F1 - HETEN, MINT A GONOSZOK...

2017_brazil_gp_preview_086.JPG

Csütörtökön bejelentette a Pirelli, hogy két új gumikeverék is debütál a 2018-as szezonban, mégpedig a slickek palettájának két végén.

Szűk két héttel ezelőtt, a Brazil Nagydíj leintését követően a Forma-1 hivatalos abroncsszállítója, a Pirelli elárulta, hogy jövőre debütál egy hatodik száraz pályára alkalmas gumikeverék, amely rózsaszín oldalfalú lesz, és a felhozatal leglágyabbikja. Azonban a nevét nem tették közzé azonnal, ugyanis az olasz-kínai gumicég azt szerette volna, ha ebben a kérdésben az internetezők döntenének, a mega-, az extrém- és a hiperlágy nevek közül választva.

A gyártó csütörtöki közleményéből kiderült, hogy a hiperlágy név aratott viszonylag fölényes győzelmet a maga 62 százalékával.

"Ez a valaha volt leglágyabb gumikeverék, amit a Forma-1-ben gyártottunk ideáig. Azt a döntést hoztuk meg ugyanis, hogy nem csak eltoljuk egy fokkal az egész választékot puhább irányba, hanem bemutatunk egy újabb fokkal lágyabb keveréket, amely a rózsaszín hiperlágy. Ezt a gumit nyilvánvalóan az alacsony igénybevételű pályákra fejlesztettük ki. Ugyanis rájöttünk arra, hogy néhány 2017-es gumikeverékünk talán túlságos konzervatívra sikeredett." - nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli versenyigazgatója, aki arra számít, hogy jövőre a legtöbb verseny kétszer fognak depózni a versenyzők, akik az újításoknak köszönhetően majd minden etap elejétől a végéig bátran nyomhatják majd a gázt, ezzel elkerülve a gumikkal való spórolást.

Azonban a Pirelli nem csak a leglágyabbik gumiról rántotta le a leplet, hanem a paletta legkeményebbikjéről is, amely a szuperkemény nevet fogja viselni, az oldalfala átveszi a narancssárga színt a kemény keveréktől, amelynek jelölése jégkék színűre módosul. A többi gumi színkódja nem változik. A csapatok pedig majd azon a kétnapos gyakorláson próbálhatják majd ki a 2018-as abroncsokat, amelyet jövő hét kedden és szerdán, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően fognak lebonyolítani a Yas Marina Circuit-en.

Szinte már olyan, mint a szivárvány... - íme, a Pirelli 2018-as slick gumikeverékeinek palettája:

Pirelli Motorsport on Twitter

Here's our 2018 #Fit4F1 tyre-spotting guide! https://t.co/GkK0BDxMtm

Ugyanakkor, szigorúan magánvélemény szinten felmerül bennem a kérdés, hogy mi szükség van hétféle szárazpályás gumira? Hiszen, az idei év folyamán többször is láthattuk, hogy már a közepes gumiabroncsok is ritkán jutottak szereprhez, a kemények -, amelyek a Pirelli-logika szerint jövőre már a szuperkemények lesznek -  pedig a Spanyol Nagydíj hétvégéig is csak ritkán, teszteken és szabadedzéseken bukkantak fel, de a májusi versenyhétvége óta konkrétan olyanok voltak, mint Columbo felesége, akiről tudtuk, hogy létezik, de sosem láttuk. Arról nem is beszélve, hogy momentán sokkal nagyobb probléma az, legalábbis szerintem, hogy a formulaautós királykategóriában nincs normális esőgumi! Igaz, ez a gond valamiért évek óta nem akar megoldódni...

Fotó: Makformula1

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1213358089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása