A motorsport.com értesülései szerint a Sauber F1 Team csapata még sohasem volt ennyire közel ahhoz, hogy 2018-tól a Honda erőforrásait használhassa majd.
Immár 2010 óta a Ferrari motorjai hajtják a Sauber autóit, de a svájci középistálló egy ideje már fontolgatja a váltást - a legutóbbi hír szerint a Honda és a Mercedes jött számításba, mint potenciális motorbeszállító.
Viszont az utóbbi időkben a Sauber egyre inkább a Hondával tárgyalt, március óta pedig már nagyobb léptekben, amelynek eredménye egy hosszútávú egyezség lehet. Idén a Ferrari 2016-os aggregátját használja a konstruktőri bajnokság 9. helyét jelenleg elfoglaló alakulat, amely igencsak komoly kihívásokat görget az eredményessége elé. Jövőre azonban már a Honda legújabb specifikációjú motorjával gördülhet pályára a Sauber.
Mostanában a 25 éve a Forma-1-ben lévő csapat nehéz időket élt meg: tulajdonképpen tavaly a csődtől egy tulajdonosváltás mentette meg azt - Peter Sauber cége helyett a Lingbow Finance befektetőcsoport kezében van az irányítás, így az anyagi háttér biztosított.
Amikor anno, 2015-ben a Honda visszatért a száguldó cirkuszba, egy olyan megállapodást kötött a McLarennel, miszerint egy második partnercsapathoz mindkét fél beleegyezése elengedhetetlen. Igaz, a szabályok azóta már megváltoztak olyan szempontból, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelezheti a motorgyártók több csapat ellátására is, amennyiben szükséges.
Arról azonban nem szabad megfeledkeznünk, hogy a Honda jelenleg zajló korszaka messze van egy tündérmesétől: a japán gyártó helyzete megbízhatóság és tempó szempontjából is eléggé siralmas. A helyzet noha a tavalyi év folyamán valamelyest javult, az idei év eddig ismét visszaesést mutat.
Tavaly nyáron pedig a Honda nyitott egy központot Milton Keynes-ben is, ezáltal jöhetett szóba az, hogy a japánok szívesen kiszolgálnának egy másik istállót is a McLaren mellett.
A hír az elkövetkezendő néhány napban válhat hivatalossá, ugyanis a Sauber-nak május 6-ig kell jeleznie az FIA-nál, hogy milyen motorral lesz ott a 2018-as rajtrácson.
Mindenesetre a McLaren versenyigazgatója, Éric Boullier pozitívan áll hozzá a dologhoz, ugyanis az több tesztkilométert jelentene a japán motorgyártónak, ezáltal a fejlesztési folyamatok is gördülékenyebbek lennének.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.