Eljött a várva várt pillanat: a Haas F1 Team vasárnap délután 15:00-kor lerántotta a leplet fennállása legeslegelső Forma-1-es gépéről.
Hat év után először érkezik új csapat a Forma-1-be, a Haas F1 Team személyében, így nem véletlen az, hogy már nagyon sokan várták azt a momentumot, amikor az amerikai alakulat a világ szeme elé tárja 2016-os autóját, a Haas VF16. A gárda versenyzői ebben az évben Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez lesznek.
A közvélemény igencsak kétesélyesnek érzi a Haas projektjének sikerességét. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a Ferrari óriási technikai támogatása kapásból a közép-, de akár az élmezőnybe repítheti Gene Haas csapatát, de vannak emberek, akik szerint Grosjean és Gutiérrez az idei évben a mezőny hátsó részében fognak tanyázni.
Szombaton délelőtt a Ferrari-hajtású Haas már teljesítette első köreit a barcelonai pályán egy filmes nap keretein belül, ám még a megbízhatósággal voltak gondok.
Ahogy azt sejteni lehetett a kamionok és a csapatruházat kinézetéből, az VF16-on is a szürke dominál, némi pirossal és feketével fűszerezve.
A Haas történetéről pedig annyit kell tudni, hogy 1986 óta az első amerikai csapat lesz a Forma-1-ben. Az már csak a sors iróniája, hogy az utolsó amerikai egyletet is Haas-nak hívták, melynek tulajdonosának, Carl Haas-nak semmi köze nincs Gene Haas-hoz, akinek a NASCAR mellett immár a Forma-1-ben is saját csapatot üzemeltet. Egyébként a Haas nem akart vakon belevágni Forma-1-es projektjébe, ez abból is látszik, hogy majd' két évet hagytak maguknak a felkészülésre onnantól számítva, hogy 2014 áprilisában a Nemzetközi Automobil Szövetség elfogadta az amerikaiak nevezését.
Képek a Haas 2016-os gépéről:
Bemutatófilm a Haas VF16-ról:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.