Gyökerestül felforgatják a WTCR-hétvégéket

Új pontozás, módosított lebonyolítási forma, több szervizidő, kevesebb súlykompenzáció: rengeteg változás jön a WTCR következő szezonjában.

img_4066_1.jpg

Korábban már bejelentették a túraautó-világkupa 2022-es versenynaptárát, az FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén azonban egy sor szabályváltozást fogadtak el, többek között a pontrendszerrel és a súlykompenzációval kapcsolatban.

Az eddigiekkel ellentétben a következő évtől – pontszámok tekintetében – már nem kezelik egyenrangúként a fordított rajtrácsos versenyt a főversennyel, utóbbin 25 helyett már 30 ponttal gazdagodik a győztes. Ehhez igazodva az első versenyen 30-23-19-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 leosztásban osztják az egységeket, míg a második futamra az eddigi rendszer marad érvényben.

De nemcsak ebben a tekintetben változtatnak a versenyek lebonyolításán, a távokat is másképp határozzák meg ezentúl: az első, ún. főfutam 30 perc + 1 kör lesz, míg a második 25 perc + 1 kör. Ehhez az utcai pályákon 5 perc adódik hozzá, de csak abban az esetben, ha pályára kell küldeni valami miatt a biztonsági autót. A két futam között pedig jóval hosszabb szervizidő áll majd a csapat rendelkezésére: a korábbi 20 helyett minimum 60 percen át lehet majd bütykölgetni.

Az időmérő edzésen korábbi pontozását gyökerestül felforgatták, mégpedig azzal a céllal, hogy a versenyzők ne a fordított rajtrácsos pole-ra játsszanak. Immár nem a Q1 és a Q3 legjobbjai, hanem azt a komplett időmérő öt leggyorsabb köréhez kötődő versenyzők kapnak 10, 8, 6, 4, illetve 2 pontot, függetlenül attól, hogy kiestek-e már a Q1-ben vagy a Q2-ben, vagy sem.

Bizonyos értelemben fellélegezhetnek a ballasztrendszer eddigi legnagyobb kárvallottjai, hiszen az eddigi 60-ról 40 kg-ra csökkentik a maximális súlykompenzációt. Az év első hétvégéjén még egy márka autóit sem sújtják extra ballaszttal, a másodikon pedig az előző forduló legjobb időmérős köreit veszik számításba. A folytatásban pedig három helyett az előző két forduló lesz mérvadó.

Fotó: Papp Csaba / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5916784804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása