DTM - WEHRLEIN GYÖNYÖRŰ ELŐZÉSSEL NYERTE AZ ELSŐ MOSZKVAI FUTAMOT

dtm-moscow-mercedes-benz-start.jpg

Pascal Wehrlein kisebb meglepetésre végig jobb tempóra volt képes, mint a könnyebb autóval versenyző Wittmann, és egy szép előzés után meg is szerezte szezonbeli második futamgyőzelmét, melynek köszönhetően átvette a vezetést az összetettben. Ekström nagyot hibázott, a 40 perces verseny felét pedig biztonsági autó mögött töltötték a pilóták. 

Már a rajt után be kellett hívni a safety car-t, miután Molina megpördült az 1-es kanyarban, és az őt nem látó Christian Vietoris nagy tempóval belerohant. Szerencsére mindkét versenyző épségben szállt ki autójából, de Vietoris még egy ideig fájlalta a térdét. Ahogy azt már más sorozatokban is láthattuk (például: WTCC, WSR 3.5), az orosz pályamunkások nem siették el az összetört autók kimentését, így nem kevesebb, mint 10 percet volt benn a biztonsági autó. Egyébként pozíciócserék az élmezőnyben nem történtek az első körökben, csak Tom Blomqvist esett vissza pár helyet az 5. helyről, így gyakorlatilag ugyanabban a sorrendben folytatódhatott a verseny, mint ahogy a rajtrácsra felsorakoztak.

A zöld zászló belengetése után sem történtek komolyabb előre, avagy hátracsúszások, de már ekkor látszott, hogy Wehrlein gyorsabb lehetne, mint az élen autózó Wittmann, az azonban tisztán látszott, hogy még a nagyon hosszú hátsó egyenesben sem lehet DRS nélkül előzni. Hogy a Mercedes ilyen jó tempóra lesz képes, szinte senki nem számított, nem csak azért, mert az ő autóik ezen a hétvégén sokkal nehezebbek a súlyelosztások miatt, mint a BMW, hanem azért is, mert a német márka eddig csak szenvedett Moszkvában. Amikor Wehrlein végre nyithatta a DRS-t, újabb biztonsági autós fázis következett, ám a 20 esztendős német valószínűleg nem szomorkodott sokáig, ugyanis jelenlegi legfőbb bajnoki riválisa, Mattias Ekström idézte azt elő. A svéd veterán egy tőle ritkán látott nagy hibát vétett, és bevetődött Timo Glock mellé, a német azonban már képtelen volt reagálni, így mindketten a gumifalban végezték. Ez nyilván Ekström-nek nagyobb csapás, hiszen ezzel elvesztette vezető pozícióját a tabellán, ráadásul Wehrlein közel 10 pontos előnybe került vele szemben a futam után. 

Az újabb hosszú SC fázis után már csak 15 perc volt hátra a majd' háromnegyed órás futamból. Ekkor kezdődtek meg az igazi csatározások! Gary Paffett hátulról, a 20. rajtpozícióból egészen a 7. helyig felküzdötte magát, de Rockenfeller se tétlenkedett, ő is bőszen ugrálta át ellenfeleit. Végül egymás ellen is összemérték képességeiket, és a Mercedes britje jött ki belőle győztesként. 

Az élen eközben nagyban ment a versengés az első helyért. Az első öt helyezett rendkívül szorosan követte egymást, és egyértelmű volt, hogy a mögötte jövő négyet nagyon feltartotta Wittmann. Wehrlein aztán, amint újra lehetett állítani a hátsó szárnyat, próbálta honfitársát legyűrni, de a BMW-s mindig a külső ívre szorította őt a legjobb előzési ponton, az utolsó kanyar előtti hosszú egyenesben. Harmadik próbálkozásánál azonban a Mercedes pilótája okosan taktikázott, és egy szemfüles manőverrel elment Wittmann mellett. Ezután ő el is húzott a többiektől, és már nem volt veszélyben a futamgyőzelme. 

Az utolsó körökben már Jamie Green támadhatta Wittmann-t, ám a tempója nem volt meg ahhoz, hogy az egyenesben bevetődjön mellé. Green az egész futamot a 3. helyen töltötte, de az Audi az utolsó körben elbukta a dobogót. Spengler ugyanis, aki a 4. helyen haladt, annyival gyorsabb volt az egyenesben, hogy az utolsó kör utolsó kanyarjába érkezve kívülről könnyedén behúzott Green elé, aki így a futam legvégén bukta el a pódiumot. 

Wehrlein pályafutása harmadik, szezonbeli második győzelmét szerezte, aminek (és Ekström nullázást eredményező hibájának) köszönhetően átvette a vezetést az egyéni bajnokságban. Wittmann a dobogón elmondta, nem csalódott a 2. hely miatt sem, és sportszerűen beismerte, hogy Wehrlein egyszerűen jobb volt ma nála. A pódiumot az utolsó centimétereken elcsípő Spengler is széles mosollyal adott interjút a futam után, de elárulta, ma még nem lesz nagy buli a csapatnál, mert készülnek a holnapi megmérettetésre, ahol még jobban szeretnének teljesíteni. 

dtm-moscow-mercedes-benz-t3_1.jpg

Így örült a fiatal német futamgyőzelmének

A Német Túraautó Bajnokság moszkvai hétvégéje holnap folytatódik a második időmérővel, majd a 2. futammal. 

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr277744178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása