A M1RA 18 éves ifjú tehetséges duplázott a magyarországi versenyhétvégén győzelmek tekintetében!
Magyar idő szerint délután 13 órakor vette kezdetét a második TCR-futam a Hungaroringen. A fordított rajtfelállásnak köszönhetően a pole pozícióból a hondás Jens Reno Møller indulhatott. A dán nem baltázta el a rajtot, ahogyan a második rajtkockából induló Giacomo Altoé sem a WestCoast Volkswagennel, de Tassi Attila az egész mezőnyt felülmúlta a rajtjával, ugyanis még az első kanyart megelőzően a 3. helyre katapultált a 8. rajtkockából indulva.
Az első kanyarból azonban már nem tudott kijönni egyben a társaság, mivel előbb Stian Paulsen akadt össze Rob Huff-al, a Leopard Racing Team WRT brit pilótájával, de a 2012-es WTCC-bajnok egy kisebb keresztbeállás után folytatni tudta a versenyt. Eközben Morbidelli szélesen fordult az 1-es kanyarban, majd Jean-Karl Vernay mellé tért vissza a pályára, és összeakadt Davit Kajaia Alfa Romeójával.
Kajaia és Morbidelli Daniel Lloydot magukkal sodorva a szalagkorlátnak csapódtak - a baleset miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
A verseny a negyedik körben folytatódott, Møller elkezdett meglógni a mezőnytől, leszakítva a WestCoast Racing 16 éves versenyzőjét, az olasz Giacomo Altoét, akin Tassi Attila már a hatodik körben áthámozta magát. Mögöttük a negyedik helyért zajlott egy másik küzdelem: Pepe Oriola talált utat a Lukoil Craft-Bamboo SEAT-jával a M1RA-s Roberto Colciago mellett.
Izgalmas csaták alakultak ki a TOP-10-en kívül is: a 11. helyért szinte vérre menő küzdelmet vívott a Comtoyou-Audi svájcija, Stefano Comini, a Leopard Racing Team WRT britje, Rob Huff, valamint a DG Sport Compétition szlovák versenyzője, Mat'o Homola. A 10. körben a hajtűkanyarban Huff a belső íven megpróbált elslisszolni Comini mellett, ám ez a kísérlet kisebb bodycheck-be torkollott, amelyben a Volkswagen és az Audi sérült. Ráadásul egy kör múlva Homolával is koccant a brit.
Végül hármójuk sorrendjében érdemi változás nem történt, Comini mégis előrelépett a pontszerző zónában, miután csapattársa, Frédéric Vervisch kiállni kényszerült három körrel a leintés előtt, kormányzási problémák miatt.
Mindeközben Tassi Attila szép lassan utolérte, majd meg is előzte Møllert a vezető pozícióért. Egy körrel később a dán mellett elhúzott Pepe Oriola is. A hondás Møller így is pályafutása legjobb eredményére tett szert.
Tassi Attila pedig az első után a második versenyt is az élen zárt - ezzel a teljesítménnyel a magyar M1RA-versenyző átvette a vezetést az egyéni pontversenyben, 151 pontot számlálva. Mögötte a csapattárs Colciago áll az összetettben 145 egységgel, megelőzve a 138 pontos Vernay-t, valamint a 126 ponttal rendelkező Cominit.
A második helyen célba ért Oriola, a harmadikon meg Møller. Negyedikként a WestCoast olaszát, Altoét intette le a kockás zászló a másik két M1RA-s, Roberto Colciago és Michelisz Norbert mögött. Utóbbi ismét kiválóan játszotta a hátvéd szerepét, és ismételten Jean-Karl Vernay-al szemben, aki a 7. lett. Stian Paulsen végül a 8. helyre hozta be a SEAT-ját márkatársát, James Nash-t megelőzve. A TOP-10-et Comini tette teljessé.
Ami a többi magyar illeti, Jedlóczky L. Márk zárt a legelőrébb a 14. helyen a Team Unicorse Alfa Romeójával, miután a Zengő Motorsport KIA-s versenyzője, Ficza Ferenc kapott egy 30 másodperces büntetést, amiért a rajtprocedúra alkalmával nem a megfelelő módon foglalta el a rajtkockáját - emiatt pedig csak 19.-ként rangsorolták; Bernula István, György Anett és Tóth Csaba is előtte zárt. Nagy Dániel pedig műszaki hiba miatt nem tudott rajthoz állni.
Három hét múlva, Oscherslebenben folytatódik a bajnokság.
Fotó: Kováts Olivér
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal