DTM - TOM BLOMQVIST PÁLYAFUTÁSA ELSŐ GYŐZELMÉT SZEREZTE MEG OSCHERSLEBENBEN

cosvaumwsaaaqqm.jpg

A Német Túraautó bajnokságban szokatlan az olyan eseménytelen verseny, mint amit ma láthattunk Oscherslebenben. Tom Blomqvist azonban nagyszerű teljesítményt nyújtott, és simán nyerte a futamot. Mögötte Augusto Farfus ért célba a második helyen, a dobogó legalsó fokára pedig a tavalyi bajnok Marco Wittmann állhatott fel. A futamot az utolsó előtti körben piros zászlóval leintették Lucas Auer balesete után, és már nem indították újra azt.

A rajt az élmezőnynek viszonylag sima volt. Blomqvist jobban jött el, mint Farfus, és mint később kiderült, a győzelem sorsa már az első kanyarban eldőlt. Pascal Wehrlein két helyet esett vissza a 3. helyről az első métereken, és számára is ez jelentette a végső eredményt: a német az 5. helyen ért célba. A szűk oscherslebeni 1-es kanyar azonban arról híres, hogy mindig történik egy-két kisebb kicsúszás, koccanás, és ez most sem volt másképp, a középmezőny ugyanis nem tudta elkerülni a kontaktokat. Christian Vietoris a nyolcadik helyről indult, ám miután összeszűkült előtte a hely, belecsúszott Molina autójába, így előbbi visszacsúszott utolsónak, utóbbi pedig kénytelen volt feladni a versenyt. Erre a sorsra jutott Nico Müller is, aki az előtte lévő balesetet próbálta kikerülni, de olyan szélesen kellett fordulnia, hogy már a kavicságyba kellett hajtania, ahonnan nem is tudott utána kijönni. 

A rajt utáni csihi-puhi miatt biztonsági autós fázis következett. Öt perc után azonban újra belengették a zöld zászlót, és mehetett tovább a verseny. Blomqvist itt kezdett el elhúzni üldözőitől, de a 3. helyen haladó Da Costa se tudta tartani a 2. helyezett Farfus tempóját, így egyre jobban kezdett szétszakadni a mezőny. 

Aztán jöttek a kiállások, melyek döntő fontosságúak voltak a későbbi sorrend meghatározása szempontjából, tudván, hogy az oscherslebeni aszfaltcsíkon nehézkes az előzés, még az állítható hátsó szárnnyal is. A kerékcserék nagy vesztese Martin Tomczyk volt, akit a csapat pont Paul di Resta útjába engedett ki, amiért a németet egy áthajtásos büntetéssel "jutalmazták". Ez ezen a helyszínen különösen fájó, hiszen nagyon hosszú a boxutca, és sok idő megy el egy plusz kiállással. A sorrend ezen kívül alapvetően a cserék után sem változott, tehát maradt a Blomqvist, Farfus, Da Costa, Wittmann, Wehrlein ötös az élen. 

A BMW nagyjából a verseny felénél meghúzott egy csapatutasítást, és előreküldte Marco Wittmannt, aki gyorsabbnak bizonyult portugál márkatársánál. Ezután a TOP 5 már nem változott, pedig Pascal Wehrlein nagyon rajta volt az ügyön! Miután Da Costa elengedte Wittmannt, a Mercedes fiatal németje fel tudott rá zárkózni, de egyszer sem tudta komolyabban megtámadni, holott a fél futamon át üldözte őt, és egyértelműen ő volt a gyorsabb kettejük közül, még a nehezebb autó ellenére is. 

Wehrlein azonban az 5. hellyel sem lesz boldogtalan, ugyanis legközelebbi riválisai alig, vagy egyáltalán nem szereztek pontot ma. Mattias Ekström a tegnapi futam után megint nullázott, Edoardo Mortara egy kisebb sóderlátogatás után feladta a futamot, de Jamie Green is csak 4 pontot tudott bezsebelni. Bár egyelőre azért teljesen nem nyugodhat meg Wehrlein, ugyanis vizsgálják őt, mert nem égett autóján az a lámpa, ami azt jelzi, az adott versenyző teljesítette a kötelező boxkiállását. Ezért azonban inkább pénzbírságú büntetést szoktak kiszabni, nem pedig a versenyzőre rónak rá utólagos időbüntetést, tehát az 5. helyét valószínűleg megtarthatja a német. 

coygideuyaaomfw.jpg

A futam érdekesen ért véget, miután Lucas Auer az utolsó előtti körben odacsapta Mercedesét a bokszutca bejárat melletti gumifalnál. Az osztrák versenyző nagy ütést kapott, de jól van, a versenyt pedig már nem indították újra, tehát kockás zászló nélkül ért véget a megmérettetés, de ennek aligha volt befolyása a végeredményre. 

Végeredmény:

coyhn75uyaaqplc.png

Tom Blomqvist tehát fölényesen nyerte első futamát a DTM-ben, Pascal Wehrlein pedig növelte előnyét a ponttáblázat élén, ami már 14 pont Ekström előtt. A bajnokság legközelebb már az utolsó előtti fordulójára látogat, amit nem máshol, mint a legendás Nürburgringen rendeznek majd. 

Fotók: BMW Motorsport, Twitter

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr997784946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása