F1 - A CSAPATOK ELFOGADTÁK AZ ÚJ IDŐMÉRŐT

parcferme_kore_2010.jpg

A tegnapi nappal bezárólag valamennyi Forma-1-es alakulat rábólintott az újféle időmérő-lebonyolításra, a minap pedig az FIA közzétette annak pontos előírásait. Az újítás már a jövő heti Ausztrál Nagydíjon debütálni.

x-kore-2012.jpgA múlt héten került megerősítésre az új, kiesős időmérő lebonyolítási szisztéma, amely már a jövő héten esedékes Ausztrál Nagydíjon be fog mutatkozni. A Nemzetközi Automobil Szövetség pedig már frissítette is a sportszabályzatban az időmérő lebonyolítására vonatkozó 33.1-es pontot, amelynek terjedelme a tavalyi évhez képest 50%-kal nőtt nagyjából. Így talán nem véletlen az, hogy aggódik néhány pilóta az új szabályok bonyolultsága miatt, és akkor a szurkolókról már ne is beszéljünk...

A Sportszabályzat 33.1-es pontja:

Az időmérő edzés a verseny előtti napon kerül lebonyolításra, 14:00 és 15:00 között.

A.) A Q1-ben, 14:00 és 14:16 között valamennyi autó engedélyt kap arra, hogy elhagyja a bokszutcát. 7 perc elteltével a legutolsó helyen álló pilóta számára véget ér az edzés, idejét nem mérik tovább, ekkor az illetőnek vissza kell mennie a bokszba. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q1 kezdete után 8 perc 30 másodperccel, 10 perccel, 11 perc 30 másodperccel, 13 perccel és 14 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.

A 16 perc letelte után még mindenki meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és az utána kialakult rangsor fog dönteni a Q1 hetedik kiesőjéről, aki a teljes eredménylistán 16.-ként záró pilóta lesz.

A kiesések és a helyezések alakulása:

Idő Helyezés Megmaradt autók száma
7:00 22. helyezett 21
8:30 21. helyezett 20
10:00 20. helyezett 19
11:30 19. helyezett 18
13:00 18. helyezett 17
14:30 17. helyezett 16
16:00 16. helyezett 15

 

A kvalifikáció első szakaszában 7 pilóta esik ki, 15-en pedig továbbjutnak. A 15 továbbjutó autó időeredményét pedig automatikusan töröljük.

B.) A kvalifikáció második szakaszát 14:24 és 14:39 között rendezik meg, tehát a második szakasz 15 perces lesz. Az eliminációs folyamat azonban itt már 6 perccel a zöld lámpák kigyulladása után megkezdődik, az akkor utolsó helyen álló pilóta kiesik, idejét nem mérik tovább, az illetőnek pedig a depóba kell hajtania. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q2 kezdete után 7 perc 30 másodperccel, 9 perccel, 10 perc 30 másodperccel, 12 perccel és 13 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.

A 15 perc letelte után még mindenki meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és az utána kialakult rangsor fog dönteni a Q2 hetedik kiesőjéről, aki a teljes eredménylistán 9.-ként záró pilóta lesz.

A kiesések és a helyezések alakulása:

Idő Helyezés Megmaradt autók száma
6:00 15. helyezett 14
7:30 14. helyezett 13
9:00 13. helyezett 12
10:30 12. helyezett 11
12:00 11. helyezett 10
13:30 10. helyezett 9
15:00 9. helyezett 8

 

A kvalifikáció második szakaszában 7 pilóta esik ki, 8-an pedig továbbjutnak a Q3-ba. A 8 továbbjutó autó időeredményét pedig automatikusan töröljük.

C.) A kvalifikáció harmadik szakaszát 14:46 és 15:00 között rendezik meg, tehát a harmadik szakasz 14 perces lesz. Az eliminációs folyamat azonban itt már 5 perccel a zöld lámpák kigyulladása után megkezdődik, az akkor utolsó helyen álló pilóta kiesik, idejét nem mérik tovább, az illetőnek pedig a depóba kell hajtania. Utána 90 másodpercenként, azaz a Q3 kezdete után 6 perc 30 másodperccel, 8 perccel, 9 perc 30 másodperccel, 11 perccel és 12 perc 30 másodperccel ugyanez a folyamat zajlik le.

A 14 perc letelte után a "meccsben" maradt két versenyző meg befejezheti az idő lejárta előtt megkezdett körét, és aki kettejük közül jobb időeredményt ér el a Q3-ban, azé a pole. Ezzel pedig eldől az időmérő végeredménye.

A kiesések és a helyezések alakulása:

Idő Helyezés Megmaradt autók száma
6:00 8. helyezett 7
7:30 7. helyezett 6
9:00 6. helyezett 5
10:30 5. helyezett 4
12:00 4. helyezett 3
13:30 3. helyezett 2
15:00 1-2. helyezett

 

f1-parc-ferme.jpg

A gumihasználatra érvényes szabály nem módosult, tehát a Q3-as résztvevőknek másnap azon a gumiszetten kell rajtolni, melyen a Q2-ben legjobb időeredményüket érték el. Kivéve, ha esőgumikról beszélünk, s a verseny száraz időjárás körülmények közt veszi kezdetét.

Az időmérő lebonyolítása pedig a jelenlegi 22 autós felállás alapján lett levezetve. Amennyiben 24 fősé bővülne a mezőny, akkor a Q1-ben és a Q2-ben is 8-8 pilóta búcsúzna, 26 fős brigád esetén pedig 9-9 versenyző esne a Q1 és a Q2 folyamán, és így tovább kevesebb részvétele esetén. Tehát például 20 fő esetén az első két szakasz folyamán 7-7 pilóta pottyanna ki, míg 18 résztvevő esetén 6-6.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr608466146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása