Statisztikaorgia az előszezoni gyakorlásokról: köridők, körszámok - pilótákra, csapatokra és motorokra lebontva.
KöridőkA nyolc tesztnap folyamán a leggyorsabb köridő Kimi Räikkönen és a Ferrari részéről érkezett: 2007 világbajnoka a szuperlágy abroncsokon 1:18.634-et futott, ami kereken 3.366 másodperccel bizonyult gyorsabbnak mint a mercedeses Lewis Hamilton tavalyi, 1:22.000-ás pole pozíciót érő ideje. Mögötte Vettel lett a második a listán, majd Valtteri Bottas és Lewis Hamilton zártak a 3-4. pozícióban.

A Ferrarin és a Mercedesen kívül még a Red Bull, a Williams, a Toro Rosso, a Reanult és a Force India autója tudott a legjobb tízben zárni. Érdekesség, hogy hátrébb mindössze csak két olyan csapat volt, amelynek a lemaradása két másodperc fölé rúgott: ez pedig a McLaren és a tavalyi Ferrari-motorokat használó Sauber kettőse volt.
Érdemes azt is megfigyelni, hogy a Ferrarin és a Mercedesen belül is az a versenyző futotta a jobb időt, aki a keményebb, szuperlágy gumikat használta, és nem az, aki az ultralágy Pirelliken futott - ebből arra következtethetünk, hogy a csapatok még korántsem hozták ki a maximumot a Pirelli keverékeiből.
# | Versenyző | Csapat (Autó) | Motor | Köridő | Hátrány (mp.) | Gumi | Nap |
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari (SF70-H) | Ferrari, 2017 | 1:18.634 | szuperlágy | 8. | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari (SF70-H) | Ferrari, 2017 | 1:19.024 | + 0.390 | ultralágy | 7. |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes (W08 EQ Power +) | Mercedes, 2017 | 1:19.310 | + 0.676 | szuperlágy | 6. |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes (W08 EQ Power +) | Mercedes, 2017 | 1:19.352 | + 0.718 | ultralágy | 7. |
5. | Felipe Massa | Williams (FW40) | Mercedes, 2017 | 1:19.420 | + 0.786 | ultralágy | 6. |
6. | Max Verstappen | Red Bull (RB13) | Renault, 2017 | 1:19.438 | + 0.804 | szuperlágy | 8. |
7. | Carlos Sainz | Toro Rosso (STR12) | Renault, 2017 | 1:19.837 | + 1.203 | ultralágy | 8. |
8. | Nico Hülkenberg | Renault (R.S.17) | Renault, 2017 | 1:19.885 | + 1.251 | ultralágy | 8. |
9. | Daniel Ricciardo | Red Bull (RB13) | Renault, 2017 | 1:19.900 | + 1.266 | ultralágy | 5. |
10. | Sergio Pérez | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 1:20.116 | + 1.482 | ultralágy | 8. |
11. | Esteban Ocon | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 1:20.161 | + 1.527 | ultralágy | 7. |
12. | Jolyon Palmer | Renault (R.S.17) | Renault, 2017 | 1:20.205 | + 1.571 | ultralágy | 8. |
13. | Lance Stroll | Williams (FW40) | Mercedes, 2017 | 1:20.335 | + 1.701 | lágy | 8. |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso (STR12) | Renault, 2017 | 1:20.416 | + 1.782 | szuperlágy | 7. |
15. | Kevin Magnussen | Haas (VF-17) | Ferrari, 2017 | 1:20.504 | + 1.870 | ultralágy | 7. |
16. | Romain Grosjean | Haas (VF-17) | Ferrari, 2017 | 1:21.110 | + 2.476 | ultralágy | 8. |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren (MCL32) | Honda, 2017 | 1:21.348 | + 2.714 | ultralágy | 7. |
18. | Fernando Alonso | McLaren (MCL32) | Honda, 2017 | 1:21.389 | + 2.755 | ultralágy | 8. |
19. | Marcus Ericsson | Sauber (C36) | Ferrari, 2016 | 1:21.670 | + 3.036 | szuperlágy | 8. |
20. | Pascal Wehrlein | Sauber (C36) | Ferrari, 2016 | 1:22.347 | + 3.713 | ultralágy | 7. |
21. | Antonio Giovinazzi | Sauber (C36) | Ferrari, 2016 | 1:22.401 | + 3.767 | ultralágy | 4. |
22. | Alfonso Celis Jr. | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 1:23.568 | + 4.934 | ultralágy | 3. |
Megtett távok
Valtteri Bottas, a Mercedes frissen igazolt versenyzője bizonyult a leggyorsabbnak: a finn pilóta összesen 628 kört tett meg a Circuit de Barcelonya-Catalunya pályán, amely közel 3000 kilométert jelent. Mögötte Vettel és Hamilton zártak, több 100 kilométeres hátrányban. Érdekesség, hogy a williamsesek, Felipe Massa és Lance Stroll annak ellenére az 5-6. helyen tudtak zárni, hogy a csapatot másfél napnyi veszteség érte az újonc kanadai incidensei miatt. Ugyanakkor az előszezon leggyorsabb körét megfutó ferraris Kimi Räikkönen csak a 8. helyre fért fel ezen a tabellán. A legkevesebb kört pedig a McLaren-pilóták tették meg, a 2017-es Honda-motor hírhedt megbízhatatlansága miatt.
# | Versenyző | Csapat (Autó) | Motor | Megtett körök száma | Megtett kilométerek száma |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes (W08 EQ Power +) | Mercedes, 2017 | 628 | 2923.34 |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari (SF70-H) | Ferrari, 2017 | 591 | 2751.105 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes (W08 EQ Power +) | Mercedes, 2017 | 468 | 2178.54 |
4. | Marcus Ericsson | Sauber (C36) | Ferrari, 2017 | 445 | 2071.475 |
5. | Felipe Massa | Williams (FW40) | Mercedes, 2017 | 414 | 1927.17 |
6. | Lance Stroll | Williams (FW40) | Mercedes, 2017 | 386 | 1796.83 |
7. | Kevin Magnussen | Haas (VF-17) | Ferrari, 2017 | 369 | 1717.695 |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari (SF70-H) | Ferrari, 2017 | 365 | 1699.075 |
= | Esteban Ocon | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 365 | 1699.075 |
10. | Sergio Pérez | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 349 | 1624.595 |
11. | Max Verstappen | Red Bull (RB13) | Renault, 2017 | 347 | 1615.285 |
12. | Romain Grosjean | Haas (VF-17) | Ferrari, 2017 | 346 | 1610.63 |
13. | Daniel Ricciardo | Red Bull (RB13) | Renault, 2017 | 337 | 1568.735 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault (R.S.17) | Renault, 2017 | 314 | 1461.67 |
15. | Carlos Sainz | Toro Rosso (STR12) | Renault, 2017 | 307 | 1429.085 |
16. | Jolyon Palmer | Renault (R.S.17) | Renault, 2017 | 283 | 1317.365 |
17. | Daniil Kvyat | Toro Rosso (STR12) | Renault, 2017 | 277 | 1289.435 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren (MCL32) | Honda, 2017 | 235 | 1093.925 |
19. | Pascal Wehrlein | Sauber (C36) | Ferrari, 2016 | 192 | 893.76 |
20. | Fernando Alonso | McLaren (MCL32) | Honda, 2016 | 190 | 884.45 |
21. | Antonio Giovinazzi | Sauber (C36) | Ferrari, 2016 | 151 | 702.905 |
22. | Alfonso Celis Jr. | Force India (VJM10) | Mercedes, 2017 | 71 | 330.505 |
Ami a csapatokat illeti, szinte magától értetődő, hogy a 64 tesztóra folyamán a Mercedes volt a legaktívabb, ugyanis Bottas és Hamilton négy híján 1100 alkalommal mentek körbe a barcelonai aszfaltcsíkon. A háromszoros konstruktőri bajnok alakulatot a Ferrari, a Williams és a Sauber követte a listán. A Red Bull meglepően hátul, csak a 7. helyen van, a sort pedig nem más, mint a McLaren zárja...
# | Csapat | Motor | Megtett körök száma | Megtett kilométerek száma |
1. | Mercedes | Mercedes, 2017 | 1096 | 5101.78 |
2. | Ferrari | Ferrari, 2017 | 956 | 4450.18 |
3. | Williams | Mercedes, 2017 | 800 | 3724 |
4. | Sauber | Ferrari, 2016 | 788 | 3668.14 |
5. | Force India | Mercedes, 2017 | 785 | 3654.18 |
6. | Haas | Ferrari, 2017 | 715 | 3328.33 |
7. | Red Bull | Renault, 2017 | 684 | 3184.02 |
8. | Renault | Renault, 2017 | 597 | 2779.04 |
9. | Toro Rosso | Renault, 2017 | 584 | 2718.52 |
10. | McLaren | Honda, 2017 | 425 | 1978.38 |
A motorgyártók összehasonlításában is a Mercedes zárt az élen, ugyanis a Mercedes, a Force India és a Williams összesen 12479.96 kilométert (2681 kört) tett meg a 16 tesztetap alatt! Ez a szám a Ferrari esetében 11446.65 kilométer (2459), ha a Ferrari és a Haas mellett az olaszok tavalyi V6-osát használó Saubert is ide soroljuk. A Renault - Red Bull - Toro Rosso trió 8681.58 kilométert (1865 kört) pakolt bele a Renault R.E.17-es erőforrásba. A sort pedig a Honda zárja, miután a McLaren a nyolc nap alatt mindössze 1978.38 kilométert (425 kört) tudott teljesíteni.
A Forma-1 hivatalos oldalán olvasható cikkből kiderül, hogy a 8 nap folyamán teljesített legjobb szektoridőket összerakva az abszolút tökéletes köridő esetében 1:18.582-nél állt volna meg az óra. Mindhárom szektor legjobb idejei a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen nevéhez fűződik: 22.779-es első, 29.402-es második, 26.401-es harmadik szektorral.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.