lehet találni a helyes technikát ennek kiküszöbölésére: "Eléggé trükkös volt kiszállni az autóból és beszállni az autóba, a tapasztalathiányból kifolyólag. Ugyanis idővel meg lehet találni a helyes technikát arra, hogy hova rakd a kezeidet, és a többi. Eleinte küszködtem is vele, de a végére, néhány próbamenetet követően könnyedén tudtam venni ezt az akadályt. Meg tudod tartani magadat a Halóval, utána pedig már csak fel kell tolnod magadat. Egyedül a lábakat nehéz behelyezni az autóba, ugyanis eléggé magasan van a Halo. De úgy gondolom, az emberek többsége egyetlen lépéssel át tudja hidalni ezt a problémát."
A 19 éves brit egyébként egy progresszív és pozitív tesztet zárt: elégedett is volt a teljesítményével a versenyző, annak ellenére, hogy ez a gyakorlás számára nem éppen arról szólt, hogy a jobbnál jobb köröket pörkölje oda a többieknek.
"A legtöbb versenyző az eredménylista tetején akar zárni, de most nálunk ez a teszt nem igazán erről szólt. Megvoltak a céljaink különböző dolgok kapcsán, és úgy zártuk ezt a gyakorlást, hogy nagyon sok mindent tanultunk. Néhány csapat arra fókuszált, hogy kevés üzemanyaggal időmérős tempót diktáljon és azzal elől zárjon. Azonban ezek a célkitűzések eltértek a mieinktől. A mi szemszögünkből nézve mindent bevetettünk annak érdekében, hogy legyen egy produktív gyakorlásunk." - értékelte a Mercedes volánja mögött eltöltötte két napot Russell.
Fotó: Zimbio, Landek Norbert
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.