
A tegnapi nappal bezárólag valamennyi Forma-1-es alakulat rábólintott az újféle időmérő-lebonyolításra, a minap pedig az FIA közzétette annak pontos előírásait. Az újítás már a jövő heti Ausztrál Nagydíjon debütálni.

A Sportszabályzat 33.1-es pontja:
Az időmérő edzés a verseny előtti napon kerül lebonyolításra, 14:00 és 15:00 között.
A.) A Q1-ben, 14:00 és 14:16 között valamennyi autó engedélyt kap arra, hogy elhagyja a bokszutcát. 7 perc elteltével a legutolsó helyen álló pilóta számára véget ér az edzés, idejét nem mérik tovább, ekkor az illetőnek vissza kell mennie a bokszba. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q1 kezdete után 8 perc 30 másodperccel, 10 perccel, 11 perc 30 másodperccel, 13 perccel és 14 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.
A 16 perc letelte után még mindenki meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és az utána kialakult rangsor fog dönteni a Q1 hetedik kiesőjéről, aki a teljes eredménylistán 16.-ként záró pilóta lesz.
A kiesések és a helyezések alakulása:
Idő | Helyezés | Megmaradt autók száma |
7:00 | 22. helyezett | 21 |
8:30 | 21. helyezett | 20 |
10:00 | 20. helyezett | 19 |
11:30 | 19. helyezett | 18 |
13:00 | 18. helyezett | 17 |
14:30 | 17. helyezett | 16 |
16:00 | 16. helyezett | 15 |
A kvalifikáció első szakaszában 7 pilóta esik ki, 15-en pedig továbbjutnak. A 15 továbbjutó autó időeredményét pedig automatikusan töröljük.
B.) A kvalifikáció második szakaszát 14:24 és 14:39 között rendezik meg, tehát a második szakasz 15 perces lesz. Az eliminációs folyamat azonban itt már 6 perccel a zöld lámpák kigyulladása után megkezdődik, az akkor utolsó helyen álló pilóta kiesik, idejét nem mérik tovább, az illetőnek pedig a depóba kell hajtania. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q2 kezdete után 7 perc 30 másodperccel, 9 perccel, 10 perc 30 másodperccel, 12 perccel és 13 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.
A 15 perc letelte után még mindenki meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és az utána kialakult rangsor fog dönteni a Q2 hetedik kiesőjéről, aki a teljes eredménylistán 9.-ként záró pilóta lesz.
A kiesések és a helyezések alakulása:
Idő | Helyezés | Megmaradt autók száma |
6:00 | 15. helyezett | 14 |
7:30 | 14. helyezett | 13 |
9:00 | 13. helyezett | 12 |
10:30 | 12. helyezett | 11 |
12:00 | 11. helyezett | 10 |
13:30 | 10. helyezett | 9 |
15:00 | 9. helyezett | 8 |
A kvalifikáció második szakaszában 7 pilóta esik ki, 8-an pedig továbbjutnak a Q3-ba. A 8 továbbjutó autó időeredményét pedig automatikusan töröljük.
C.) A kvalifikáció harmadik szakaszát 14:46 és 15:00 között rendezik meg, tehát a harmadik szakasz 14 perces lesz. Az eliminációs folyamat azonban itt már 5 perccel a zöld lámpák kigyulladása után megkezdődik, az akkor utolsó helyen álló pilóta kiesik, idejét nem mérik tovább, az illetőnek pedig a depóba kell hajtania. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q3 kezdete után 6 perc 30 másodperccel, 8 perccel, 9 perc 30 másodperccel, 11 perccel és 12 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.
A 14 perc letelte után a "meccsben" maradt két versenyző meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és aki kettejük közül jobb időeredményt ér el a Q3-ban, azé a pole. Ezzel pedig eldől az időmérő végeredménye.
A kiesések és a helyezések alakulása:
Idő | Helyezés | Megmaradt autók száma |
6:00 | 8. helyezett | 7 |
7:30 | 7. helyezett | 6 |
9:00 | 6. helyezett | 5 |
10:30 | 5. helyezett | 4 |
12:00 | 4. helyezett | 3 |
13:30 | 3. helyezett | 2 |
15:00 | 1-2. helyezett |

A gumihasználatra érvényes szabály nem módosult, tehát a Q3-as résztvevőknek másnap azon a gumiszetten kell rajtolni, melyen a Q2-ben legjobb időeredményüket érték el. Kivéve, ha esőgumikról beszélünk, s a verseny száraz időjárás körülmények közt veszi kezdetét.
Az időmérő lebonyolítása pedig a jelenlegi 22 autós felállás alapján lett levezetve. Amennyiben 24 fősé bővülne a mezőny, akkor a Q1-ben és a Q2-ben is 8-8 pilóta búcsúzna, 26 fős brigád esetén pedig 9-9 versenyző esne a Q1 és a Q2 folyamán, és így tovább kevesebb részvétele esetén. Tehát például 20 fő esetén az első két szakasz folyamán 7-7 pilóta pottyanna ki, míg 18 résztvevő esetén 6-6.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal